Åsa Lund
C cpalm skrev:
Nån mer än jag som läste testet och reagerade på att Organowood slingrar sig och skyller ifrån sig även när träexperten ber om en kommentar till testresultatet?
Jepp! Samma gamla visa, tänkte jag...

• Gilla
fredpro
  • Laddar…
Så här ser några av mina bräder ut idag som vi la 2014... En planka klev jag rakt genom, sen tog min 5-åriga son en hammare och slog upp större hål. Intressant att se svampbildning i själva brädan. :surprised:

• Närbild på skadade träplankor i däck med stort hål och synlig svampbildning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet trägolv med skadad planka och tecken på svampbildning.
    Skapa konto
  • Skadade träbrädor med hål och svampangrepp, hammare och barnets hand.
    Skapa konto
  • Närbild på en hand som håller en skadad träplanka med synlig svampbildning.
    Skapa konto
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
  • Gilla
EvertL och 13 till
  • Laddar…
D DCHPL skrev:
Så här ser några av mina bräder ut idag som vi la 2014... En planka klev jag rakt genom, sen tog min 5-åriga son en hammare och slog upp större hål. Intressant att se svampbildning i själva brädan. :surprised:
Vad är det för skitbrädor bara 7år gamla?

• Gilla
matsgran
  • Laddar…
D DCHPL skrev:
Bygghandeln borde inte ha det till försäljning helt enkelt. Det är nästan bättre att köpa vanliga oimpregnerade trallbrädor :)

• Gilla
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
H
Men det är som de säger.
Det behövs inget underhåll.
För ni hinner inte underhålla det innan det ruttnar bort :rofl:

• Gilla
  • Haha
osundblad och 27 till
  • Laddar…
Haha! Ja alltså, kör på oimpregnerat, då slipper du flisen också

• Haha
  • Gilla
Hallerudsbo och 1 till
  • Laddar…
H
Ja och oimpregnerat håller väl längre med

• Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
Var det att det skulle vara miljövänligt som gjorde att ni valde just den här produkten?

• Gilla
Plåtslagarnn och 2 till
  • Laddar…
”Vi la ca 180 kvm altan med Organowood år 2014. Vi hade jätteproblem med flisningen de första 5 åren vilket vi upplyste er med och ni har flera gånger varit hit och tittat på problemet. Ni sa bland annat att ni ej hade löst problemet med flisningen, så ni skickade hit Ångtvättbilen 4 år i rad och sen var ni även förbi med några dunkar vätska ni tyckte vi skulle svabba in dem med.

Idag är altanen helt rutten (se bilder). Två plankor var så dåliga att vi med lite extra tryck med skon, fick att brista.

Jag önskar få materialet till altanen reklamerad.”

Skickar detta nu till dem så får vi se vad det blir för svar i år. Bilderna är de jag postade ovan.

Redigerat:
  • Gilla
redep och 8 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Var det att det skulle vara miljövänligt som gjorde att ni valde just den här produkten?
Ja men exakt!

Jag ser 2 stycken olika anledningar här första är att produkten försämrat virket eller att virket är av dålig kvalitet. på min föra altan hade vi obehandlade trall funka ju hur bra som helst

Organowood slutade med att skicka ut Ångtvättbilen för de kom på att vad den gjorde var att ”sätta igång processen igen”. Så det är ju inte omöjligt att det är en anledning till att den ruttnat så fort. Blev som inget virke kvar typ...

• Gilla
Fre_rik_88 och 1 till
  • Laddar…
Någon som känner en bra jurist? När vi är så många som blivit drabbade är det ju märkligt att Organowood får tuta på som vanligt utan att ta ansvar för alla som drabbas. De verkar komma undan med allt genom att säga ”det är en del av processen”.

• Gilla
Örjan B och 1 till
  • Laddar…
Så här såg trallen ut år 1, vi hade flis öööööver allt så barnen blev helt vita.

• Kvastskaft på en flisbelagd trätrall med vita flispartiklar spridda överallt.
    Skapa konto
  • Arg
  • Wow
  • Gilla
redep och 9 till
  • Laddar…
D DCHPL skrev:
Någon som känner en bra jurist? När vi är så många som blivit drabbade är det ju märkligt att Organowood får tuta på som vanligt utan att ta ansvar för alla som drabbas. De verkar komma undan med allt genom att säga ”det är en del av processen”.
företag kommer alltid undan i Sverige vi har otroligt dåliga konsumentköps lagar

• Gilla
Blåbäret_numero_uno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.