Så blir det när det man "vill ha" blir spritt över för många olika tjänster.

Se i början när det nästan bara var spotify, netflix och ett utbud hos 3-4 tv operatörer, då gick det bra, men nu finns det 1000 olika strömningstjänster med eget innehåll och då blir markanden mättad och folk söker sig till ställen där allt finns på ett ställe, piratkanaler eller nerladdning
 
  • Gilla
big mike och 23 till
  • Laddar…
Måste man verkligen se allting som finns då?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Just det som är problemet, man vill se en sak här, å en sak där, resten är skit men man får ändå betala för allt
 
  • Gilla
Kjellcod och 31 till
  • Laddar…
Är det verkligen ett problem? Man måste ju inte se precis alla serier som finns. Jag har Netflix (och Disney för ungarnas skull) och det finns ju mer än nog för att fylla all vaken tid om man vill.
 
  • Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
En miljon miljon kronor? Lukrativt minst sagt.
"Dessa tjänar drygt 500 000-1 000 000 miljon kronor om året svart."
 
  • Gilla
dekagon och 5 till
  • Laddar…
”Streaming-ljuget”

Precis som de flesta andra har jag bara 24h/dygn att leva mitt liv. 8h går bort till sömn, 10h till arbete. Hur fan skall man hinna med allt detta! Jag hinner ju knappt att titta på något i de fria kanalerna innan tiden är slut.
Jag tror att allt detta ”behov” mynnar från den självpåtagna rätten att kunna välja fritt och därmed skapa sig en tillgång till urvalet. Skulle man mäta på det är det knappt någon som utnyttjar möjligheten. Svensken är alltså en tjuv i sak, men i praktiken stjäls inget. Man bröt sig in i butiken, men stal inga varor.

Att det sedan skall vara gratis är ett övergående Gen Z-problem. De växer också upp och lär sig att överenskommelser är det som styr vårt samhälle.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
Jag vill också se olika saker som finns på olika streamingtjänster. Lösningen är att först titta på "allt" man vill se på Netflix, sen helt enkelt byta streamingtjänst till Disney+ och se allt där osv. Sen går man runt runt och byter när det känns som läge...
 
  • Gilla
RolfH och 16 till
  • Laddar…
Mycket handlar också om att folk vill se sport och skit TV4 bakar in sporten med en massa annat skräp.
Förr kunde man ha "säsongskort" på sitt lag, då såg man "sitt lags" matcher men inga annan.
 
  • Gilla
  • Älska
lasseboy och 13 till
  • Laddar…
R
T TheGame skrev:
Mycket handlar också om att folk vill se sport och skit TV4 bakar in sporten med en massa annat skräp.
Förr kunde man ha "säsongskort" på sitt lag, då såg man "sitt lags" matcher men inga annan.
O vad är det för fel med sport?
Vettigare att titta på sport än alla dessa patetiska dokusåpor…
 
  • Haha
  • Gilla
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
Jag hade en kompis för länge sen - på TV1000-tiden. Alltså kanalen som man bara hade om man tyckte om antingen sport eller porr. Min kompis tyckte att det var lite pinsamt eftersom han var så öppet emot alla former av sport... 😂
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 28 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
O vad är det för fel med sport?
Vettigare att titta på sport än alla dessa patetiska dokusåpor…
Jag tror att det bara saknades ett bindestreck mellan skit och TV4?
 
  • Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
O vad är det för fel med sport?
Vettigare att titta på sport än alla dessa patetiska dokusåpor…
Sport ska utövas, inte tittas på.

Finns det något mer patetiskt än (att titta på) när vuxna människor sparkar runt en boll, vilken nytta gör det?

Svaret är ja, det finns det, det heter titta på golf.
😆
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
blackarrow och 21 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Sport ska utövas, inte tittas på.

Finns det något mer patetiskt än (att titta på) när vuxna människor sparkar runt en boll, vilken nytta gör det?

Svaret är ja, det finns det, det heter titta på golf.
😆
Jag tycker om att titta på snooker. Många bollar där! Men framförallt är jag förtjust i "sporter" där man ibland tar uppehåll i matchen för att äta lunch.
 
  • Gilla
David_St och 2 till
  • Laddar…
Så är denna artikel då ett pressmeddelande från branschorganisationen European Union Intellectual Property Office som formulerats som en artikel?
 
  • Gilla
big mike och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.