Tänker ni ta Covid-19 Boostervaccindosen?

• Antal röster
    295
H
T TH885 skrev:
Jag kommer ta dom doser som rekommenderas.
Har inte blivit sjuk av varken covid eller vaccination men kommer ändå ta det, för det inte är om man blir snorig när man har det som bekymmrar, utan det är som är läskigt är post covid.

Frugan fick ärrbildning i strupen av infektionen sist så hon inte kunde andas, var tvungen att göra en operation. Så det kan bli väldigt tråkigt efter man haft det och har man otur kan det sitta i livet ut.
Tråkigt för din fru, tummen upp för att ni tar vaccinet.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Nä, har inte tagit någon spruta och kommer inte göra det heller. Finns ingen anledning.

• Gilla
Uwe H och 2 till
  • Laddar…
H
V växelventil skrev:
Min fru som jobbar på covid avdelning hade covid för någon månad sedan och 27 st från hennes avdelning fick covid mao nästan samtliga av hennes kollegor blev sjuka.En del slutade vaccinera sig efter 3 vaccinsprutor och några fått 4 sprutan(brist på personal så det finns några som är äldre en 65 år).Inga av dom som blev sjuka behövde sjukhusvård och alla fick symtom som mindre förkylning.Denna gång klarade jag att inte bli smittad av min fru fast jag inte är vaccinerad.
Vaccinering skyddar mot svårt sjukdom, inte motsatt bli smittad! Har du funderat på om du hade symtomfri Covid och hur många isåfall du kan ha smittat och hur många av dessa blev allvarligt sjuka? Det är frustrerade att du “skryter” om att du är ovaccinerad när du ser underbemanning och antal smittade på din frus arbete.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
H
G Ganescha skrev:
Nä, har inte tagit någon spruta och kommer inte göra det heller. Finns ingen anledning.
Hoppas att du har samma inställning om du blir smittad och du vet heller inte hur sjukdomen kommer slå på just dig.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Vaccinering skyddar mot svårt sjukdom, inte motsatt bli smittad! Har du funderat på om du hade symtomfri Covid och hur många isåfall du kan ha smittat och hur många av dessa blev allvarligt sjuka? Det är frustrerade att du “skryter” om att du är ovaccinerad när du ser underbemanning och antal smittade på din frus arbete.
Jag tog 1 spruta och blev sjuk efter den sprutan och lovar dig att jag fortfarade har hjärtflimmer efter den och ångrar bittert att jag tog den.Efter snart 1 år börjar jag må bättre och har åkt in till akuten flera gånger efter hjärtklappnig.Hade covid för januari/februari i fjol och var inte sjuk alls utan hostade i 5 dagar så kom inte säg att jag skryter att jag inte är vaccinerad,Skulle jag välja bli sjuk i covid idag mot vaccinspruta så fattar du väl vad jag skulle välja.

• Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Hoppas att du har samma inställning om du blir smittad och du vet heller inte hur sjukdomen kommer slå på just dig.
självklart och jodå har haft covid.

• Gilla
växelventil
  • Laddar…
H
V växelventil skrev:
Jag tog 1 spruta och blev sjuk efter den sprutan och lovar dig att jag fortfarade har hjärtflimmer efter den och ångrar bittert att jag tog den.Efter snart 1 år börjar jag må bättre och har åkt in till akuten flera gånger efter hjärtklappnig.Hade covid för januari/februari i fjol och var inte sjuk alls utan hostade i 5 dagar så kom inte säg att jag skryter att jag inte är vaccinerad,Skulle jag välja bli sjuk i covid idag mot vaccinspruta så fattar du väl vad jag skulle välja.
Du skriver i ditt tidigare inlägg. ”Denna gång klarade jag att inte bli smittad av min fru fast jag inte är vaccinerad”. Så det motsäger ditt senare inlägg.

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
H
P paralun skrev:
Jo men det skyddar mot svår sjukdom!
Sen är det då inget dramatiskt med att få Covid, vanlig influensa eller RS-viruset. Inget att gå omkring att vara orolig över.
RS är inte farligt för vuxna i allmänhet men det finns många familjer som har barn som är är under 1 år. Så dessa familjer är oroliga för att bli smittade av RS viriuset.

V växelventil skrev:
Jag fick förmaksflimmer (konstaterat och opererat) av mina vaccinationer och jag skulle ta dem igen. Hjärtflimmer fick du knappast, för utan omedelbar behandling hade du varit död då.

Det är mycket vanligare att man får förmaksflimmer av sjukdom än av vaccinationer, men det är samma bakomliggande orsak.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
C
BirgitS BirgitS skrev:
Har du läst studien?
I kapitlet Discussion tas det upp varför ditt citat inte kan betraktas som ett resultat, det är helt enkelt alldeles för opålitligt pga. hur studien var upplagd. Så varför köra med lösryckta citat där det framgår av rapporten att det inte stämmer?
Låter mest som att du bara vill misstänkliggöra vaccinet.
Resultatet är väl vad det är, även om det är oväntat. Sen vad resultatet beror på, säger inte studien.
Här kommer lite ytterligare ”lösrykta” citat från studien:
”The association of increased risk of COVID-19 with higher numbers of prior vaccine doses in our study, was unexpected.”
”This is not the only study to find a possible association with more prior vaccine doses and higher risk of COVID-19.”
”We still have a lot to learn about protection from COVID-19 vaccination, and in addition to a vaccine’s effectiveness it is important to examine whether multiple vaccine doses given over time may not be having the beneficial effect that is generally assumed.”
”The effect of multiple COVID-19 vaccine doses on future risk of COVID-19 needs further study.”

