A
Det som snikhol skrev i #201 var ju vettigt.

Att ts får ta del av SvKs initiala riskbedömning och den nya riskbedömningen efter åtgärder. Det borde kunna svara på alla funderingar.

En sådan riskbedömning måste ju alltid göras och det brukar energibolagen vara duktiga på.

Men det kanske redan framkommit i tråden?

• Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Hör ni hur dom fullkomligt kör skiten ur ledningen?
Har alltså bott här i 30+ år och har aldrig låtit i närheten så mycket som de gjort sista tiden.

Undra om den nya som skulle innehålla tjockare kablar och dubbla antalet fräser ännu mer än detta?

Har förövrigt fått en ny plan. De tänker gräva om min. Och två grannars Elservis och ansluta den till någon ny isolertranformator som är 1.5m hög. 2m lång och 1m bred ca.

Blir ett jävla grävande genom hela tomten dä ledningarna till grannarna går över min tomt och runtom min väg

B Bonafluff skrev:
Hör ni hur dom fullkomligt kör skiten ur ledningen?
Hur hör man det? Det låter som koronaurladdning och de borde minska med högre ström eftersom spänningen sjunker en aning...

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
useless useless skrev:
Hur hör man det? Det låter som koronaurladdning och de borde minska med högre ström eftersom spänningen sjunker en aning...
Man hör det när man är och jobbar i trädgården eller ladan. Så är det något fräsande ljud i bakgrunden.

B Bonafluff skrev:
Man hör det när man är och jobbar i trädgården eller ladan. Så är det något fräsande ljud i bakgrunden.
Ja, men det har inget med att "köra skiten ur ledningen" att göra.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, men det har inget med att "köra skiten ur ledningen" att göra.
Varför har dom börjat göra såhär nu då

Det beror på vädret

• Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.