1 655 554 läst · 3 173 svar
1656k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Jag la upp hela bygget här: http://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/150139-projekt-snickra-hornsoffa-uterummet.html Där står lite priser och hur jag gjorde.iSnobben skrev:
Jag hade kunnat göra hela stolen med bara handverktyg men sparade på svett och krafter genom att använda RiktoPlanhyvel och bandsåg för grovbearbetning. och borrmaskin för plugghålen.
Annars använde jag hyvel, japansåg, lockbettel, stämjärn, getfot för ryggbrickan, lövsåg (också till ryggbrickan). Och så det gamla vanliga förstås som hammare, klubba, sandpapper, ritsmått osv,
Till ytbehandling använde jag riktig oljefärg och en svinhårspensel från Ottossons färgmakeri.
Boken har jag tryckt upp och registrerat med ISBN 978-91-980252-0-0, den kan beställas hos vilken bokhandel som helst och den heter "Den röda stolen". Det har ju kostat mig en del så jag måste ta betalt, den kostar 179:- i normalfallet.
På min hemsida www.profakt.se försöker jag göra reklam för allmogeslöjd, boken finns där också.
Annars använde jag hyvel, japansåg, lockbettel, stämjärn, getfot för ryggbrickan, lövsåg (också till ryggbrickan). Och så det gamla vanliga förstås som hammare, klubba, sandpapper, ritsmått osv,
Till ytbehandling använde jag riktig oljefärg och en svinhårspensel från Ottossons färgmakeri.
Boken har jag tryckt upp och registrerat med ISBN 978-91-980252-0-0, den kan beställas hos vilken bokhandel som helst och den heter "Den röda stolen". Det har ju kostat mig en del så jag måste ta betalt, den kostar 179:- i normalfallet.
På min hemsida www.profakt.se försöker jag göra reklam för allmogeslöjd, boken finns där också.
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Jag recenserade asgo's första bok här för ett tag sen. Väl värd att köpa. Hade dessutom med den som present till en snickarkompis i USA som uppskattade den stort. (Såg även Peter Follansbee bläddra i den med glädje)
/B
/B
Ibland är det kul att snickra något som går ganska fort. Inspirerad av the wood whisperer gjorde jag därför en skärbräda i bok och valnöt.
/B
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
/B