Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

  • Antal röster
    295
J
P pegr skrev:
Nu är denna tråd mer eller mindre död men det har börjat komma ut oroväckande rapporter om hjärtskador på en HELT annan nivå för dom som tagit booster vaccin. Ju fler man tagit desto större risk för hjärtskador.
1 av 35 har fått permanenta hjärtskador, en extremt hög skadenivå för ett vaccin.
[länk]

Ni får läsa om ni orkar o ta era beslut själva så klart, men spring inte in i vaccinvärlden med slutna ögon.
Jag måste understryka att tradinionella vaccin är nått helt annat, detta gäller enbart covidvaccin.
Man kan ha massor av synpunkter på metoden i artikeln, men alldeles oavsett så stämmer varken resultat eller författarnas slutsatser med vad du säger:

"Second, all cases were mild with only a transient and short period of myocardial injury (maximum hs-cTnT concentration 35ng/L). No patient showed ECG changes and, no patient developed MACE within 30 days."
 
Redigerat:
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
"It occurred in one out of 35 persons, was mild and transient, and more frequent in women versus men."

Är det detta, "mild and transient" som ska tolkas som permanenta hjärtskador?
 
  • Gilla
Nyfniken och 5 till
  • Laddar…
Jag fick en attack av förmaksflimmer efter första vaccindosen och en till efter den andra. När jag tog tredje och fjärde hade jag redan så mycket och frekvent förmaksflimmer att det inte längre gick att se något samband.

Efter operation är jag numera bra. Jag skyller dock inte på vaccinet, man skulle kunna få problem av sjukdom eller annat ändå. Korrelationen med vaccinet finns för att vaccinet stressar immunförsvaret. Att vara sjuk stressar också immunförsvaret.

Om man inte är seriös i sin forskning så har man inte en jämförelsegrupp som har likartade infektioner som de vaccinet ger, men riktiga infektioner.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Men så bra, då är ju lite hjärtskador ok, inget om man kan dö av.
 
C
Ja i Florida är det stora rättsliga prövningar på gång mot alla dom som fått skador.
 
P pegr skrev:
Men så bra, då är ju lite hjärtskador ok, inget om man kan dö av.
Vad är det för typ av permanenta hjärnskador det rör sig om ?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
BirgitS
P pegr skrev:
Nu är denna tråd mer eller mindre död men det har börjat komma ut oroväckande rapporter om hjärtskador på en HELT annan nivå för dom som tagit booster vaccin. Ju fler man tagit desto större risk för hjärtskador.
1 av 35 har fått permanenta hjärtskador, en extremt hög skadenivå för ett vaccin.
[länk]

Ni får läsa om ni orkar o ta era beslut själva så klart, men spring inte in i vaccinvärlden med slutna ögon.
Jag måste understryka att tradinionella vaccin är nått helt annat, detta gäller enbart covidvaccin.
Så vitt jag kan se handlar det bara om dos 3 (boosterdosen) och det finns inga jämförelser med andra som fått dos 2. Så vad har du för underlag för påståendet att det skulle vara dosberoende?

Så här står det:
Second, all cases were mild with only a transient and short period of myocardial injury (maximum hs-cTnT concentration 35ng/L).
Given the small extent of acute cardiomyocyte injury in our study, i.e. cTnT levels of about one-fourth of those observed in patients with spontaneous myopericarditis,10 and its transient nature, good long-term outcomes can be expected.
Alltså inga permanenta skador.

Lite lustigt att artikelförfattarna kommer till en helt annan slutsats än du verkar göra:
COVID-19 associates with a substantially higher risk for myocarditis that mRNA vaccination33, and myocarditis related to COVID-19 infection has shown a higher mortality than myocarditis related to mRNA-vaccination.34,35 Thus, for the majority of individuals, the overall very favorable risk-benefit ratio of booster immunizationspersists.1
Det är alltså bättre att vaccinera sig för att minska risken att få covid eftersom covid innebär en mycket högre risk för hjärtmuskelinflammation än vaccination.

Observera att undersökningen endast gäller mRNA-1273, alltså vaccinet från Moderna och eftersom vaccinet från Pfizer är annorlunda kan man inte använda denna studie för att dra någon slutsats om Pfizers vaccin.