Samma oroväckande tendens har hittats på fler ställen, t ex av Finlands hälsoinstitut. Bilden är ett urklipp från deras hemsida.
Stapeldiagram visar COVID-19-infektionsfrekvens efter ålder och vaccinationstillstånd, uppdaterad till november 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
HEM2121 och 1 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Du skriver i ditt tidigare inlägg. ”Denna gång klarade jag att inte bli smittad av min fru fast jag inte är vaccinerad”. Så det motsäger ditt senare inlägg.
Jag blev smittad av min fru 2021 när hon var sjuk i covid 19 (inte vaccinerad då) och nu november 2022 fick hon covid igen och denna gång lyckades hon inte smitta mig men samtidigt vet jag inte eftersom jag inte får testa mig och skulle jag haft covid måste vara den minsta symtomen jag haft eftersom jag har inte märkt någon symtom övehuvutaget.

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
C Chrillechrill skrev:
Resultatet är väl vad det är, även om det är oväntat. Sen vad resultatet beror på, säger inte studien.
Här kommer lite ytterligare ”lösrykta” citat från studien:
”The association of increased risk of COVID-19 with higher numbers of prior vaccine doses in our study, was unexpected.”
”This is not the only study to find a possible association with more prior vaccine doses and higher risk of COVID-19.”
”We still have a lot to learn about protection from COVID-19 vaccination, and in addition to a vaccine’s effectiveness it is important to examine whether multiple vaccine doses given over time may not be having the beneficial effect that is generally assumed.”
”The effect of multiple COVID-19 vaccine doses on future risk of COVID-19 needs further study.”

Samma oroväckande tendens har hittats på fler ställen, t ex av Finlands hälsoinstitut. Bilden är ett urklipp från deras hemsida.
[bild]
Än en gång så får man svar som man frågar. Man måste kolla upp varför man har fått många sprutor eller få sprutor också. Och man måste kompensera för hur man agerar när man fått sina sprutor också.

De som exempelvis vet att de har ett svagt immunförsvar är naturligtvis mer benägna att ta fler vaccinsprutor. Och de som tror de är skyddade av vaccinet är naturligtvis mer benägna att ta smittorisker.

• Gilla
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
V växelventil skrev:
Jag blev smittad av min fru 2021 när hon var sjuk i covid 19 (inte vaccinerad då) och nu november 2022 fick hon covid igen och denna gång lyckades hon inte smitta mig men samtidigt vet jag inte eftersom jag inte får testa mig och skulle jag haft covid måste vara den minsta symtomen jag haft eftersom jag har inte märkt någon symtom övehuvutaget.
Köp covid-test på affären....

• Gilla
HEM2121 och 3 till
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Man borde säga till denna kvinna och meddela hennes chef så att hon blir hemskickad.
När man står i en kö i en kassa, helt plötsligt har man någon som flåsar en i nacken. Jag frågar vänligt om de har bråttom och i så fall får de gärna gå före mig i kön, men konstigt nog så har ingen bråttom, jag säger då att jag är tacksam om vi kan hålla avstånd för de kan ju inte betala förrän jag har betalat, så de förlorar ingen tid på att hålla avstånd men de blir bara sura och står kvar. Själv håller jag avstånd enl. markeringarna i golvet men då kommer det någon som ska gå före, (har hänt ett par gånger) inte för att gå före utan de tittar frågande på en och jag förklarar då att jag håller avstånd, de ser helt förvirrade ut av mitt svar.
Sen finns det ju också folk som ber om ursäkt för att de glömt att hålla avstånd, det kan ju hända den bäste. Visst det klassas inte som samhällsfarligt sjukdom längre men det finns många som inte har möjlighet av medicinska skäl att inte vaccinera sig och/eller har anhöriga, som inte kan vaccinera sig. Dessa blir helt avskurna från övriga samhället pga en del människor inte kan förstå eller vill förstå. Vad är det som är så svårt att hålla avstånd? Det är inte heller svårt att ta ett par steg åt sidan när man möts, Det är självklart för mig och många andra att hålla sig hemma när man själv eller någon annan har Covidsymtom i hushållet.
Så länge någon inte bryter mot FoHM-rekommendationerna så kan man inte göra något.

Att en del människor alltid har otur när de tänker är inget man kan göra något åt.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag fick förmaksflimmer (konstaterat och opererat) av mina vaccinationer och jag skulle ta dem igen. Hjärtflimmer fick du knappast, för utan omedelbar behandling hade du varit död då.

Det är mycket vanligare att man får förmaksflimmer av sjukdom än av vaccinationer, men det är samma bakomliggande orsak.
Dom läkarna som jag har haft kontakt med och dom säger att dom kollar nu hur vanligt det är med förmaktflimmer och vaccineringen.Problemet som dom beskriver är att det påmminer mycket om ångestattacker men dom ser inget som samband som liknar med dom patienterna som har ångest attacker men att dom ser biverkningar efter vaccineringen ser dom.Har aldrig haft problem med hjärtat tidigare och är 100% säker på att efter jag blev sjuk av vaccinsprutan som tur är börjar det bli bättre.

Bara för att man har förmaktflimmer behöver det inte betyda att det är farligt.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.