Hallå!
Nu har jag hittat hem, en plats för likasinnade verktygsfetischister :)

Jag skulle nog i det här fallet rekommendera att istället för Bosch Standard Duty GSR 12 V köpa GSR 12 VE-2. Innan jag köpte min fick jag låna en standard till att dra golvbrädor och det var faktiskt knappt så att den orkade om jag ska vara ärlig. VE-2 har drygt dubbla vridmomentet (65 Nm istf 32) och har mycket stryktåligare chuck. När Bosch demade VE-2 drog de ett antal 70 mm skruv i en planka för att sedan slänga maskinen in i en betongvägg och sedan forsätta dra som om ingenting hade hänt. Borgar nog för att prylarna håller ;D

Hur som, jag köpte min VE-2 på Trollbäckens Trä i Tyresö för 2700:- inklusive två batterier. Blev lite fundersam eftersom säljaren frågade om jag inte hade någon gammal skruvdragare hemma jag kunde lämna in. Visst hade jag det (en Skil från 1990) och fick då en blå Bosch batteridriven sticksåg på köpet eftersom det var/är(?) kampanj just nu för att få in gamla maskiner. Sticksågen är egentligen en 14,4V men jag har testat ordentligt med 12V-batteri och det funkar kanon.

Så summa summarum, för 2700:- fick jag både den starkare skruvdragaren och en sticksåg.

Som sagt, kul att ha hittat hit!
Lasse

Välkommen till verktygsfetichisterna Lasse.
Själv har jag en Makita som drar bra, och jag har kört med den i flera veckor nu på en laddning, på ena batteriet. Helt otroligt kapacitet på batteriet!

Jag har hittat en Bosch GSR 12V med 2st batterier (vem behöver 3st egentligen?) för 1995kr. Men det gick att ordna så att 25% försvann på det priset ;D ;D så det landar på 1500kr för den och det tycker jag helt klart låter bra.

Immobil skrev:
::) Du har inte hört talas om MathiasS? ??? ;D
Nope ???

Baloo skrev:
Nope ???
Näe vem faen är det! :surprised:

Matiasch ska det väl ändå vara

Köpte skruvdragare igår! :)

Skulle precis ta en Bosch GSR 12V (1995kr) när han som jobbade där sa att dom även hade bra pris på Bosch GSR 14,4V - 2295kr med 2 batterier. Eftersom vikten var viktig för mig så ville jag inte ha den starkare maskinen men det visade sig att den vägde 0,1kg mer än 12 voltaren.

MAO, det blev en Bosch GSR 14,4V. Den känns kanon :)

PS: Jag kände på GSR 12V & 14,4V VE-2 och jag måste säga att jag kan inte fatta hur de kan få den såld. Den väger sanslöst mycket!! Tror den vägde 1kg mer än den jag köpte.

Snart är hela forumet Boschifierat....... 8)

Tillochmed Pappis kommer köpa en snart så han inte känner sig så utanför....

Brevik.... glöm inte att registrera dig på Bosch hemsida så får du något år extra garanti.

Tackar! Det ska jag genast göra.

MathiasS skrev:

Brevik.... glöm inte att registrera dig på Bosch hemsida så får du något år extra garanti.

Tror du gjort ett bra val Mathias !

Blir ju bara 25kg extra på ett 250 pack trallskruv ;D

Bra grabbar ska ha bra grejor !!!

MathiasS skrev:

Yep, en vinkelslip, för dom gör dom riktigt, riktigt bra ;)

Jante skrev:
Tror du gjort ett bra val Mathias !

Blir ju bara 25kg extra på ett 250 pack trallskruv  ;D

Bra grabbar ska ha bra grejor !!!
Näe inte jag, Brevik.... 25kg extra är mer än jag orkar med så för mig blir det nog tolvvoltarn.... ;)

MathiasS skrev:

Inte en chans ;D

FESTOOL!!!!!!

frasse skrev:
Inte en chans  ;D

FESTOOL!!!!!!
Hehe....vänta bara..... 8)

På vadå?

Har man det bästa så behöver man inte vänta ::)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.