Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    295
V växelventil skrev:
Dom läkarna som jag har haft kontakt med och dom säger att dom kollar nu hur vanligt det är med förmaktflimmer och vaccineringen.Problemet som dom beskriver är att det påmminer mycket om ångestattacker men dom ser inget som samband som liknar med dom patienterna som har ångest attacker men att dom ser biverkningar efter vaccineringen ser dom.Har aldrig haft problem med hjärtat tidigare och är 100% säker på att efter jag blev sjuk av vaccinsprutan som tur är börjar det bli bättre.
Det låter som att du har en del extraslag och/eller missade slag. Det är helt ofarligt men kan kännas rätt obehagligt. Det kan bero på lite olika saker, men ofta pga ärrbildning på hjärtats muskler, ofta för att man har tränat/ansträngt sig när man haft en infektion. Vissa bakterieinfektion er, exempelvis i munnen är ökända för att skapa dessa problem. En annan känd bov är TWAR.

Vaccinationer kan trigga problem som redan finns i hjärtat. Sannolikt hade de ändå triggats av influensan eller något annat om det inte varit vaccinationen. Problemet med vaccinationen är att den har relativt hög koncentration. Om vaccinationen inte hamnar rätt i muskeln utan i närheten av ett lite större blodkärl så ökar dessutom risken.

Förmaksflimmer leder till en ojämn puls och ibland till att hjärtat rusar i maxpuls. Det låter inte som att du har detta. När man har detta orkar man inte särskilt mycket. Man medicineras rätt kraftigt för att ta bort dessa problem, exempelvis med betablockerare.

Hjärtflimmer innebär att hjärtat inte slår alls utan bara flimrar/skakar. Då har du ingen puls.

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
H
V växelventil skrev:
Dom läkarna som jag har haft kontakt med och dom säger att dom kollar nu hur vanligt det är med förmaktflimmer och vaccineringen.Problemet som dom beskriver är att det påmminer mycket om ångestattacker men dom ser inget som samband som liknar med dom patienterna som har ångest attacker men att dom ser biverkningar efter vaccineringen ser dom.Har aldrig haft problem med hjärtat tidigare och är 100% säker på att efter jag blev sjuk av vaccinsprutan som tur är börjar det bli bättre.

Bara för att man har förmaktflimmer behöver det inte betyda att det är farligt.
Har tänkt på hur du skulle påverkas av en Covid sjukdom? En underliggande sjukdom kan ge till sig känna först efter kroppen påverkas av en annan sjukdom. Man vet inte heller vilket försvarssystem som den egna kroppen använder vid en infektion.

H HEM2121 skrev:
Har tänkt på hur du skulle påverkas av en Covid sjukdom? En underliggande sjukdom kan ge till sig känna först efter kroppen påverkas av en annan sjukdom. Man vet inte heller vilket försvarssystem som den egna kroppen använder vid en infektion.
Jag har redan haft covid 19 och som sagt hosta i 5 dagar tar jag gärna istället för vaccinera mig och då fick jag hög feber .

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Det låter som att du har en del extraslag och/eller missade slag. Det är helt ofarligt men kan kännas rätt obehagligt. Det kan bero på lite olika saker, men ofta pga ärrbildning på hjärtats muskler, ofta för att man har tränat/ansträngt sig när man haft en infektion. Vissa bakterieinfektion er, exempelvis i munnen är ökända för att skapa dessa problem. En annan känd bov är TWAR.

Vaccinationer kan trigga problem som redan finns i hjärtat. Sannolikt hade de ändå triggats av influensan eller något annat om det inte varit vaccinationen. Problemet med vaccinationen är att den har relativt hög koncentration. Om vaccinationen inte hamnar rätt i muskeln utan i närheten av ett lite större blodkärl så ökar dessutom risken.

Förmaksflimmer leder till en ojämn puls och ibland till att hjärtat rusar i maxpuls. Det låter inte som att du har detta. När man har detta orkar man inte särskilt mycket. Man medicineras rätt kraftigt för att ta bort dessa problem, exempelvis med betablockerare.

Hjärtflimmer innebär att hjärtat inte slår alls utan bara flimrar/skakar. Då har du ingen puls.
Tidigare har ju dom bara tittat på biverkningar hos dom äldre (muskelinflamation) men nu tittar dom mer på äldre som har haft biberkningar under längre tid om det har haft liknande effekt.Tror inte jag har haft något problem tidigare med hjärtat utan kunnat springa 2 mil i veckan men nu går det inte för jag får inte ner pulsen.

