1 655 487 läst · 3 173 svar
1655k läst
3,2k svar
Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan
Snyggt! Eget virke?MÅLLGAN skrev:Den är tänkt att sättas upp på vägen funger endast till herrcykel dessväre.
I bakkant är det en regel kluven i 45 grader den ena biten skruvas upp på väggen.
Den andra sitter i sidostyckena limmat och förstärkt med dominos.
botten är gjord med lös botten så den kan röra sig,toppen är lös den med limmat fast distanser på insidan så att den ligger jvar där den ska.
När det gäller hur man hängt upp cykeln så finns det en öppning i sidostyckena där man hänger den övre delen av cykelns ram.
Bengt.
Virket har jag rädat undan att bli ved tyckte det var helgerån att bränna det i en öppen spis.
En aning sprucket och korta bitar gör att det är svårt få till något vettigt bara. (fantasin som tryter)
Bild 1 Så här ser en upphägningsdel ut monterad på en gammal bänkskiva.
Nästa bild är sidostyckena och botten på plats.
Här med lock påsatt.
Nästa med cykel
Så tar vi de två sista.
Bengt.
En aning sprucket och korta bitar gör att det är svårt få till något vettigt bara. (fantasin som tryter)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild 1 Så här ser en upphägningsdel ut monterad på en gammal bänkskiva.
Logga in
Skapa konto
Nästa bild är sidostyckena och botten på plats.
Logga in
Skapa konto
Här med lock påsatt.
Logga in
Skapa konto
Nästa med cykel
Logga in
Skapa konto
Så tar vi de två sista.
Logga in
Skapa konto
Bengt.
Medlem
· Västra götalands
· 142 inlägg
Snyggt Mållgan! En svår produkt att "få undan" men du har löst det på ett snyggt och smart sätt... Bra jobbat!
Hmm... Jag tog ner ett gullregn för några veckor sen... Man kanske skulle rädda några pinnar från att bli ved.
Man har ju läst att det är giftigt, så jag kanske inte gör bestick eller barnleksaker av det, men hur giftigt kan man räkna med att det är?
Man har ju läst att det är giftigt, så jag kanske inte gör bestick eller barnleksaker av det, men hur giftigt kan man räkna med att det är?
Tackar för all lovord jag har använt en amerikansk förlaga,så jag ska inte ta åt mej hela äran.
Allt på gullregn är giftig men inte så farligt,om man låter bli ärtorna,ja det blir som ärtskidor mrd innehållande frukt.
Den är inte så bra vet av egen erfarenhet.
Annars går det bra att använda,har gjort en fruktskål tidigare,lackade den med polerlack en gång i världen ingen som blivit sjuk änn. Kan vara tur, men jag tror inte det,många år sen jag gjorde den.
Bara väldigt vackert trä,vi använder skålen för jämnan den här årstiden så blir det mest citrusfrukter kan även bli kärnfrukt.
Bengt
Allt på gullregn är giftig men inte så farligt,om man låter bli ärtorna,ja det blir som ärtskidor mrd innehållande frukt.
Den är inte så bra vet av egen erfarenhet.
Annars går det bra att använda,har gjort en fruktskål tidigare,lackade den med polerlack en gång i världen ingen som blivit sjuk änn. Kan vara tur, men jag tror inte det,många år sen jag gjorde den.
Bara väldigt vackert trä,vi använder skålen för jämnan den här årstiden så blir det mest citrusfrukter kan även bli kärnfrukt.
Bengt
Åter igen gullregn är fantastiskt vackert träslag. Och en strålande produkt och snyggt jobbat Bengt. Men jag tänkte på att en så vacker cykelhängare kanske skall skos med lite läder eller dylikt så det inte repar cykeln och det blir fula märken i trät där ramen ligger ann. Men det kanske kommer?
Pär
Pär
Har nu kollat in alla andras fina byggen och vill bidra med mina. Det mesta är byggt av brädgårdsvirke i standard dimensioner.
Dock vagga och leksakslåda.
Leksaksbackar.
Soffbord. Skivan är biten som blev över när hålet från diskhon sågades upp
Högtalarstativ, av ekskiva från rusta.
Frugans kokboks skåp.Råder delade meningar om fönstren ska målas vita eller inte.
sänggavel.
Litet bord, skivan är en spillbit av köksbänken
Elementskydd i köket, även här är fönsterbrädan en spillbit från när vi bytte kök.
Logga in
Skapa konto
Dock vagga och leksakslåda.
Logga in
Skapa konto
Leksaksbackar.
Logga in
Skapa konto
Soffbord. Skivan är biten som blev över när hålet från diskhon sågades upp
Logga in
Skapa konto
Högtalarstativ, av ekskiva från rusta.
Logga in
Skapa konto
Frugans kokboks skåp.Råder delade meningar om fönstren ska målas vita eller inte.
Logga in
Skapa konto
sänggavel.
Logga in
Skapa konto
Litet bord, skivan är en spillbit av köksbänken
Logga in
Skapa konto
Elementskydd i köket, även här är fönsterbrädan en spillbit från när vi bytte kök.
Vilka snygga bord. Hur har du gjort benen?