Eftersom SvetsLövet jobbar på ett oanslutet bolag tycker jag vi upphör med all post till sossar. Har man varit så dum att rösta på någon som sen går och blir svartfot ska man f-n frysas ut ur samhället.

• Gilla
OramaC och 4 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Är det med Teslas kunder metall vill jävlas med altså?
Ja, eftersom den dom har konflikt med inte bryr sig måste man ge sig på helt oskyldiga tredje man.

• Gilla
  • Ledsen
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
A
Alla som köper tesssla har råd!

A
J JohanLun skrev:
Eftersom SvetsLövet jobbar på ett oanslutet bolag tycker jag vi upphör med all post till sossar. Har man varit så dum att rösta på någon som sen går och blir svartfot ska man f-n frysas ut ur samhället.
svartfotsindianerna håller inte med dig

Jag gillar att IF metall slår sig för bröstet och är stolta över att de har miljarder i strejkkassan. Hur har de fått dessa pengar tro…? 🧐

• Gilla
  • Haha
Krille4 och 3 till
  • Laddar…
A
J JohanLun skrev:
Ett annat innovativt förslag är att plisor bötfäller alla teslor. Eller bärgare fraktar dem till skrotar som pressar dem.

BRA IDÈ
Teslor bort ur samhället
ägare skall steriliseras

A
En för alla , alla för en

Eller som fackpamparna säger, alla för oss. Särskilt de som inte vill.

• Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
A
demokrati är när minoriteterna bestämmer MP är ett typexempel.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
JanneJanne123
Lite osäker på om du försöker dig på lite fredagshumor, men det låter som att du har ett litet teslaförakt @electroluxaren? Gällande att teslaägare har råd är det säkert så, men bara så att man har saker klart för sig är en fabriksny V90 90 000 kr dyrare än en Model 3.

• Gilla
Zevv och 7 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Mats-S Mats-S skrev:
Tror Metall har flera äss i rockärmen, ett uttalande igår om vad som händer om Tesla inte går med på att skriva avtal tyder på det.

Funderade lite, och en effektiv åtgärd vore kanske att ta ut bilprovningsanställda i blockad mot Tesla. Vilket liv det skulle bli på Tesla-sekten om deras bilar får körförbud pga att ingen vill besiktiga dom ... undrar om det inte är något sådant som Metall har på gång ... 🤔

Någon annan som har några idéer på vad Metall har för planer om Musk fortsätter att obstruera?

PS. Det här inlägget ör totalt off topic men eftersom tråden redan har spårat ur tycker jag det är strunt samma :)
Finns ingen i ”Tesla-sekten” som kör en bil som är äldre än 36 månader, så just bilprovningen blir nog inget problem.

• Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
För alla som är för kollektivavtal;
Ska alla arbetsgivare vara anslutna till ett kollektivavtal eller är det bara vissa? Vilka då i så fall?

J JohanLun skrev:
Ett annat innovativt förslag är att plisor bötfäller alla teslor. Eller bärgare fraktar dem till skrotar som pressar dem.

Varför inte arkebusering av Tesla-ägare med en gång? Jag menar är man inte solidarisk med facket så har man ingen plats i den "Svenska modellen", eller hur?

• Gilla
Anonymiserad 137805 och 4 till
  • Laddar…
A
J Jogöwa skrev:
För alla som är för kollektivavtal;
Ska alla arbetsgivare vara anslutna till ett kollektivavtal eller är det bara vissa? Vilka då i så fall?
Skall finns väl inte med i detta?

T
Nissens Nissens skrev:
Självklart inte, men det vore ju direkt fånigt av Musk att strida för ingenting. Självklart är det något han vill komma undan, sannolikt något som försämrar för systemet.

Annars kan ju du säkert reda ut exakt vad det är Musk vill komma undan. 😊
Förmodligen möjligheten att kunna styra som en diktator utan någon lag som hindrar honom.
Han gillar ju att sparka folk utan anledning och sätta skräck i sin personal.
Så han vill kunna njuta på jobbet tänker jag.

Tex det som nämns här.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ck-for-elon-musk-och-tesla-att-mota-if-metall

Men vill också minnas att hans barn klippt alla band och bytt efternamn för att inte förknippas med honom.
Känns som en rolig prick att ha som chef utan avtal.

• Gilla
  • Wow
djac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.