27 209 läst · 159 svar
27k läst
159 svar
Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
På konsumentens sida
· 3 111 inlägg
Sverige sticker ut i statistiken som ett land där många är villiga att köpa tv-kanaler illegalt.
Du kan läsa artikeln här: Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
Du kan läsa artikeln här: Stor granskning av svenskar som köper illegala tv-kanaler
Så blir det när det man "vill ha" blir spritt över för många olika tjänster.
Se i början när det nästan bara var spotify, netflix och ett utbud hos 3-4 tv operatörer, då gick det bra, men nu finns det 1000 olika strömningstjänster med eget innehåll och då blir markanden mättad och folk söker sig till ställen där allt finns på ett ställe, piratkanaler eller nerladdning
Se i början när det nästan bara var spotify, netflix och ett utbud hos 3-4 tv operatörer, då gick det bra, men nu finns det 1000 olika strömningstjänster med eget innehåll och då blir markanden mättad och folk söker sig till ställen där allt finns på ett ställe, piratkanaler eller nerladdning
Måste man verkligen se allting som finns då?
Just det som är problemet, man vill se en sak här, å en sak där, resten är skit men man får ändå betala för allt
Är det verkligen ett problem? Man måste ju inte se precis alla serier som finns. Jag har Netflix (och Disney för ungarnas skull) och det finns ju mer än nog för att fylla all vaken tid om man vill.
En miljon miljon kronor? Lukrativt minst sagt.
"Dessa tjänar drygt 500 000-1 000 000 miljon kronor om året svart."
"Dessa tjänar drygt 500 000-1 000 000 miljon kronor om året svart."
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 576 inlägg
”Streaming-ljuget”
Precis som de flesta andra har jag bara 24h/dygn att leva mitt liv. 8h går bort till sömn, 10h till arbete. Hur fan skall man hinna med allt detta! Jag hinner ju knappt att titta på något i de fria kanalerna innan tiden är slut.
Jag tror att allt detta ”behov” mynnar från den självpåtagna rätten att kunna välja fritt och därmed skapa sig en tillgång till urvalet. Skulle man mäta på det är det knappt någon som utnyttjar möjligheten. Svensken är alltså en tjuv i sak, men i praktiken stjäls inget. Man bröt sig in i butiken, men stal inga varor.
Att det sedan skall vara gratis är ett övergående Gen Z-problem. De växer också upp och lär sig att överenskommelser är det som styr vårt samhälle.
Precis som de flesta andra har jag bara 24h/dygn att leva mitt liv. 8h går bort till sömn, 10h till arbete. Hur fan skall man hinna med allt detta! Jag hinner ju knappt att titta på något i de fria kanalerna innan tiden är slut.
Jag tror att allt detta ”behov” mynnar från den självpåtagna rätten att kunna välja fritt och därmed skapa sig en tillgång till urvalet. Skulle man mäta på det är det knappt någon som utnyttjar möjligheten. Svensken är alltså en tjuv i sak, men i praktiken stjäls inget. Man bröt sig in i butiken, men stal inga varor.
Att det sedan skall vara gratis är ett övergående Gen Z-problem. De växer också upp och lär sig att överenskommelser är det som styr vårt samhälle.
Redigerat:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag vill också se olika saker som finns på olika streamingtjänster. Lösningen är att först titta på "allt" man vill se på Netflix, sen helt enkelt byta streamingtjänst till Disney+ och se allt där osv. Sen går man runt runt och byter när det känns som läge...
O vad är det för fel med sport?T TheGame skrev:
Vettigare att titta på sport än alla dessa patetiska dokusåpor…
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag hade en kompis för länge sen - på TV1000-tiden. Alltså kanalen som man bara hade om man tyckte om antingen sport eller porr. Min kompis tyckte att det var lite pinsamt eftersom han var så öppet emot alla former av sport... 😂
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Sport ska utövas, inte tittas på.R Rejäl skrev:
Finns det något mer patetiskt än (att titta på) när vuxna människor sparkar runt en boll, vilken nytta gör det?
Svaret är ja, det finns det, det heter titta på golf.
😆
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag tycker om att titta på snooker. Många bollar där! Men framförallt är jag förtjust i "sporter" där man ibland tar uppehåll i matchen för att äta lunch.D Dilato skrev: