58 453 läst · 201 svar
58k läst
201 svar
Slipa gipsskiveskarvar med Abranet = lycka!
Bumpar denna tråden lite, har bredspacklat inför köksbygge o shoppade hem en Mirka slipkloss idag. Det där att parkera klossen på väggen som jag läst om var min inte i närheten av.
Hursomhelst, där är 2 hål (eller ett genomgående om man hellre ser det så) i anslutningen till klossen, dessa hål stjäl ju jättemycket sug? Dammsugaren på nivå 2 med förtejpade hål suger som nivå 5 med öppna hål. Har jag missat något?
Hursomhelst, där är 2 hål (eller ett genomgående om man hellre ser det så) i anslutningen till klossen, dessa hål stjäl ju jättemycket sug? Dammsugaren på nivå 2 med förtejpade hål suger som nivå 5 med öppna hål. Har jag missat något?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På den första versionen av klossen fanns inte hålen. Det gav problem med starka dammsugare som inte hade reglerbart sug. Så har du reglerbart sug på dammsugaren kan kan vrida på ringen och på så sätt täcka för hålen (eller tejpa) och sen reglera suget m dammsugaren.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Vad använder du för jigg till detta?
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 393 inlägg
Jag var lite ironisk . Håller med om att träspån är bra mycket trevligare än gipsdamn.
Nu sitter den som en smäck på väggen när du stängt justerringen för luft.Ola C skrev:
Ungefär som släktingen som ville vara snäll vid fritidshuset och klippa gräset. Tyckte att den nya klipparen tog dåligt så han letade fram den gamla istället. Det var bara det att på den nya fick man aktivera kniven, så efter några rundor utan roterade kniv ställdes den maskinen undan.
Vilken grovdammsugare ska jag köpa till Abranet-kitet? Gärna < 2000 kr
https://www.bauhaus.se/grovdammsugare-wd6-premium-p-karcher.html
Finns även på netonnet till samma pris.
Finns även på netonnet till samma pris.
Diversearbetare
· Göteborg
· 9 840 inlägg
Jag har satt en asksamlare mellan centraldammsugaren och slipen. Funkar väldigt bra och inget slipdamma slipper igenom till rörsystemet (har kollat). Nackdelen är att man för tömma asksamlaren lite oftare.