Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    295
Fairlane
C C.Ö skrev:
Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna
Även om de är uppenbart fel?

Om någon skriver "alla som tagit sprutorna är döda", så är det kritiskt och du skulle gilla inlägget?

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna
Var det för svårt att svara på frågan i inlägg 399 och 402?

Så är du ytterligare en person med confirmation bias och som inte kan ta in fakta?

• Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Bara för att sammanfatta lite av innehållet i artikeln (som snarare är för vaccin än emot).

• 1/35 är hur ofta en patient haft förhöjda nivåer av hs-cTnT efter dag 3.

"First, our findings confirmed the study hypothesis. mRNA-1273 booster vaccination-associated elevation of markers of myocardial injury occurred in about one out of 35 persons(2.8%)"

• Den förhöjda nivån var övergående.

"Second, all cases were mild with only a transient and short period of myocardial injury (maximum hs-cTnT concentration 35ng/L)"

• Ingen i studien utvecklade allvarlig hjärtsjukdom inom 30 dagar.

"Thirty-day follow-up was completed in 775 participants (99.7%) and no participant developed MACE (0% [95%CI 0-0.4%])."

• Det är större risk att utveckla hjärtsjukdom från Covid 19 än från vaccinationen och författarna anser att vaccinet är fördelaktigt.

"COVID-19 associates with a substantially higher risk for myocarditis that mRNA vaccination, and myocarditis related to COVID-19 infection has shown a higher mortality than myocarditis related to mRNA-vaccination. Thus, for the majority of individuals, the overall very favorable risk-benefit ratio of booster immunizations persists"

• Gilla
hempularen och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad är det för typ av permanenta hjärnskador det rör sig om ?
Nu var det väl :heart: -skador det handlar om och inte 🧠-skador?

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Men snälla du - du kan väl inte på allvar tro att så många får permanenta hjärnskador....

/Krille
Läsförståelsen verkar vara låg där flera (inte bara du) skriver i sina svar hjärnskador när det egentligen är hjärtskador.😚

• Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Läsförståelsen verkar vara låg där flera (inte bara du) skriver i sina svar hjärnskador när det egentligen är hjärtskador.😚
Helt rätt, skyller på autocorrrect och jag har ändrat nu 🙂

/Krille

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
C
BirgitS BirgitS skrev:
Var det för svårt att svara på frågan i inlägg 399 och 402?

Så är du ytterligare en person med confirmation bias och som inte kan ta in fakta?
Kan erkänna jag inte läste länken så noga. Men då jag är övertygad om att hela denna covid cirkusen är bluff så gillar jag gärna folk som har ett klokt tänkande.
Det är inte själva covidsnuvan som var så farlig, och inte huvudsyftet, utan det är sprutorna.

• Haha
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Helt rätt, skyller på autocorrrect och jag har ändrat nu 🙂

/Krille
Jag läser alltid mina inlägg efter att jag postat dom och rättar stavfel 😉
Jag undviker i det längsta att skriva på telefon...

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Med tanke på svaren från vaccinationsmotståndarna verkar det dock inte ha någon som helst betydelse 😉

/Krille

• Gilla
  • Haha
Klacken och 2 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Kan erkänna jag inte läste länken så noga. Men då jag är övertygad om att hela denna covid cirkusen är bluff så gillar jag gärna folk som har ett klokt tänkande.
Det är inte själva covidsnuvan som var så farlig, och inte huvudsyftet, utan det är sprutorna.
Så för att bevisa att covid cirkusen är en bluff så gillar du bluffinlägg som du tycker har ett klokt tänkande.

Ok......

/Krille

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Bra att du bekräftar att du inte kan ta in fakta utan tror att du vet bäst själv genom att gissa lite.

Klokt tänkade är just vad författarna av rapporten uppvisar genom att kolla verkligheten och utifrån det dra slutsatser. Eftersom du inte gör det så har du inte ett klokt tänkande.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Nu är denna tråd mer eller mindre död men det har börjat komma ut oroväckande rapporter om hjärtskador på en HELT annan nivå för dom som tagit booster vaccin. Ju fler man tagit desto större risk för hjärtskador.
1 av 35 har fått permanenta hjärtskador, en extremt hög skadenivå för ett vaccin.
[länk]

Ni får läsa om ni orkar o ta era beslut själva så klart, men spring inte in i vaccinvärlden med slutna ögon.
Jag måste understryka att tradinionella vaccin är nått helt annat, detta gäller enbart covidvaccin.
Intressant men tycker inte att det ser speciellt oroväckande ut och skulle inte tveka att ta vaccinet om jag var i en riskgrupp ect.

""Second, all cases were mild with only a transient and short period of myocardial injury (maximum hs-cTnT concentration 35ng/L). No patient showed ECG changes and, no patient developed MACE within 30 days

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
P pegr skrev:
Nu är denna tråd mer eller mindre död men det har börjat komma ut oroväckande rapporter om hjärtskador på en HELT annan nivå för dom som tagit booster vaccin. Ju fler man tagit desto större risk för hjärtskador.
1 av 35 har fått permanenta hjärtskador, en extremt hög skadenivå för ett vaccin.
[länk]

Ni får läsa om ni orkar o ta era beslut själva så klart, men spring inte in i vaccinvärlden med slutna ögon.
Jag måste understryka att tradinionella vaccin är nått helt annat, detta gäller enbart covidvaccin.
Som sagt, läs gärna igenom diskussionen i peket. Hur får man detta till permanenta hjärtskador?

Second, all cases were mild with only a transient and short period of myocardial injury (maximum hs-cTnT concentration 35ng/L). No patient showed ECG changes and, no patient developed MACE within 30 days.

MACE betyder major adverse cardiovascular event

Edit: Hopplöst tvåa på bollen 😛

• Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
*Plockar fram popcorn påsen*

Oskick Oskick skrev:
*Plockar fram popcorn påsen*
Du gillar att titta på färg som torkar?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.