57 888 läst · 201 svar
58k läst
201 svar
Slipa gipsskiveskarvar med Abranet = lycka!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 138 inlägg
Är det inte ganska jobbigt att ha dammsugaren igång hela tiden?
Annars gillar jag det, värt att tänka på till lägenhetsrenoveringen!
Annars gillar jag det, värt att tänka på till lägenhetsrenoveringen!
Enligt mirkaförsäljaren köper festool sitt slipmaterial från mirka.agehall skrev:
Festool använder även mirkas andranamn på materialet
Redigerat:
Jag förstår inte frågan. Dammsugaren är ju ändå alltid igång när man renoverar, men den stör ju inte direkt. När man jobbar med maskiner har man ju ändå hörselkåpor och skyddsglasögon, så man störs ju inte direkt av den.13th Marine skrev:
Produkter som diskuteras: "skyddsglasögon"
Skyddsglasögon
Skyddsglasögon är ett oumbärligt tillbehör för att skydda dina ögon från potentiella skador orsakade av skräp, damm, kemikalier eller intensivt ljus under arbete. Vårt sortiment av skyddsglasögon erbjuder högkvalitativa produkter som
Läs mer
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 138 inlägg
När jag normalt sett jobbar så städar jag efteråt, vilket innebär några minuters dammsugande.
Men en hel kväll med dammsugaren igång kan nog göra grannarna galna =)
Men en hel kväll med dammsugaren igång kan nog göra grannarna galna =)
Slipnäten räcker betydligt längre. I värsta fall får man ta bort dem och rensa ur dem, men enda anledningen till att jag bytt nät hitintills har varit att jag slipat på spackel som inte varit helt tort, och då går det åt skogen.
Stort tack för raka besked!MMR skrev:
Haha, gjorde misstaget att dammsuga med vår vanliga hushålls-Volta mellan omgångarna när jag bredspacklade vårt sovrum. Den dog efter andra rundan och när jag öppnade den förstod jag varför, det var slipdamm i hela dammsugaren.Johan Gunverth skrev:
Lyckades faktiskt få igång den igen efter att ha plockat ner den i beståndsdelar och gått igenom den med tryckluft samt vatten och trasa. Fast det tog en halvdag...
Efter det köpte jag en rejälare Kärcher som funkar bättre vid såna här projekt...
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
med startsetet för 335 inkl moms föjer det med 13 st nät...(det följer med tre nät till handtaget och lösa nät säljs i förp med tio nät, en sådan förpackning ingår med blandade nät)Snailman skrev:[länk]
nån som har handlat här? är kanske billigare men det verkar som om de inte anger hur många slipnät som ingår i startsetet eller hur många som ingår när man köper lösa nät...
kollar man på abranet så verka det finnas förpackningar på tre eller tio nät... (det visas 3 st på bilderna hos slöjddetaljer...)
Redigerat:
Nu har jag gått över vardagsrummet, en vägg som bredspacklades och tre väggar som var omgipsade där jag bara behövde spackla skarvar.
Och jag är sjukt glad över att jag såg den här tråden innan jag gick igång. Inte bara slipade jag I princip dammfritt, det gick även gott mycket snabbare och med bättre slutresultat än de rum där jag använt vanligt slippapper och ledhandtag/skaft.
Av bara farten fick jag slipat till åtta meter plank till ett framtida projekt också...
Och jag är sjukt glad över att jag såg den här tråden innan jag gick igång. Inte bara slipade jag I princip dammfritt, det gick även gott mycket snabbare och med bättre slutresultat än de rum där jag använt vanligt slippapper och ledhandtag/skaft.
Av bara farten fick jag slipat till åtta meter plank till ett framtida projekt också...