HOBBY ARCHITECT
K Kane skrev:
Måste vara badrum anslutet till stora sovrummet. Study är malplacerat.
Måste? Varför är kontoret malplacerat?
 
  • Gilla
vbg-1
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
:crysmile: Jo, men…

Ni får gärna rita om huset så som ni tycker det ska va.
Se det mer som en utmaning, att sätta begränsningar är ju ofta det som gör att det går att imponeras. När man kan se att någon tänkt till o fått till något som man bara ”fan va smart!, det där hade jag inte kommit på”. Skrytbyggen finns det ju gott om men de som verkligen inte bara känns som uppblåsta hus utan genomlyses av eftertanke och funktion är ju oftast de i alla fall jag kan tänka att ”shit, önskar man hade råd med det där”.
 
  • Gilla
Thomas59 och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
T TypRätt skrev:
Se det mer som en utmaning, att sätta begränsningar är ju ofta det som gör att det går att imponeras. När man kan se att någon tänkt till o fått till något som man bara ”fan va smart!, det där hade jag inte kommit på”. Skrytbyggen finns det ju gott om men de som verkligen inte bara känns som uppblåsta hus utan genomlyses av eftertanke och funktion är ju oftast de i alla fall jag kan tänka att ”shit, önskar man hade råd med det där”.
Länka gärna till ett hus som är som detta. Med vinterträdgård och inomhuspool.
 
  • Gilla
Er Ar
  • Laddar…
N
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Måste? Varför är kontoret malplacerat?
Jag gillar kontoret!
 
Klientelet som är ute efter ett 800m2 hus vill inte gå ut i korridoren mitt i natten för att gå på toaletten. Alla sovrum bör ha eget badrum.
 
  • Gilla
ullak40 och 7 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
A atomlab skrev:
Klientelet som är ute efter ett 800m2 hus vill inte gå ut i korridoren mitt i natten för att gå på toaletten. Alla sovrum bör ha eget badrum.
Det är ju en fråga om prioriteringar.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Skulle vilja veta m² för de olika rummen innan jag säger något.
En del av sovrummen känns verkligen små samtidigt som ytor har slösats på andra rum.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Vem eller vilka är det här huset ritat med tanke på?
 
  • Gilla
ullak40 och 2 till
  • Laddar…
Måste vara separat badrum till master bedroom. Det kan lösas genom att ta lite av klädkammaren. Eller förlänga huset nån meter. 800 eller 820 m2 spelar kanske mindre roll.

Är detta verkligen 800 m2? Det ser inte så stort ut och inte så många rum. Jag saknar separat TV rum, riktigt bilbliotek (gör study större så är det löst). Garaget måste vara större - minst två bilar och en massa cyklar och sportutrustning och trädgårdsredskap ska få plats.

Det ser ut att vara för inspelningen av mästarnas mästare och inte för en familj att bo i.
 
HOBBY ARCHITECT
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Vem eller vilka är det här huset ritat med tanke på?
En rik familj med 3-4 ungar i ett kallt land.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
En rik familj med 3-4 ungar i ett kallt land.
Svennebanan:D
 
HOBBY ARCHITECT
P Pin skrev:
Måste vara separat badrum till master bedroom. Det kan lösas genom att ta lite av klädkammaren. Eller förlänga huset nån meter. 800 eller 820 m2 spelar kanske mindre roll.

Är detta verkligen 800 m2? Det ser inte så stort ut och inte så många rum. Jag saknar separat TV rum, riktigt bilbliotek (gör study större så är det löst). Garaget måste vara större - minst två bilar och en massa cyklar och sportutrustning och trädgårdsredskap ska få plats.

Det ser ut att vara för inspelningen av mästarnas mästare och inte för en familj att bo i.
Då blir det fyra ungar på ett badrum.
Separat tv rum finns.
Jag tycker kontoret är stort med plats med mycket böcker.
Större förråd kan jag förstå om vissa skulle behöva, även om det finns lite förråd i källaren.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Huddingebo Huddingebo skrev:
Skulle vilja veta m² för de olika rummen innan jag säger något.
En del av sovrummen känns verkligen små samtidigt som ytor har slösats på andra rum.
Personligen tycker jag man ser ungefär vad det är för storlek på ett sovrum när det finns en säng utritad. Men visst hade man kunnat skriva in kvm på varje rum också.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Då blir det fyra ungar på ett badrum.
Separat tv rum finns.
Jag tycker kontoret är stort med plats med mycket böcker.
Större förråd kan jag förstå om vissa skulle behöva, även om det finns lite förråd i källaren.
Jag tänkte ett tredje badrum för detta
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.