M Majep skrev:
Givetvis. Jag klarar mig och ör medveten om vad ett forum är, tjatigt bara med alla besserwissrar, det blev ju värre än flashback här. Jag är fullt medveten om att lina är bättre är trådlöst. Behöver inte övertygas om den saken. Och har fått de tips jag behövde. Hej.
Kul inställning! Inte funderat på att säga tack åtminstone för rätt många har faktiskt skrivit seriösa försök att hjälpa dig. De gör det på sin fritid och nog för att en del inlägg kanske inte passar in… men attityden du har gör ju inte att det är skitkul att hjälpa till.

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
jarlh jarlh skrev:
Har någon föreslagit homeplug ännu?

Låt alltså datatrafiken gå i existerande elledningar. Finns med integrerad wifi-extender.
Tror du är 3:a, jag var tvåa så lika kass på att läsa som dig :)

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Kul inställning! Inte funderat på att säga tack åtminstone för rätt många har faktiskt skrivit seriösa försök att hjälpa dig. De gör det på sin fritid och nog för att en del inlägg kanske inte passar in… men attityden du har gör ju inte att det är skitkul att hjälpa till.
Jo? Om du vill räkna tack och artigheter från mig får du göra det. Sedan drar tipsen iväg till något helt annat. Men kika gärna du.

• Gilla
PHPersson
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Tror du är 3:a, jag var tvåa så lika kass på att läsa som dig :)
Jag hoppade över hela 88 inlägg, så jag är nog mer ursäktad än den som hoppade över fjuttiga 76 inlägg.

• Gilla
PHPersson
  • Laddar…
Ge inte upp.
Finns flera svar så som mitt som faktiskt tar upp din fråga och inte envisas med att skriva dig på näsan varför du inte bara gör ost av dit hus även om jag tipsar om sett att få fram kabel utan att borra.
Men läs då den delen som inte handlar om kabel utan just din fråga.
Och även de bra tipsen om att använda andra sett att få det näst bästa till kabel. Själv är jag tveksam till dessa men sett många som får bra fart med dessa.

• Gilla
Majep
  • Laddar…
Har alltid tidigare kört med router och två AP (gamla routrar i AP läge) och kabel mellan men haft dåligt täckning i uterummet ,har glasdörrar som bromsar, behövde ha en AP mitt framför uterummet men orkade inte dra om kabeln så köpte ett paket med två Asus XT9, dyra men mycket nöjd, sen återstår och se hur länge de håller…

Sweclockers nog rätt forum för TS som ej vill borra, lägga kabel bakom panel osv som majoriteten i BS skulle göra

Wifi i sin ära men svarstid och störningarna gör ju att kabel är att föredra.

Coolman Coolman skrev:
Sweclockers nog rätt forum för TS som ej vill borra, lägga kabel bakom panel osv som majoriteten i BS skulle göra

Wifi i sin ära men svarstid och störningarna gör ju att kabel är att föredra.
Svarstiderna är dock sällan ett problem idag, men håller med om störningarna.

P PHPersson skrev:
Svarstiderna är dock sällan ett problem idag, men håller med om störningarna.
Den genomsnittliga svarstiden är riktigt bra. Problemet är att det stör de där få gångerna som anslutningen hickar till.

S sjoelund skrev:
Den genomsnittliga svarstiden är riktigt bra. Problemet är att det stör de där få gångerna som anslutningen hickar till.
Exakt, håller med! Testade nu. 9,7 med kabel. 11,76 genom två rum ca 10meter.

P PHPersson skrev:
Testade nu. 9,7 med kabel.
9,7 vad? ms? Låter isåfall väldigt långsamt.

M Majep skrev:
Och på mitt sekelskifteshus vill jag inte ha ethernet-kabel längs med panelen. För mig spelar det roll.
Ok. Jag visste inte att det var ett så pass nytt hus. På din tidigare beskrivning lät det som att det var minst 100 år gammalt...

• Haha
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
9,7 vad? ms? Låter isåfall väldigt långsamt.
ms ja

Men långsamt vet jag inte, spelar du något spel brukar man ofta hamna på minst 20ms ändå så jag vet inte när man behöver snabbare.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
P PHPersson skrev:
Exakt, håller med! Testade nu. 9,7 med kabel. 11,76 genom två rum ca 10meter.
Är det ethernet så låter det väldigt långsamt. Jag ligger på 1,5-2,0 ms från en dator via två switchar till routern.
Från telefonen till en Shelly i grannhuset via WiFi snittar ping på 20 ms. Shellyn sitter 25 meter från närmsta accesspunkt och telefonen ca 5 meter från en annan accesspunkt i mesh-nätet.

TRJBerg
D Daniel 109 skrev:
Varför envisas folk med att benämna accesspunkter ”router”?
Därför att de i regel ÄR routrar som kan konfigureras som accesspunkter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.