H
V växelventil skrev:
Jag har redan haft covid 19 och som sagt hosta i 5 dagar tar jag gärna istället för vaccinera mig och då fick jag hög feber .
Du bestämmer själv över din kropp. Men du kan inte heller ta dig rätten att bestämma över andra och utsätta andra för smitta. Det betyder att du måste vara extra vaksam över ditt mående och hålla avstånd. Blir du allvarligt sjuk pga att du inte är fullt vaccinerad så tar du en plats på sjukhuset för någon annan som kanske har någon annan sjukdom. Vem ska ha förtur till den platsen? Vi har alla ett gemensamt samhällsansvar!

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Du bestämmer själv över din kropp. Men du kan inte heller ta dig rätten att bestämma över andra och utsätta andra för smitta. Det betyder att du måste vara extra vaksam över ditt mående och hålla avstånd. Blir du allvarligt sjuk pga att du inte är fullt vaccinerad så tar du en plats på sjukhuset för någon annan som kanske har någon annan sjukdom. Vem ska ha förtur till den platsen? Vi har alla ett gemensamt samhällsansvar!
Självklart men som du måste förstå att om jag blir mer sjuk av vaccinet än av själva sjukdommen så avstår jag vaccinet istället för risken att bli alvarligt sjuk.Alla jag känner som har varit sjuk i covid 19 har inte behövt sjukhusvård och hur många behöver intesinvård idag?Det är mest äldre som ligger inne nu och dom som behöver högflöde är över 80 år.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Blodsoppen
Vid svininfluensan stoppades vaccinet då 1 på 10000 fick allvarliga biverkningar.
Covid uppe i 1 på 800 allvarliga biverkningar
Och ändå fortsätter man att pumpa ut detta gift som inte ökar utan snarare sänker immunförsvaret hos folk.
Danmark är ganska vettiga, där här man stoppat vaccinationerna för alla under 50.

V växelventil skrev:
Tidigare har ju dom bara tittat på biverkningar hos dom äldre (muskelinflamation) men nu tittar dom mer på äldre som har haft biberkningar under längre tid om det har haft liknande effekt.Tror inte jag har haft något problem tidigare med hjärtat utan kunnat springa 2 mil i veckan men nu går det inte för jag får inte ner pulsen.
Har du elitidrottat? Då har man ofta skador på hjärtat redan. Elitidrottare och elitnotionärerbör kraftigt överrepresenterade.

pacman42 pacman42 skrev:
Har du elitidrottat? Då har man ofta skador på hjärtat redan. Elitidrottare och elitnotionärerbör kraftigt överrepresenterade.
Nej gubbidrottat efter frugan talade om att när vi träffades för snart 40 år sedan så hade du magrutor och då vägde jag 106 kilo(när hon påtalade det) och fattade vinken att dags att gå ner(2013) så började springa tils vikten stannade på 78 kilo(2021)Har haft stora problem att få ner pulsen efter jag tränat men vågar inte gå för fullt.Värst har varit på nätterna med detta dunkande högt ljud från hjärtslagen men börjar bli bättre efter julledigheten hoppas jag.

V växelventil skrev:
Nej gubbidrottat efter frugan talade om att när vi träffades för snart 40 år sedan så hade du magrutor och då vägde jag 106 kilo(när hon påtalade det) och fattade vinken att dags att gå ner(2013) så började springa tils vikten stannade på 78 kilo(2021)Har haft stora problem att få ner pulsen efter jag tränat men vågar inte gå för fullt.Värst har varit på nätterna med detta dunkande högt ljud från hjärtslagen men börjar bli bättre efter julledigheten hoppas jag.
Idrottande är en risk också, även på motionsnivå, men elitidrottare är kraftigt överrepresenterade.

C
pacman42 pacman42 skrev:
Än en gång så får man svar som man frågar. Man måste kolla upp varför man har fått många sprutor eller få sprutor också. Och man måste kompensera för hur man agerar när man fått sina sprutor också.

De som exempelvis vet att de har ett svagt immunförsvar är naturligtvis mer benägna att ta fler vaccinsprutor. Och de som tror de är skyddade av vaccinet är naturligtvis mer benägna att ta smittorisker.
Då får man hoppas att de undersöker det. Åldern är en viktig variabel att ha med.
I övrigt är det viktigt att komma ihåg att det enbart är sjukvårdsanställda i Cleveland som är med i studien. Svårt att se att sjukvårdsanställda jobbar inom sjukvården om de har ett svagt immunsystem. Eller att sjukvårdsanställda inte har koll på att de kan smitta/bli smittade/ oavhängigt sin vaccinationsstatus.

