E Elsamimmi skrev:
Vad blev priset?
Också intresserad av detta då jag håller på att ta in offerter också.
 
  • Gilla
allexx
  • Laddar…
Hej!
I slutänden valde jag en annan leverantör än Svea. Jag tycker inte det blir relevant att berätta vad det kostade då storleken på våra anläggningar säkert ändå inte är samma och det känns lite oetiskt att lägga ut en "offert" till allmän beskådan.

Många har också en snabbguide på nätet som ger en idé vad just din anläggning skulle kunna kosta och det skiljer sig i slutänden inte särskilt mycket mellan guiden och den slutgiltiga offerten så det ger dig en bra ledning och tar väldigt lite tid att göra.

Mitt råd är att läsa på så mycket som det går, jämföra vad olika firmor erbjuder för de har lite olika individuella lösningar och fiffigheter, så kommer du få "rätt" pris till slut för en anläggning som tillgodoser ditt behov och budget.
 
P Patrikone skrev:
Hej!
I slutänden valde jag en annan leverantör än Svea. Jag tycker inte det blir relevant att berätta vad det kostade då storleken på våra anläggningar säkert ändå inte är samma och det känns lite oetiskt att lägga ut en "offert" till allmän beskådan.

Många har också en snabbguide på nätet som ger en idé vad just din anläggning skulle kunna kosta och det skiljer sig i slutänden inte särskilt mycket mellan guiden och den slutgiltiga offerten så det ger dig en bra ledning och tar väldigt lite tid att göra.

Mitt råd är att läsa på så mycket som det går, jämföra vad olika firmor erbjuder för de har lite olika individuella lösningar och fiffigheter, så kommer du få "rätt" pris till slut för en anläggning som tillgodoser ditt behov och budget.
Om du är nöjd så är det väldigt bra reklam för företaget att visa offertern även om det inte kan kopieras rakt av till nästa spekulant. Jag ser inte vad som skulle vara oetiskt, men du väljer såklart hur du vill göra.
 
  • Gilla
Elsamimmi
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Om du är nöjd så är det väldigt bra reklam för företaget att visa offertern även om det inte kan kopieras rakt av till nästa spekulant. Jag ser inte vad som skulle vara oetiskt, men du väljer såklart hur du vill göra.
Jag jobbar själv med att ge offerter hela dagarna och om jag upptäckte att min kund la ut en av mina offerter på nätet utan mitt samtycke skulle jag bli sur och antagligen avsluta den affärsrelationen. Så utan motpartens uttryckliga lov (som jag inte har eller förväntar mig att få) så kan man väl anse att man skulle brista i etiken?
Att dela egna erfarenheter är ju nyttigt och därför är såna här forum extremt värdefulla men man måste ju hålla det i lite mer allmänna termer tycker jag. För mig är det yrkesetik. Men man får tycka olika :)
 
  • Gilla
sijo 50 och 1 till
  • Laddar…
P Patrikone skrev:
För mig är det yrkesetik.
Jag håller med Patrikone. Lämnar också detaljerad offert till presumtiva kunder och denna är alltid kopplad till just ett visst jobb och ett visst objekt. Men jag uppmanar också kunden till att ta in ytterligare offerter för att kunna jämföra om kunden är tveksam.
 
  • Gilla
Patrikone
  • Laddar…
P Patrikone skrev:
Jag jobbar själv med att ge offerter hela dagarna och om jag upptäckte att min kund la ut en av mina offerter på nätet utan mitt samtycke skulle jag bli sur och antagligen avsluta den affärsrelationen. Så utan motpartens uttryckliga lov (som jag inte har eller förväntar mig att få) så kan man väl anse att man skulle brista i etiken?
Att dela egna erfarenheter är ju nyttigt och därför är såna här forum extremt värdefulla men man måste ju hålla det i lite mer allmänna termer tycker jag. För mig är det yrkesetik. Men man får tycka olika :)
Tur att man får tycka olika. Har man inget sekretessavtal så ser jag inte att offerter är hemlig och har man inte kommit överens om annat så tycker jag inte att det är oetiskt om det mest troliga utfallet är att företaget får reklam. Men det finns nog andra trådar som behandlar ämnet. Hoppas du blev nöjd :)
 
Är det pågående och ej ännu avslutat dvs ej ännu köpt på offerten, tycker inte jag heller att offererande företagsnamnet ska framgå på publicerad offer i forum. Det går väl att stryka över eller skära bort företagsnamnet och adressen.
 
Sveasol installation jag skrev om tidigare.
Husägaren inte nöjd. Man fick ju ändra på taket 3 ggr innan det blev rätt.
Sista gången anslöt man inte ihop panelerna på att alla paneler genererade energi.
Besiktning av elektriker.
Idag är Sveasol där och sätter upp byggställning för att fixa både ett litet läckage och att alla paneler bidrar.

Personligen blir jag livrädd när jag ser detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.