57 887 läst · 201 svar
58k läst
201 svar
Slipa gipsskiveskarvar med Abranet = lycka!
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
MMR skrev:
Det står i katalogen som de ger ut, men på nätet står det ej...
i katalogen kan man se att grovlek 80 kostar 99kr för 10st
alla andra grovlekar (100-240 och blandat) kostar 88kr för 10st
gäller storlek 198x70mm
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
jag kollade på k-rauta men de hade ingen sats hemma, det såg ut som att de tog ca 110kr för 10 slipark (slöjddetaljer tar 88 till 99kr för 10 slipark)Mikael_L skrev:
köper man en sats på slöjddetaljer jämfört med k-rauta så får man det 64kr billigare och får dessutom 8 st slipark flera än på k-rauta
men måste man skicka efter så tilkommer ju frakt
ska man handla det i butik så plockar man alltså ihop de tre olika delarna som startsetet består av, så får man rabatt i kassan sen, och får då betala 335kr istället för 409kr som är priset på de tre delarna om man köpte dessa var för sig...
Redigerat:
Renoverare
· Västragötaland
· 866 inlägg
Var i slöjdbutiken igår och köpte mig ett kit. Fick göra som snailman sa att plocka lösa delar. Har nu lämnat det till svärfar som ska testa i veckan.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Köpte också ett kitt, men på K-rauta då jag inte har haft något ärende in till stan.Slipade lite MDF och tycker att det satte igen rätt mycket. Jag vet inte om MDF är speciellt konstigt att slipa men det lämnade lite på sidan och duken fick jag suga ur lite nu och då.
Någon som kan finska och sett vad de kostar där?
Axminster (England) har också billiga Mirka slipnät, där har jag köpt på mig 10-pack i parti och minut
Då var man också "pålurad" denna sliputrustning. Ska nu testas på ca 50m2 vägg som är gipsad och där skarvarna ska spacklas. Snabb leverans från Slöjdardetaljer.
Kopplas mot en äldre grovdammsugare av Kärchermodell 2001, så vi får se om den orkar suga i sig slipdammet.
Kopplas mot en äldre grovdammsugare av Kärchermodell 2001, så vi får se om den orkar suga i sig slipdammet.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 598 inlägg
Märkte också detta med MDF. Borde vara fibrerna i materialet som sätter igen nätet. En lätt cirkulär rörelse verkar rensa nätet.Robert-san01 skrev:Köpte också ett kitt, men på K-rauta då jag inte har haft något ärende in till stan.Slipade lite MDF och tycker att det satte igen rätt mycket. Jag vet inte om MDF är speciellt konstigt att slipa men det lämnade lite på sidan och duken fick jag suga ur lite nu och då.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Det verkar som om swedol oxå säljer lite av mikas grejor men troligen bara som beställninsvaror, på sid 159 i 2012 års katalog listar de tex auotnet slipremsa 70x198 grovlek 80 - 50st ark för 301kr plus moms
gissar att autonet är tryckfelsnisse som varit framme?
gissar att autonet är tryckfelsnisse som varit framme?
Det är en annan produkt. Har inte kollat upp skillnaden.Snailman skrev:
http://www.mirka.se/7cccc191-ae23-4...Doc?mid=085C8667-BF55-4204-9BB1-C4D0CD86EB66&
Vill ha! Har inte ens nåt slipprojekt på gång men känner ändå att jag måste skaffa!