56 897 läst · 382 svar
57k läst
382 svar
Sonos. Vad göra åt haveriet?
Exakt så. Det tog tid att linuxprogrammera för att få raspotify att funka. Till slut installerade jag moode på kortet. 15 sekunder senare var jag hemma.K karlmb skrev:
Coolast är väl några lådor där du kan montera in rasp, slutsteg och nätdel så de inte syns. Och de flesta högtalarlådor är ju fyllda med luft...J jahallåja skrev:
Om det ska ha en chans att motsvara Sonos så måste det ju antagligen vara aktiva högtalare med inbyggd förstärkare. Har små sonos-högtalare på fem sex ställen och jag kan inte ha en separat förstärkare på varje ställe. Helst skulle man vilja smussla undan hallonpajen också så den också blir inbyggd, annars missar man en rejäl bit av fördelen med Sonos, iaf för mig.
Jag gillar också MusicCast, sedan jag bytte från Roku, MusicCast fungerar felfritt i multirum lösning enkelt och smidigt, aldrig felat eller flaggat, bra ljud.blackarrow skrev:
Jag har haft nån Philips BT till RCA puck kopplad till min H&K AVR65 (45 ampere per kanal).
Låter väl tillräckligt bra.
Du menar en nätt högtalare med inbyggd internetradio och alla musikstreamingtjänster.
Man trycker Power-on + play och då startar den på senaste radiokanalen man lyssnade på sist eller så trycken man på 1 av 5 snabbvalsknappar man programmerat upp själv.
Tex
[bild]
Sen verkar jag vara ensam om att gilla Yamaha MusicCast.
Musikmaskin allt inkluderat…
[bild]
Då har de ju förstärkare redan inbyggt. Du öppnar och pllar in en Rasp också och sliter ut Sonos kort bara.J jahallåja skrev:Om det ska ha en chans att motsvara Sonos så måste det ju antagligen vara aktiva högtalare med inbyggd förstärkare. Har små sonos-högtalare på fem sex ställen och jag kan inte ha en separat förstärkare på varje ställe. Helst skulle man vilja smussla undan hallonpajen också så den också blir inbyggd, annars missar man en rejäl bit av fördelen med Sonos, iaf för mig.
Om ingångarna öht finns diskret åtkomliga?K karlmb skrev:
Idag finns det ju högkvalitativa digitala förstärkare och med lite integration av olika digitala delsystem till enchipslösningar så är det väl inte säkert att det finns ett förstärkarslutsteg i normal gammal bemärkelse.
Kanske, då kan man som sagt för en billig peng kasta allt o sätta dit ett nytt slutsteg.blackarrow skrev:
Du uttalar dig väldigt självklart om vad som är enkelt att göra men du har alltså ingen aning om vad som faktiskt är görbart?K karlmb skrev:
Ja, det är Öhmans små högtalare. De är jättefina. Upphämtade i delar hemifrån hans villa c:a 2004.blackarrow skrev:
Angående er diskussion: om man är lagd åt Sonoshållet på så vis att man inte vill se anläggning eller högtalare är kanske raspberry pi lite bökigt. Men det går att ordna om man vill. Min lilla låda ligger ovanpå de större gamla lådorna CD-spelare och förstärkare.
Jag eller snarare min hustru har bytt huvudmusikkälla från egen filserver till Spotify och därför var jag tvungen att anpassa den lilla lådan (som tidigare mest pratade med servern eller fungerade som airplay/bluetooth-mottagare) till spotifyfokuserad användning med hög WAF. Moode har detta.
Redigerat: