550 502 läst · 11 956 svar
551k läst
12,0k svar
Tesla och kollektivavtal
Eftersom SvetsLövet jobbar på ett oanslutet bolag tycker jag vi upphör med all post till sossar. Har man varit så dum att rösta på någon som sen går och blir svartfot ska man f-n frysas ut ur samhället.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 930 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 930 inlägg
Lite osäker på om du försöker dig på lite fredagshumor, men det låter som att du har ett litet teslaförakt @electroluxaren? Gällande att teslaägare har råd är det säkert så, men bara så att man har saker klart för sig är en fabriksny V90 90 000 kr dyrare än en Model 3.
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 930 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 930 inlägg
Finns ingen i ”Tesla-sekten” som kör en bil som är äldre än 36 månader, så just bilprovningen blir nog inget problem.Mats-S skrev:Tror Metall har flera äss i rockärmen, ett uttalande igår om vad som händer om Tesla inte går med på att skriva avtal tyder på det.
Funderade lite, och en effektiv åtgärd vore kanske att ta ut bilprovningsanställda i blockad mot Tesla. Vilket liv det skulle bli på Tesla-sekten om deras bilar får körförbud pga att ingen vill besiktiga dom ... undrar om det inte är något sådant som Metall har på gång ... 🤔
Någon annan som har några idéer på vad Metall har för planer om Musk fortsätter att obstruera?
PS. Det här inlägget ör totalt off topic men eftersom tråden redan har spårat ur tycker jag det är strunt samma
Allvetare
· Östergötland
· 4 250 inlägg
Varför inte arkebusering av Tesla-ägare med en gång? Jag menar är man inte solidarisk med facket så har man ingen plats i den "Svenska modellen", eller hur?J JohanLun skrev:
Förmodligen möjligheten att kunna styra som en diktator utan någon lag som hindrar honom.Nissens skrev:
Han gillar ju att sparka folk utan anledning och sätta skräck i sin personal.
Så han vill kunna njuta på jobbet tänker jag.
Tex det som nämns här.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ck-for-elon-musk-och-tesla-att-mota-if-metall
Men vill också minnas att hans barn klippt alla band och bytt efternamn för att inte förknippas med honom.
Känns som en rolig prick att ha som chef utan avtal.