C Chrillechrill skrev:
Då får man hoppas att de undersöker det. Åldern är en viktig variabel att ha med.
I övrigt är det viktigt att komma ihåg att det enbart är sjukvårdsanställda i Cleveland som är med i studien. Svårt att se att sjukvårdsanställda jobbar inom sjukvården om de har ett svagt immunsystem. Eller att sjukvårdsanställda inte har koll på att de kan smitta/bli smittade/ oavhängigt sin vaccinationsstatus.
Nu brukar en del sjukvårdsanställda inte vara de skarpaste knivarna i lådan (efter egen erfarenhet från sjukhusen), andra är riktigt skarpa.

Och rörande immunförsvaret, vi pratar om variation inom normalt spektrum, inte ytterligheter.

Jag har tagit alla fyra plus mot influensa. Första sprutan var Astra, precis när den drogs in. Fick ledvärk en helg men annars har samtliga vaccineringar varit utan biverkningar.

En av mina vänner drabbades hårt av Covid, detta var innan vaccinerna. Han är drygt 60årig man som hamnade på IVA pga covid, fick stroke och numera har familjen det extremt tufft med rullstolsburen pappa/make, kraschad ekonomi etc. Hela hans liv raserades och även hans familjs.

• Ledsen
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
C Chrillechrill skrev:
Resultatet är väl vad det är, även om det är oväntat. Sen vad resultatet beror på, säger inte studien.
Här kommer lite ytterligare ”lösrykta” citat från studien:
”The association of increased risk of COVID-19 with higher numbers of prior vaccine doses in our study, was unexpected.”
”This is not the only study to find a possible association with more prior vaccine doses and higher risk of COVID-19.”
”We still have a lot to learn about protection from COVID-19 vaccination, and in addition to a vaccine’s effectiveness it is important to examine whether multiple vaccine doses given over time may not be having the beneficial effect that is generally assumed.”
”The effect of multiple COVID-19 vaccine doses on future risk of COVID-19 needs further study.”

Samma oroväckande tendens har hittats på fler ställen, t ex av Finlands hälsoinstitut. Bilden är ett urklipp från deras hemsida.
[bild]
Det står också:
The calculated overall vaccine effectiveness from the model was 30% (95% C.I., 20% – 39%).
Alltså vaccinet skyddade mot infektion.
Notably, this was a relatively young population, with a mean age of 42 years.
Alltså inte representativ för de i övre medelåldern och äldre som blir mest sjuka. Den omfattar inte heller många i riskgrupper eftersom den endast omfattar folk som jobbar, dvs. inte är allvarligt sjuka.
Individuals with unrecognized prior infection would have been misclassified as previously uninfected.
Så de som inte har testat sig har felaktig status.
Those who chose to receive the bivalent vaccine might have been more worried about infection and might have been more likely to get tested when they had symptoms, thereby disproportionately detecting more incident infections among those who received the bivalent vaccine.
Man vet alltså inte om olika grupper har betett sig på olika sätt, t.ex. att de som har följt myndigheters rekommendationer om att vaccinera sig också har varit bättre på att följa myndigheters rekommendationer om att testa sig. Det är ju en stor möjlig felkälla och gäller även de finska resultaten.

Det har jag ju sett flera gånger i covidtrådarna, alltså att tolk som inte vill vaccinera sig inte heller har testat sig fast de har symtom eftersom de tycker att alltihop är så överdrivet.
Variables that were not considered might have influenced the findings substantially.
Alltså man är mycket osäker på att det är korrekta uppgifter.

Sambon och jag har vaccinerat oss när vi har fått det och det finns ingen anledning att tro att jag har haft covid efter första vaccindosen och det finns ingen anledning att tro att sambon har haft covid över huvud taget.

R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det här att vaccinera skyddar mot svår sjukdom och död är ju bara påhitt. Hur kan det bevisas. Det är en klyscha som folk har blivit itutade när det visade sig att dom inte hjälpte mot varken smitta eller smittspridning.
Nejdå det är inte svårt att bevisa. Man gör bara en video med dramatisk musik och lägger upp på Youtube ;)

Skämt åsido så bevisas det ganska enkelt med statistik. Statistik har jag förstått att du inte förstår så just detta blir nog svårt att bevisa för just dig.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.