1 655 554 läst · 3 173 svar
1656k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Benen är i vanlig planhyvlad furu 70 x 70, Sargen är 95 x 22 planhyvlad furu ihop skruvade med sådana här http://www.biltema.se/sv/Bygg/Monteringsdetaljer/Vinkelbeslag/Bordsvinkelbeslag-4-st-86745/,50talshusBlg skrev:
Hyllplanet av limfogsskiva.
Larsson81 skrev:
Åhh tack, jag tyckte det var jättesnyggt. Skall snickra mig ett eget TACK för inspirationen!
Hade du gjort en låda oxå eller är det "bara" utsmyckning?
MVH
A-K
Mycket fina alster i denna tråd!
Bidrar lite blygsamt med mitt projekt jag gjorde för ett par år sedan.
Hörnsoffa med fyra bord för uterummet.
Ritningsstadiet:
Resultatet:
Bidrar lite blygsamt med mitt projekt jag gjorde för ett par år sedan.
Hörnsoffa med fyra bord för uterummet.
Ritningsstadiet:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Resultatet:
Logga in
Skapa konto
Men näää... nu måste jag fråga vart du fått tag på planhyvlad furu 70*70?? Hittar det bara som tryckimpregnerad. Kanske nån mer som har tips om vart man hittar det?Larsson81 skrev:
Jag har handlat på både Beijer och på Carl hedin. På det ena stället så var kanterna fasade och hos dom andra så var dom avrundade. Var av sämre klass än det vanliga planhyvlade virket så jag fick spackla en det kvistar och märken.50talshusBlg skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Ser att alla är jätteduktiga. Har en lång väg att vandra. Blev precis klar med mitt allra första projekt!
Vill gärna ha kritik/tips!
Blev lite knackigt så jag har ett mycket begränsat antal verktyg
Tog allt jag hade, dvs:
Makita Handöverfräs
Bosch Skruvdragare
Bosch Multi-Cutter
Dremel 300
Diverse handverktyg. Då jag har så begränsat med verktyg, slipade och kapade jag allt med Multi-Cuttern.. blev sådär!
Vill gärna ha kritik/tips!
Logga in
Skapa konto
Blev lite knackigt så jag har ett mycket begränsat antal verktyg
Tog allt jag hade, dvs:
Makita Handöverfräs
Bosch Skruvdragare
Bosch Multi-Cutter
Dremel 300
Diverse handverktyg. Då jag har så begränsat med verktyg, slipade och kapade jag allt med Multi-Cuttern.. blev sådär!
Du har ett bryne i bakgrunden. Använde du det? Till vad i så fall? Annars har du inte använt alla verktyg...
Medlem
· Västra Götaland
· 7 inlägg
Ett litet projekt i helgen till dotterns stora glädje.
Limmade spillbitar av 45mm reglar och sågade efter mönster från en "Rita hästar"-bok. 15kr kvastskaft från K-Rauta och fransar från ett överkast som vi häftade fast.
Glad blev hon och önskar sig nu ett stall...
Limmade spillbitar av 45mm reglar och sågade efter mönster från en "Rita hästar"-bok. 15kr kvastskaft från K-Rauta och fransar från ett överkast som vi häftade fast.
Glad blev hon och önskar sig nu ett stall...
För några år sedan började jag att intressera mig för allmogsnickeri. Det är fascinerande vad man kan åstadkomma med enkla handverktyg. Mitt första projekt blev den här stolen som är en kopia av en stol från Klarälvsdalen.
Jag skrev till och med en liten bok om hur jag gjorde.
Logga in
Skapa konto
Jag skrev till och med en liten bok om hur jag gjorde.
Jättefin häst och självklart vill dottern ha ett stall till sin fina häst.gadu^ skrev:
Och det får hon förstås som påskpresent, eller...?
Det kan nog räcka med en rundstav/klädstång med ett tygskynke/draperi på, och förstås en liten ho/hink för hästmaten. Det hinner du innan påsk.