HOBBY ARCHITECT
Thomas59 Thomas59 skrev:
-Bör finnas barkök/bar i pool
Tål att tänkas på, det finns ju plats att placera en sån i den stora vinterträdgården.
 
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad tycker ni om det här funkisliknande 2-planshuset på 206 kvm?
Kan man ha en dusch under en trappa förresten?
[länk]
...glömde bild:

Två våningsplan, arkitektoniska ritningar, möblerad lägenhet, planlösning, svartvit.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Det verkar bli bättre när du ritar hus som är mer vanliga än lyxiga. Vilket ju inte är så konstigt för det är lättare att rita sånt man känner till bättre.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar bli bättre när du ritar hus som är mer vanliga än lyxiga. Vilket ju inte är så konstigt för det är lättare att rita sånt man känner till bättre.
Håller på och skissar på det största hus jag gjort nån gång nu... :p

Två våningsritningar visas i SketchUp, ett CAD-program för design och arkitektur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Det ser ut som en jätte-TV och då måste man sitta en bra bit ifrån för att inte få nackvärk av allt vridande på huvudet.

Vad är det där som ser ut som en 3-vägskorsning?
 
HOBBY ARCHITECT
BirgitS BirgitS skrev:
Det ser ut som en jätte-TV och då måste man sitta en bra bit ifrån för att inte få nackvärk av allt vridande på huvudet.

Vad är det där som ser ut som en 3-vägskorsning?
Har inte ritat in nån tv än, det är nog väggen mellan kontoret och tv-hörnan du tänker på. 3-vägskorsningen är trappan. :D
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Jag kanske även borde göra en mycket mindre version av samma hus, tyckte planlösningen var bra. Men det lär ju ändå bli stort. Små hus är svåra att rita så dom blir bra. :geek:
 
Uppenbarligen även stora
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
A atomlab skrev:
Uppenbarligen även stora
Tack för den upplyftande och inspirerande kommentaren. Jag håller verkligen med. :love:(y) Är du en riktig arkitekt?
 
Jag gillar att du labbar och testar. Men vad är syftet med dina övningar? Vill du bli arkitekt på riktigt? Eller övar du för något riktigt projekt?

Att ha som hobby att sitta och rita hus i sketchup kan ju vara en hobby lika god som någon. Men det är lite mysko att du vill ha feedback (som flera påpekat att du inte tar till dig) för varje alster.

Kan du inte försöka bygga nåt av det du ritar istället? Då kommer din inlärningskurva sticka rakt upp, och din hobby kanske bli något annat tänker jag. Det här du håller på med nu, om än med snälla medlemmar häri som påhejare, kommer inte ta dig någonvart tror jag.
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Vad tycker ni om detta galna hus? :D Det gör inget om ni klagar en massa, jag gjorde det mer på skoj. Superstort (860 kvm), superlyxigt och kanske inte helt genomtänkt. Sluttninghus i anslutning till en enda stor glaskub som är en vinterträdgård. Master bedroom är i källarplan och dom andra sovrummen på tredje plan.

[bild]

[bild]

[länk]
Riktigt fult
 
  • Gilla
Thomas59
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
M Mulvaden skrev:
Jag gillar att du labbar och testar. Men vad är syftet med dina övningar? Vill du bli arkitekt på riktigt? Eller övar du för något riktigt projekt?

Att ha som hobby att sitta och rita hus i sketchup kan ju vara en hobby lika god som någon. Men det är lite mysko att du vill ha feedback (som flera påpekat att du inte tar till dig) för varje alster.

Kan du inte försöka bygga nåt av det du ritar istället? Då kommer din inlärningskurva sticka rakt upp, och din hobby kanske bli något annat tänker jag. Det här du håller på med nu, om än med snälla medlemmar häri som påhejare, kommer inte ta dig någonvart tror jag.
Jag kanske borde hänga på Twitter och gnälla om politik istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.