Vet du inte om att det finns traditionella vaccin mot covid?
Och apropå traditionella vaccin står det så här:
Vaccine-related myocarditis has previously been reported following smallpox vaccination with an observed incidence of 16.11/100,000, which was nearly 7.5-fold higher than the expected background incidence.
Så öppna ögon och läs hela rapporten innan du drar några slutsatser och skriver om den.
 
  • Gilla
  • Älska
skogaliten och 9 till
  • Laddar…
Har inte kollat upp det på länge, men enligt det jag sett anser de inte att vi som inte tillhör riskgrupper behöver fler vaccinationer, särskilt inte om vi redan haft Covid utan större besvär.
 
BirgitS
Anna_H Anna_H skrev:
Har inte kollat upp det på länge, men enligt det jag sett anser de inte att vi som inte tillhör riskgrupper behöver fler vaccinationer, särskilt inte om vi redan haft Covid utan större besvär.
Det verkar inte stämma. se https://www.folkhalsomyndigheten.se...ekommendationer-for-vaccination-mot-covid-19/
Rekommendationerna har så vitt jag minns aldrig varit beroende av om man har haft covid eller inte.
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar inte stämma. se [länk]
Rekommendationerna har så vitt jag minns aldrig varit beroende av om man har haft covid eller inte.
Att ha covid räknas som att ha fått spruta:

"Bland barn och unga vuxna har skyddet byggts upp främst genom en eller flera covid-19-infektioner. Hos äldre finns ett skydd både genom infektion och vaccination."
 
RoTe
Gud va gulligt att ni fortfarande håller på
 
  • Gilla
mnils och 4 till
  • Laddar…
C
Anna_H Anna_H skrev:
Att ha covid räknas som att ha fått spruta:

"Bland barn och unga vuxna har skyddet byggts upp främst genom en eller flera covid-19-infektioner. Hos äldre finns ett skydd både genom infektion och vaccination."
Så har vettiga människor tänkt hela tiden. Naturlig immunitet är bättre än några tvivelaktiga sprutor.
 
  • Gilla
mnils och 1 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Så har vettiga människor tänkt hela tiden. Naturlig immunitet är bättre än några tvivelaktiga sprutor.
Några miljoner avlidna i Covid håller inte med dig - om de kunnat. 😢
 
  • Gilla
Anna_H och 10 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Nu är denna tråd mer eller mindre död men det har börjat komma ut oroväckande rapporter om hjärtskador på en HELT annan nivå för dom som tagit booster vaccin. Ju fler man tagit desto större risk för hjärtskador.
1 av 35 har fått permanenta hjärtskador, en extremt hög skadenivå för ett vaccin.
[länk]

Ni får läsa om ni orkar o ta era beslut själva så klart, men spring inte in i vaccinvärlden med slutna ögon.
Jag måste understryka att tradinionella vaccin är nått helt annat, detta gäller enbart covidvaccin.
Rapporten talar om milda eller obefintliga symptom och att man bara kunde upptäcka skadorna genom provtagning. Inga förändringar i ECG upptäcktes. Låter som en mild inflammation om du frågar mig och som motverkas av att man undviker hård belastning ett tag.

Jag fortsätter nog simma lugnt och konstaterar att en okontrollerad spridning av Kinasnuvan hade kanske varit värre. Någon får tillsätta en utredning om det var rätt väg att gå att introducera RNA-vaccin under sådan tidspress. Jag tror i stället att de vansinniga nedstängningarna, speciellt i Kina, Australien och Nya Zeeland, parat med prestigeuttalanden om ”zero covid” kommer att långsiktigt ge betydligt värre skador på våra samhällen.
 
Redigerat:
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Anna_H Anna_H skrev:
Att ha covid räknas som att ha fått spruta:

"Bland barn och unga vuxna har skyddet byggts upp främst genom en eller flera covid-19-infektioner. Hos äldre finns ett skydd både genom infektion och vaccination."
Det har jag aldrig hört Fohm göra. Sen kan man ju göra det själv men det är ju något helt annat.
Själv hade jag inga antikroppar 4 månader efter att jag hade covid så det verkar ju ha gett mycket sämre skydd än vaccineringen normalt gör.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.