Snailman
larsbj skrev:
Oj läste slarvigt men priset blir 400:- om man inte ska till skara eller stockholm
ja och det kanske blir tre slipblad istället för fem....

Är det inte ganska jobbigt att ha dammsugaren igång hela tiden?

Annars gillar jag det, värt att tänka på till lägenhetsrenoveringen!

agehall skrev:
Jamentitta! Då är det kanske en sådan slang jag behöver ha istället.

Undrar fö om det inte är exakt samma klotsar som de Festool säljer. De är säkert bara märkta med annan logga...
Enligt mirkaförsäljaren köper festool sitt slipmaterial från mirka.

Festool använder även mirkas andranamn på materialet

Redigerat:
13th Marine skrev:

Annars gillar jag det, värt att tänka på till lägenhetsrenoveringen!
Jag förstår inte frågan. Dammsugaren är ju ändå alltid igång när man renoverar, men den stör ju inte direkt. När man jobbar med maskiner har man ju ändå hörselkåpor och skyddsglasögon, så man störs ju inte direkt av den.

Mikael_L
13th Marine skrev:
Känns ju som att antingen ha den igång medan man slipar eller efteråt, så jag ser inte riktigt problemet. :)

När jag normalt sett jobbar så städar jag efteråt, vilket innebär några minuters dammsugande.
Men en hel kväll med dammsugaren igång kan nog göra grannarna galna =)

Hur länge räcker ett nät jämfört med ett vanligt slippapper?

Slipnäten räcker betydligt längre. I värsta fall får man ta bort dem och rensa ur dem, men enda anledningen till att jag bytt nät hitintills har varit att jag slipat på spackel som inte varit helt tort, och då går det åt skogen.

MMR skrev:
Japp, det innehåller det som behövs för att komma igång
Stort tack för raka besked!

Johan Gunverth skrev:
+ 1600 st dammsugarpåsar! :D

Alternativt en asksamlare mellan dammsugare och slipkloss eller en riktig grovdammsugare.
Haha, gjorde misstaget att dammsuga med vår vanliga hushålls-Volta mellan omgångarna när jag bredspacklade vårt sovrum. Den dog efter andra rundan och när jag öppnade den förstod jag varför, det var slipdamm i hela dammsugaren. :D

Lyckades faktiskt få igång den igen efter att ha plockat ner den i beståndsdelar och gått igenom den med tryckluft samt vatten och trasa. Fast det tog en halvdag...

Efter det köpte jag en rejälare Kärcher som funkar bättre vid såna här projekt...

Snailman
Snailman skrev:
[länk]

nån som har handlat här? är kanske billigare men det verkar som om de inte anger hur många slipnät som ingår i startsetet eller hur många som ingår när man köper lösa nät...

kollar man på abranet så verka det finnas förpackningar på tre eller tio nät... (det visas 3 st på bilderna hos slöjddetaljer...)
med startsetet för 335 inkl moms föjer det med 13 st nät...(det följer med tre nät till handtaget och lösa nät säljs i förp med tio nät, en sådan förpackning ingår med blandade nät)

Redigerat:
Nu har jag gått över vardagsrummet, en vägg som bredspacklades och tre väggar som var omgipsade där jag bara behövde spackla skarvar.

Och jag är sjukt glad över att jag såg den här tråden innan jag gick igång. Inte bara slipade jag I princip dammfritt, det gick även gott mycket snabbare och med bättre slutresultat än de rum där jag använt vanligt slippapper och ledhandtag/skaft.

Av bara farten fick jag slipat till åtta meter plank till ett framtida projekt också... :)

öjöjöj nu måste jag också köpa...

Instämmer i hyllningskören! Har slipat ett rum nu med perfekt resultat. Inga problem att slipa till missade partier i samband med tapetsering eller målning, med hinkarna öppna!

Mikael_L
Jaja, jag måste väl också ge mig av till K-rauta då ... :eek:

Men vad kom du fram till snailman?
Att från slöjddetaljer får man 10 nät extra och ändå ett lägre pris?

Redigerat:
Låter ju kanonbra det här, jag ska sätta ny gips på hela övervåningen så det här vore perfekt för mig :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.