Thomas59
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Men skit samma. Jag ger upp det här nu.
Ja ta en time out och fundera lite på varför din attityd inte riktigt går hem i stugorna.

Chansen finns iofs att du är ett missförstått geni så alla vi som haft synpunkter kan ju förvisso då haft fel.
 
F
Cruzze Cruzze skrev:
Förstår inte riktigt. Men är TS arkitekt på riktigt som användarnamnet implicerar? Då behöver ju hen hjälp...
Nej, TS är en ”nästan vuxen” eller ett stort barn som drömmer om att bli arkitekt men inte är beredd att läsa eller sätta sig in i vad det innebär.
 
  • Gilla
MetteKson och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Ni får väl kalla mig ”arga Andersson”.
 
Thomas59
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Ni får väl kalla mig ”arga Andersson”.
Du borde verkligen ta synpunkterna på ditt sätt att bemöta kritik på allvar. Att försöka skämta bort kritiken hjälper inte dig och bekräftar bara att kritiken är relevant.

Du svarade inte på frågan hur gammal du är men gissar på 15-års åldern, vilket kan förklara en del.
 
F
Thomas59 Thomas59 skrev:
Du borde verkligen ta synpunkterna på ditt sätt att bemöta kritik på allvar. Att försöka skämta bort kritiken hjälper inte dig och bekräftar bara att kritiken är relevant.

Du svarade inte på frågan hur gammal du är men gissar på 15-års åldern, vilket kan förklara en del.
nä, jag tror mer på 18-21 och en drömmare, helt utan utbildning att kunna vara aktuell för nån arkitektutbildning.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad är problemet med att det inte finns nåt sovrum på första plan tycker du? Jag hade helst haft föräldrarna sovrum på första plan, men fick inte ihop det. I värsta fall kan man göra om kontoret till sovrum, det är väl regel på att det måste finnas plats för sovrum på entreplan i fall någon skulle bli rullstolsbunden, men å andra sidan finns det hiss (E).

Det är två badrum på andra våning där alla sovrum är.

Du kanska trodde att källaren är plan 3?
Tror inte du får bygglov om du inte kan klara äta sova och toa bad i bottenplan för tillgänglighetskraven.
Se borde master bedroom alltid ha direktkontakt med eget badrum, mycket bekvämt.
 
C Chrille_B skrev:
Tror inte du får bygglov om du inte kan klara äta sova och toa bad i bottenplan för tillgänglighetskraven.
Se borde master bedroom alltid ha direktkontakt med eget badrum, mycket bekvämt.
Svaret på den kritiken brukar bli att hen tänker sig att det ska byggas utomlands ;)
 
  • Haha
Thomas59
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[bild]
[länk]
Ok, finns mycket att fundera på, tänka på siktlinjer första intryck etc men mycket som har med praktiskt boende att göra , många skall bo där och kunna leva utan att störa varandra samtidigt som kunna umgås etc.
Med tanke på hur många som skall bo, så är entren alldeles för liten och opraktisk samt att första intrycket är att titta ini en vägg men framför allt för trång.
Min erfarenhet är att även om man ritar själv så är det Aitik värt pengarna att konsultera en erfaren arkitekt som har sett mycket genom åren och vet / kan föreslå bra lösningar. Men till frågan… nej det skulle jag inte, no offence
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
Thomas59 Thomas59 skrev:
Du borde verkligen ta synpunkterna på ditt sätt att bemöta kritik på allvar. Att försöka skämta bort kritiken hjälper inte dig och bekräftar bara att kritiken är relevant.

Du svarade inte på frågan hur gammal du är men gissar på 15-års åldern, vilket kan förklara en del.
Jag tror att ordet hobby i TS namn är nyckelordet här. TS har troligen som intresse att rita hus av typen "tänk om" och vad som går att skapa om man kan fantisera utan "tråkiga" begränsningar som lagar och byggregler, och inget fel i det. Problemet är väl snarare att TS presenterar sina alster här som om det är riktiga hus och sedan blir stött då folk kommentarer efter det och inte alls ser vad han försöker åstadkomma.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.