91 492 läst · 134 svar
91k läst
134 svar
Stämma Organowood?
Trist som fasen. Jag la in ett par länkar, bl.a. hit, på Beijers sida men de verkar leva i tron att det endast är montering som åstadkommer så dåligt resultat. Känns helt orimligt när man ser bilderna. Hoppas ni kommer framåt och meddela gärna status här.D DCHPL skrev:
XL-bygg på medelstor ort har slutat sälja organowood pga så mkt reklamationer,och dyrt är skite också
Svårt med trall! Är nu glad att jag valde bort Organowood. Valde till slut kärnfuru! Ska bli mycket spännande och se hur länge den håller. Slängde ut 20 år tryckimpat (som oljats) som inte var rötskadat men sprucken, stickig och ful!
Är det bara ändträ som har ruttnat eller är det även mitt på brädorna? (Noterade att Organowood kräver att sågade ändar ska behandlas med deras eget skyddsmedel).D DCHPL skrev:
Bägge skulle jag nog säga. Mycket mer på ändträ men vi har även där de skett mitt i. Jag tror det är deras ångtvätt som satt igång processen mot skruvarna på något sätt. Idag har de direktiv om vilka skruvar man använder.P Peter1000 skrev:
Som jag försökt säga i flera år nu. Organowood, SIOO och andra kiselprodukter har ingen effekt alls mot röta och mögel. Ett enda stort, men säkert lönande, bedrägeri. Det finns inga tester som visar att det fungerar och deras beskrivning av hur det fungerar liknar väl de som ges för magnetarmband. I Västerås fick man riva 1500 kvn efter 6 år.D DCHPL skrev:
NejM maria01 skrev:
Sverige har en riktigt stark konsumentköplag, ta det till ARN, ta hjälp av kommunens konsumentvägledare. Får du nej i ARN vilket är ovanligt om det är en bristfällig produkt och att du gör reklamationen inom rimlig tid så är det troligen så att du inte uppfyller något av kraven i konsumentköplagen.
Jag håller faktiskt på Beijer i det fallet och har lyssnat på den podden med god behållning, ganska rolig. Är väl mer skeptisk till produkten och hur de som reklamerat bemötts.C cpalm skrev:
vad händer när man får rätt av Arn så måste man själv gå vidare med stämning av företaget det är ju inte vad jag kallare starktIcewing1 skrev:Nej
Sverige har en riktigt stark konsumentköplag, ta det till ARN, ta hjälp av kommunens konsumentvägledare. Får du nej i ARN vilket är ovanligt om det är en bristfällig produkt och att du gör reklamationen inom rimlig tid så är det troligen så att du inte uppfyller något av kraven i konsumentköplagen.
M maria01 skrev:vad händer när man får rätt av Arn så måste man själv gå vidare med stämning av företaget det är ju inte vad jag kallare starkt[/QUOTE
Seriösa företag betalar enligt ARNs rekommendationer, skiten hamnar i tinget men den typen av företag har sällan några pengar att betala med ändå eller sätter företaget i KK innan dess. Det bästa är att kolla upp okända företag i förväg och ta rekommendationer.
Mmm. Har inte heller upplevt några stora problem.C carra skrev:
Visst, man får sopa bort "flisorna" eller luddet som jag snarare skulle vilja kalla det en gång per år och behandla med deras skyddsmedel vartannat år men jag har inte upplevt det som ett stort problem utan mera som förväntat underhåll med tanke på informationen jag läste innan vi köpte det.
Men vårt lades 2016 så det är inte lika gammalt ännu, några trasiga brädor har vi iaf inte än.