58 453 läst · 201 svar
58k läst
201 svar
Slipa gipsskiveskarvar med Abranet = lycka!
Tanken med Abranet adaptern är inte att den ska passa i anslutningen på dammsugaren utan på dess slang som jag tolkar det. Vad har du för diameter på slangen eller dess rör till munstycket?Bezt skrev:
Gummikonen som sitter på Abranetslangen är som minst 35-36mm. Har du mindre dimension så tar du bara och lindar något runt gummikonen, det blir som en strut, som gör anslutningen mindre. Tejpa fast den på konen och dess slang.
Sedan kapar du bara av den i rätt dimension så att den passar. Sugkraften gör att den sitter fast när du jobbar.
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Köpte idag 1fp Nr 120, 88:- 1fp = 10st ,taget:wow:
på slöjd-detaljer
på slöjd-detaljer
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Vilken lycka :wow: slipar gipsskarvar ,INGET DAMM ,damn (på ren engelska)
Stämmer in i kören ,använder 120 nät
BRA UPPFINNING
Stämmer in i kören ,använder 120 nät
BRA UPPFINNING
Det här låter verkligen som något som jag behöver, som ska sätta gips på en hel övervåning. Men jag blottar min okunskap, är Abranet en slipmaskin, eller bara själva slippappret? Vad behöver jag för produkter för att slipa alla gipsväggar på ett smidigt sätt?
Abranet är slippappret (som ser ut som ett nät så slipnät är nog mer rätt ord). Mirka (som tillverkar Abranet) har tagit fram två slipklossar med inbyggt utsug avsedda för Abranet. Det är kombinationen slipnät + slipkloss med utsug som = lycka.
Du behöver en grovdammsugare samt slipnät + slipkloss. Vill man köpa billigare papper eller behöver finare korn finns detta hos Axminster.
Du behöver en grovdammsugare samt slipnät + slipkloss. Vill man köpa billigare papper eller behöver finare korn finns detta hos Axminster.
Redigerat:
Start-kitet finns ju på fler butiker, ifall du bor långt ifrån och inte vill beställa.phl skrev:
T.ex K-rauta, där jag köpte min.
http://www.k-rauta.se/pages/product...935155(Rautakesko Sweden Catalog)&PageSize=10