HOBBY ARCHITECT
P Pin skrev:
Jag tänkte ett tredje badrum för detta
Jaha, då blir det tre badrum på 6 pers och en väldigt liten klädkammare.
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jaha, då blir det tre badrum på 6 pers och en väldigt liten klädkammare.
Ja Max två per badrum
Eller förläng eller omdisponera rumsindelningen
 
HOBBY ARCHITECT
P Pin skrev:
Ja Max två per badrum
Eller förläng eller omdisponera rumsindelningen
Rita gärna ett förslag. ;)
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Måste? Varför är kontoret malplacerat?
Den som investerar i ett 800 m2 residens kräver ett badrum i anslutning till sitt sovrum.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Rita gärna ett förslag. ;)
Det öppna ner är ju waste of space. Bygg ett megabadrum där eller kombinera toa med vattenhålet under

Ritning av övervåning med sovrum, walk-in closet, krit-teckningar överlagrade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köket är väldigt litet. Skulle inte få plats med hälften av mina pryttlar. Lika så tvättstugan.
 
HOBBY ARCHITECT
K Kane skrev:
Den som investerar i ett 800 m2 residens kräver ett badrum i anslutning till sitt sovrum.
Smaken är som baken När det gäller prioriteringar, men jag vet att sånt är nice.
 
HOBBY ARCHITECT
P Pin skrev:
Det öppna ner är ju waste of space. Bygg ett megabadrum där eller kombinera toa med vattenhålet under

[bild]
Jag ville att vinterträdgården skulle vara i två våningar (vilket det delvis är) så det känns rymligt, eftersom det ska kännas som ute så mycket som möjligt.
 
HOBBY ARCHITECT
a.o.f a.o.f skrev:
Köket är väldigt litet. Skulle inte få plats med hälften av mina pryttlar. Lika så tvättstugan.
Ok. Visa gärna planlösningar eller bilder på kök och tvättstugor som är tillräckligt stora för dig. (om du vill)
 
Det skall vara minst 10 graders lutning på taket annars regnar det in. Det är ofrånkomligt.
 
HOBBY ARCHITECT
H heimlaga skrev:
Det skall vara minst 10 graders lutning på taket annars regnar det in. Det är ofrånkomligt.
Jag hade tänkt att ha en superliten lutning, men har ju bara gjort enklare skisser än så länge. Men visste inte att det var just 10 grader man måste ha, så tack för info. Har även hört att det kan regna in även om lutningen är korrekt, men vad vet väl jag.
 
HOBBY ARCHITECT
P Pin skrev:
Det öppna ner är ju waste of space. Bygg ett megabadrum där eller kombinera toa med vattenhålet under

[bild]
Bra ide med ett badrum på 43 kvm. :rolleyes:
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Att dessutom bara ha en toalett på nedervåningen känns lite snålt. Speciellt om några bastar så blir det blött på golvet. Då skall dom som är i vardagsrummet gå upp.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Borde det vara takfönster även över resten av poolrummet, mån tro?
 
  • Gilla
MsTake
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Ska nog rita om så det blir en master suite och större och ev fler förråd. Tack för tipsen folks!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.