Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    295
BirgitS
RoTe RoTe skrev:
Gud va gulligt att ni fortfarande håller på
Ja, frågan är varför @pegr väckte tråden till liv med en massa felaktig information. Man kan också fråga sig varför du tyckte det var viktigt att skriva ett sånt inlägg och därmed är en av dem som håller på.

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Så har vettiga människor tänkt hela tiden. Naturlig immunitet är bättre än några tvivelaktiga sprutor.
Så var det ju inte för mig som inte hade några antikroppar 4 månader efter att ha haft covid, medan man vet att det finns antikroppar längre tid än så efter vaccinering.

Vaccineringen är inte tvivelaktig alls.

Varför gillade du ett inlägg (#375) som var fullt av felaktigheter?
Informationen där stämmer ju inte alls med innehållet i rapporten det länkas till.

• Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
C
C C.Ö skrev:
Så har vettiga människor tänkt hela tiden. Naturlig immunitet är bättre än några tvivelaktiga sprutor.
BirgitS BirgitS skrev:
Så var det ju inte för mig som inte hade några antikroppar 4 månader efter att ha haft covid, medan man vet att det finns antikroppar längre tid än så efter vaccinering.

Vaccineringen är inte tvivelaktig alls.

Varför gillade du ett inlägg (#375) som var fullt av felaktigheter?
Informationen där stämmer ju inte alls med innehållet i rapporten det länkas till.
Jag får väl gilla vad jag vill. Tyckte det var ett klokt inlägg, hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat.

• Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Jag får väl gilla vad jag vill. Tyckte det var ett klokt inlägg, hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat.
Hur kan du bedöma det som klokt om du inte läst innehållet ? Låter väldigt oklokt på ren norrländska…

• Gilla
skogaliten och 10 till
  • Laddar…
BirgitS
C C.Ö skrev:
Så ett inlägg som vimlar av felaktigheter är klokt enligt dig?
Det var en konstig definition av klokt.
Det är ju länken som just visar hur många fel som inlägget innehåller.

• Gilla
andersgrebin och 7 till
  • Laddar…
C
BirgitS BirgitS skrev:
Så ett inlägg som vimlar av felaktigheter är klokt enligt dig?
Det var en konstig definition av klokt.
Det är ju länken som just visar hur många fel som inlägget innehåller.
Jag kanske bedömmer att länken är trovärdig. Och därför gillar jag den.
Att ni orkar sitta och hålla koll på vad folk tummar upp på och inte.

P pegr skrev:
Nu är denna tråd mer eller mindre död men det har börjat komma ut oroväckande rapporter om hjärtskador på en HELT annan nivå för dom som tagit booster vaccin. Ju fler man tagit desto större risk för hjärtskador.
1 av 35 har fått permanenta hjärtskador, en extremt hög skadenivå för ett vaccin.
[länk]

Ni får läsa om ni orkar o ta era beslut själva så klart, men spring inte in i vaccinvärlden med slutna ögon.
Jag måste understryka att tradinionella vaccin är nått helt annat, detta gäller enbart covidvaccin.
Men snälla du - du kan väl inte på allvar tro att så många får permanenta hjärtskador....

/Krille

Redigerat:
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
C
K Krille4 skrev:
Men snälla du - du kan väl inte på allvar tro att så många får permanenta hjärnskador....

/Krille

/Krille
Det är ett väldigt stort mörkertal

BirgitS
C C.Ö skrev:
Vad har du för underlag som visar att det är så?
I och med att pegr:s inlägg visade att ingen fick en permanent hjärnskada.

• Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Precis - finns inga vetenskapliga bevis kan man alltid hävda att man ändå har bevis eftersom mörkertalet är stort....

Man slutar tyvärr aldrig förvånas över hur lättlurade människor är.

/Krille

• Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Men snälla du - du kan väl inte på allvar tro att så många får permanenta hjärnskador....

/Krille

/Krille
Nu orkade jag bara snabbläsa sammanfattningen. Men jag såg inget där som stämde med påståendet om att 1 av 35 skulle fått permanenta hjärtskador. Nivån är fullkomligt orimlig.

Verkar som medveten desinformation.

• Gilla
skogaliten och 10 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Jag kanske bedömmer att länken är trovärdig. Och därför gillar jag den.
Att ni orkar sitta och hålla koll på vad folk tummar upp på och inte.
SÅ, först skriver du "hänger inte upp mig så mycket på vad som var länkat" och sedan "Jag kanske bedömmer att länken är trovärdig" , hur ska du ha det?

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
C C.Ö skrev:
Det är ju också ett väldigt stort mörkertal på alla som skulle dö efter 2 år, alla som skulle bli fjärrstyrda, alla som skulle bli zombies osv.
Allt detta måste också tydligen vara totalt mörklagt då vi inte kan läsa om det som skulle hända enligt dom som inte ville ta vaccinet:):)

• Gilla
Tommynorskens och 6 till
  • Laddar…
C
Skulle egentligen kunna gillar alla inlägg här som är kritiska till sprutorna

Fairlane
Först och främst är det skillnad på hjärnskada och hjärtskada, här blandas det vilt.

Sen är det uppenbart att något av följande måste gälla:
  • pegr inte läst vad det står i länken utan bara accepterat vad någon annan vaccinkritiker påstår
  • pegr har läst länken men behärskar inte engelskan tillräcklig, så hen har missförstått
  • det är ett avsiktligt försök att förvilla
Att en av 35 skulle fått permanent hjärtskada stämmer inte med vad som faktiskt står i text. Det är bara att öppna texten och söka efter siffran 35 så ser man att det som står är att en av 35 får en mild och övergående skada. Permanent och övergående är inte synonymer.

• Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.