nikasp
D DCHPL skrev:
Så här såg trallen ut år 1, vi hade flis öööööver allt så barnen blev helt vita.
Trist som fasen. Jag la in ett par länkar, bl.a. hit, på Beijers sida men de verkar leva i tron att det endast är montering som åstadkommer så dåligt resultat. Känns helt orimligt när man ser bilderna. Hoppas ni kommer framåt och meddela gärna status här.

C
nikasp nikasp skrev:
Jag la in ett par länkar, bl.a. hit, på Beijers sida men de verkar leva i tron att det endast är montering som åstadkommer så dåligt resultat.
Ja, Beijer lever ju uppenbarligen enligt devisen att slutkunderna är idioter, så det kanske inte är så konstigt.

Beijer_Bokomslag_191008_094721_0379_640px.jpg

• Haha
  • Gilla
  • Wow
osundblad och 6 till
  • Laddar…
XL-bygg på medelstor ort har slutat sälja organowood pga så mkt reklamationer,och dyrt är skite också

Svårt med trall! Är nu glad att jag valde bort Organowood. Valde till slut kärnfuru! Ska bli mycket spännande och se hur länge den håller. Slängde ut 20 år tryckimpat (som oljats) som inte var rötskadat men sprucken, stickig och ful!

• Gilla
zuddi och 3 till
  • Laddar…
D DCHPL skrev:
Så här ser några av mina bräder ut idag som vi la 2014... En planka klev jag rakt genom, sen tog min 5-åriga son en hammare och slog upp större hål. Intressant att se svampbildning i själva brädan. :surprised:
Är det bara ändträ som har ruttnat eller är det även mitt på brädorna? (Noterade att Organowood kräver att sågade ändar ska behandlas med deras eget skyddsmedel).

P Peter1000 skrev:
Är det bara ändträ som har ruttnat eller är det även mitt på brädorna? (Noterade att Organowood kräver att sågade ändar ska behandlas med deras eget skyddsmedel).
Bägge skulle jag nog säga. Mycket mer på ändträ men vi har även där de skett mitt i. Jag tror det är deras ångtvätt som satt igång processen mot skruvarna på något sätt. Idag har de direktiv om vilka skruvar man använder.

• Gilla
Peter1000
  • Laddar…
D DCHPL skrev:
Så här ser några av mina bräder ut idag som vi la 2014... En planka klev jag rakt genom, sen tog min 5-åriga son en hammare och slog upp större hål. Intressant att se svampbildning i själva brädan. :surprised:
Som jag försökt säga i flera år nu. Organowood, SIOO och andra kiselprodukter har ingen effekt alls mot röta och mögel. Ett enda stort, men säkert lönande, bedrägeri. Det finns inga tester som visar att det fungerar och deras beskrivning av hur det fungerar liknar väl de som ges för magnetarmband. I Västerås fick man riva 1500 kvn efter 6 år.

• Gilla
osundblad och 7 till
  • Laddar…
C
S StefanP skrev:
Svårt med trall! Är nu glad att jag valde bort Organowood. Valde till slut kärnfuru! Ska bli mycket spännande och se hur länge den håller. Slängde ut 20 år tryckimpat (som oljats) som inte var rötskadat men sprucken, stickig och ful!
Vårat har legat i 15 år nu...Så var lugn...

M maria01 skrev:
företag kommer alltid undan i Sverige vi har otroligt dåliga konsumentköps lagar
Nej
Sverige har en riktigt stark konsumentköplag, ta det till ARN, ta hjälp av kommunens konsumentvägledare. Får du nej i ARN vilket är ovanligt om det är en bristfällig produkt och att du gör reklamationen inom rimlig tid så är det troligen så att du inte uppfyller något av kraven i konsumentköplagen.

• Gilla
Bloomington och 3 till
  • Laddar…
nikasp
C cpalm skrev:
Ja, Beijer lever ju uppenbarligen enligt devisen att slutkunderna är idioter, så det kanske inte är så konstigt.

[bild]
Jag håller faktiskt på Beijer i det fallet och har lyssnat på den podden med god behållning, ganska rolig. Är väl mer skeptisk till produkten och hur de som reklamerat bemötts.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 2 till
  • Laddar…
Icewing1 Icewing1 skrev:
Nej
Sverige har en riktigt stark konsumentköplag, ta det till ARN, ta hjälp av kommunens konsumentvägledare. Får du nej i ARN vilket är ovanligt om det är en bristfällig produkt och att du gör reklamationen inom rimlig tid så är det troligen så att du inte uppfyller något av kraven i konsumentköplagen.
vad händer när man får rätt av Arn så måste man själv gå vidare med stämning av företaget det är ju inte vad jag kallare starkt

• Gilla
Heij83 och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vad händer när man får rätt av Arn så måste man själv gå vidare med stämning av företaget det är ju inte vad jag kallare starkt[/QUOTE

Seriösa företag betalar enligt ARNs rekommendationer, skiten hamnar i tinget men den typen av företag har sällan några pengar att betala med ändå eller sätter företaget i KK innan dess. Det bästa är att kolla upp okända företag i förväg och ta rekommendationer.

C carra skrev:
trevligt att höra, har du underhållit den på något vis? Hur urtorkad och sprucken har den blivit?

C carra skrev:
Mmm. Har inte heller upplevt några stora problem.
Visst, man får sopa bort "flisorna" eller luddet som jag snarare skulle vilja kalla det en gång per år och behandla med deras skyddsmedel vartannat år men jag har inte upplevt det som ett stort problem utan mera som förväntat underhåll med tanke på informationen jag läste innan vi köpte det.
Men vårt lades 2016 så det är inte lika gammalt ännu, några trasiga brädor har vi iaf inte än.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.