Snailman
Har inte riktigt kommit till spacklinen ännu, men ni som har använt abranet, vad ha ni kört med för spackel (har inte skaffat mig några kunskaper om gipsspackel ännu...)

Snailman skrev:
Har inte riktigt kommit till spacklinen ännu, men ni som har använt abranet, vad ha ni kört med för spackel (har inte skaffat mig några kunskaper om gipsspackel ännu...)
Vanlig Flügger LH för in del. Standardspackel för skivskarvar.

Snailman
ok, tack, ska se om jag kan skaffa de här grejona så är de redo när det blir dags

Japp, det innehåller det som behövs för att komma igång

Mikael_L
laidback skrev:
Är det bara att köpa det här kitet, koppla in till byggdammsugaren och köra?
[länk]
Ajaj. Nu har ni mig nästan fast . :eek:
Jag som inte tänkte köpa nå mer verktyg nu ... :cool:

Det verkar helt klart intressant. En giraff känns ju helt klart som overkill för en privatperson som bara grejar med ett enda hus.

laidback skrev:
...Är det bara att köpa det här kitet, koppla in till byggdammsugaren och köra?
[länk]
+ 1600 st dammsugarpåsar! :D

Alternativt en asksamlare mellan dammsugare och slipkloss eller en riktig grovdammsugare.

Mikael_L skrev:
...En giraff känns ju helt klart som overkill för en privatperson som bara grejar med ett enda hus.
...och det blir inte lika fint med en giraff heller.

Snailman
http://www.slojd-detaljer.se/deptlist.aspx?deptid=84

nån som har handlat här? är kanske billigare men det verkar som om de inte anger hur många slipnät som ingår i startsetet eller hur många som ingår när man köper lösa nät...

vad kan näten kosta på k-rauta tro?

kollar man på abranet så verka det finnas förpackningar på tre eller tio nät... (det visas 3 st på bilderna hos slöjddetaljer...)

Johan Gunverth skrev:
...och det blir inte lika fint med en giraff heller.
Jag testade att slipa mina takskarvar med giraff, men det gick inge bra alls. Det är svårare än man tror att jobba med en giraff. Dessa slipklotsar är dock lösningen på alla problem!

Helioz skrev:
Slöjd-detaljer är lite billigare på kitet:
[länk]
Det verkar som det tillkommer moms o frakt när man går till kassan.
Så priset blir det samma som k-rauta

Snailman
larsbj skrev:
Det verkar som det tillkommer moms o frakt när man går till kassan.
Så priset blir det samma som k-rauta
nej det verkar anges med moms på sidan, men på ett lite knasigt sätt i kassan, men det tillkommer frakt och postförskottsavgift, men de har minst en butik om man skulle ha vägarna förbi...

Snailman skrev:
nej det verkar anges med moms på sidan, men på ett lite knasigt sätt i kassan, men det tillkommer frakt och postförskottsavgift, men de har minst en butik om man skulle ha vägarna förbi...
Oj läste slarvigt men priset blir 400:- om man inte ska till skara eller stockholm

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.