90 909 läst · 134 svar
91k läst
134 svar
Stämma Organowood?
F fredpro skrev:”
Från: Annika Berge <annika.berge@radron.se>
Datum: tis 19 mars 2019 kl. 09:00
Ämne: Organowood
Hej,
Jag är reporter på tidningen Råd & Rön och jag har fått ditt mejl som du skrev om trallvirket Organowood. Vi ska ta upp det här virket/träskyddsmedlet igen i tidningen, och jag undrar om jag kan få prata med dig om din erfarenhet av det?
”
Hej, sorry, har inte varit inne på ett tag. Jag ställer absolut upp om någon vill, vi har som gett upp här...
Vi har lagt Organo i omgångar där de första altanerna är från 2014 (nästan 200 kvm). Organowood har skickat ut Ångtvättbilen till oss varje vår förrutom förra året när de "kom på att det sätter igång processen igen". Det kanske de skulle klurat ut lite tidigare för resultatet för oss blev mindre ludd (om det nu fanns kvar något efter 5 år konstant luddande). Dock har massor av vår trall ruttnat och gått sönder. Känns lite som om Organowood förstört vår trall genom att skickat ut denna Ångtvättbilen varje år för det känns som det inte är kvar så mycket kvar av själva virket.
Har massor med bilder från alla åren som jag hade tänkt lägga ut men inte blivit av.
Vi kommer byta skiten mot klassisk tryckimpad som vi kommer behandla med Sioo. Organowoods "kundservice" har nog varit bland det sämsta jag varit med om vilket är ju supertragiskt på alla sätt o vis.
Har massor med bilder från alla åren som jag hade tänkt lägga ut men inte blivit av.
Vi kommer byta skiten mot klassisk tryckimpad som vi kommer behandla med Sioo. Organowoods "kundservice" har nog varit bland det sämsta jag varit med om vilket är ju supertragiskt på alla sätt o vis.
Hmm, det låter verkligen inte bra. Vi får nog tänka om och köra klassiskt tryckimp istället...
Hörde att vår stad här har lagt stora offentliga ytor med Organowood nere vid vattnet. På flera olika ställen. Undra hur det ska sluta!?
Hörde att vår stad här har lagt stora offentliga ytor med Organowood nere vid vattnet. På flera olika ställen. Undra hur det ska sluta!?
Hej. Jag blev kontaktad av Råd&Rön i våras, de ville skriva en artikel om det här efter att de hade tagit del av en undersökning beställd av Malmö stad på en av sina bryggor. De intervjuade mig i egenskap av en missnöjd privatperson. Men sedan när manus skulle skickas hände det något, tydligen fanns det brister i testet enl Organowood själva. Det är märkligt hur detta företag hittar ständigt brister på sina kunders projekt, typ "det är inte fel på materialet, det är fel på montören". Trött. Glad midsommar ändå!D DCHPL skrev:Vi har lagt Organo i omgångar där de första altanerna är från 2014 (nästan 200 kvm). Organowood har skickat ut Ångtvättbilen till oss varje vår förrutom förra året när de "kom på att det sätter igång processen igen". Det kanske de skulle klurat ut lite tidigare för resultatet för oss blev mindre ludd (om det nu fanns kvar något efter 5 år konstant luddande). Dock har massor av vår trall ruttnat och gått sönder. Känns lite som om Organowood förstört vår trall genom att skickat ut denna Ångtvättbilen varje år för det känns som det inte är kvar så mycket kvar av själva virket.
Organowood är ett skämt, rena lurendrejeriet. Får byta mitt altangolvet efter 6 år, har bytt en del brädor under tiden som ruttnat men nu ger jag upp. Kontaktat dom men anser att jag monterat fel Har lagt en del altangolvet genom åren.F fredpro skrev:Hej. Jag blev kontaktad av Råd&Rön i våras, de ville skriva en artikel om det här efter att de hade tagit del av en undersökning beställd av Malmö stad på en av sina bryggor. De intervjuade mig i egenskap av en missnöjd privatperson. Men sedan när manus skulle skickas hände det något, tydligen fanns det brister i testet enl Organowood själva. Det är märkligt hur detta företag hittar ständigt brister på sina kunders projekt, typ "det är inte fel på materialet, det är fel på montören". Trött. Glad midsommar ändå!
Verkar inte riktigt vara någon toppenprodukt det där Organowood. Samma visa här att det ska vara handhavandefel osv.
https://www.byggnadsarbetaren.se/populart-virke-ruttnade-igen-vacker-fragor/
https://www.byggnadsarbetaren.se/populart-virke-ruttnade-igen-vacker-fragor/
Ja, det kanske vore en bra idé, att stämma om inte annat så för falsk marknadsföring.
Vårt trädäck, i premiumkvalitè, lades 2014 och under hela 2020 har jag försökt föra en diskussion om det ruttnade trädäcket utan någon större framgång. De hävdar att jag gjort fel som lagt isolering under då vi inte ville ha "golvdrag" i det lusthus vi ställde ovanpå trädäcket. När vi köpte Organowood var det efter att vi sett en reklambroschyr i bygghandeln och efter lite telefonkontakt. I broschyren ligger spångar på marken och trädäck på berget men enligt Organowood så är de bilderna bara till för inspiration ???? och går inte att hänvisa till. Idag skall det vara minst 300mm mellan trall och mark. Undrar om den broschyren inte är falsk marknadsföring?
Kollade med Råd&Rön Annika Berger men de har för tillfället lagt reportaget på is.
Bygghandeln vi köpte av finns inte kvar. Det var en XL butik på annan ort då vår lokala butik, Bolist, inte saluförde Organowood. Två är senare blev den en XL butik som hade Organowood med de plockade ur det ur sortimentet redan efter ett år pga. alla reklamationer.
Nåväl, sommarens projekt bli utbyte till något bättre.
Vårt trädäck, i premiumkvalitè, lades 2014 och under hela 2020 har jag försökt föra en diskussion om det ruttnade trädäcket utan någon större framgång. De hävdar att jag gjort fel som lagt isolering under då vi inte ville ha "golvdrag" i det lusthus vi ställde ovanpå trädäcket. När vi köpte Organowood var det efter att vi sett en reklambroschyr i bygghandeln och efter lite telefonkontakt. I broschyren ligger spångar på marken och trädäck på berget men enligt Organowood så är de bilderna bara till för inspiration ???? och går inte att hänvisa till. Idag skall det vara minst 300mm mellan trall och mark. Undrar om den broschyren inte är falsk marknadsföring?
Kollade med Råd&Rön Annika Berger men de har för tillfället lagt reportaget på is.
Bygghandeln vi köpte av finns inte kvar. Det var en XL butik på annan ort då vår lokala butik, Bolist, inte saluförde Organowood. Två är senare blev den en XL butik som hade Organowood med de plockade ur det ur sortimentet redan efter ett år pga. alla reklamationer.
Samma här, ska byta till nåt bättre med start till våren.K Klas E skrev:Ja, det kanske vore en bra idé, att stämma om inte annat så för falsk marknadsföring.
Vet inte om man kommer nån vart med stämning. Det man kan göra är väl att sprida budskapet att Organowood altangolv enbart fungerar i teorin och inte har något med verkligheten att göra.
Men det är klart är man sugen på att byta brädor vart femte år så kan det väl vara OK.
Äkta skit enligt detta testet
Oxå
https://www.byggahus.se/test-basta-traslagen-till-altan-och-tradack
Oxå
https://www.byggahus.se/test-basta-traslagen-till-altan-och-tradack