Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Haha.
Nu får du enna ge dig. "hen". Du menar på fullaste allvar att könsidentiteten är okänd på armens ägare?

Han Staffan (bror till Han Solo).
Ja, jag tycker att det är väldigt svårt att se om det är en klänningsärm eller en skjortärm som sticker ut. Ser heller inget armbandsur eller liknande som kan könsbestämma individen. Och armen som sådant visar definitivt ingen könsidentitet. Men skulle jag tvingas gissa så tror jag mer på att det är en kvinna än en man. Vad tror du?

• Gilla
Tornugglan och 3 till
  • Laddar…
Fulkemisten
J jocke31 skrev:
Svårt att se vad det är för båt på bilden (ser ut som en Albin av något slag), men jag skulle gissa att den är större än 20 fot med tanke på hur djupgående den ser ut att vara. För en segelbåt på 25-27 fot så hamnar vikten på 2-3 ton. Dessutom så ökar båtar en hel del i vikt på hösten, även plastbåtar.
Fast som sagt - är osäker på modellen, någon här på forumet kanske har en sådan båt och vet vilken modell det är?

Hursomhelst så ser det rätt läskigt ut. :)
Jag är rätt säker på att det där är en Maxi 77a. Deplacement på 2000 kg varav kölvikt är 800 kg. Vagn och ställning väger troligen runt 500 kg så det är nog för tungt.

• Gilla
jaolha och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, jag tycker att det är väldigt svårt att se om det är en klänningsärm eller en skjortärm som sticker ut. Ser heller inget armbandsur eller liknande som kan könsbestämma individen. Och armen som sådant visar definitivt ingen könsidentitet. Men skulle jag tvingas gissa så tror jag mer på att det är en kvinna än en man. Vad tror du?
Nu behöver jag en kränkthetsrspport igen, tänker du könsbestämma mig genom att titta på modell på mitt armbandsur?

• Gilla
  • Haha
ch75 och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Nu behöver jag en kränkthetsrspport igen, tänker du könsbestämma mig genom att titta på modell på mitt armbandsur?
Det var Staffan2000 som blev kränkt för att jag inte könsbestämde armen utan skrev Hen. Om du blir proxykränkt av att han blev kränkt av att jag använder ordet Hen får du ta det med Staffan, som ställde kravet på könsbestämning. Och nej, jag skojar inte, om du undrar.

• Gilla
  • Arg
Mgrape och 7 till
  • Laddar…
Proxykränkt! Now we are talking! :crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
Långfarare och 11 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det var Staffan2000 som blev kränkt för att jag inte könsbestämde armen utan skrev Hen. Om du blir proxykränkt av att han blev kränkt av att jag använder ordet Hen får du ta det med Staffan, som ställde kravet på könsbestämning. Och nej, jag skojar inte, om du undrar.
I kid you not.

NU känner jag mig proxykränkt å staffans vägnar, nu när jag vet att man kan bli det låter jag känslorna flöda fram. Men det får bli en separat kränkthetsrapport på den, får fundera på om jag skickar den till dig eller Staffan. Din kränktning består i att du tänkte könsbestämma mig baserat på att jag har en rosa HelloKitty-klocka på armen. Fydig att vara så fördomsfull och genusrasistisk. HelloKitty får nog skicka in en proxykränkthetsrapport också.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Långfarare och 6 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
I kid you not.

NU känner jag mig proxykränkt å staffans vägnar, nu när jag vet att man kan bli det låter jag känslorna flöda fram. Men det får bli en separat kränkthetsrapport på den, får fundera på om jag skickar den till dig eller Staffan. Din kränktning består i att du tänkte könsbestämma mig baserat på att jag har en rosa HelloKitty-klocka på armen. Fydig att vara så fördomsfull och genusrasistisk. HelloKitty får nog skicka in en proxykränkthetsrapport också.
Jag kände precis likadant, men orkade inte hoppa på tåget .. Känner mig lite kränkt för att jag var tvåa på bollen ..

• Haha
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Är detta humortråden?

• Gilla
Fulkemisten
  • Laddar…
Pfft jag känner mig inte kränkt alls men kanske borde öppna en butik som säljer kränkthetsrapport både för vanligt kränkta samt proxykränkta, kan även tänka mig att förmedla ifyllda kränkthetsrapporter till andra mot en avgift ;)
Nä ni kanske får skapa en ny tråd "Jag känner mig kränkt ..." med syskon tråden "Jag är mer kränkt än dig".

Jag skulle känna mej kränkt om någon kallade mej hen, jag kräver att bli kallad hum, den maskulina formen av det könsneutrala pronomet:geek:

• Haha
  • Gilla
ch75 och 8 till
  • Laddar…
Vad heter hen i objektsform? Det kan ju inte vara "henne"?

De andra byter ju plats. Han blir honom. Hon blir henne.

Ska det vara:
Hanom?
Hanem?
Henom?
Honem?
Henem?
Homen?

• Gilla
  • Haha
M.Bergman och 3 till
  • Laddar…
Cheesen
Nyfniken Nyfniken skrev:

Ska det vara:
Hanom?
Hanem?
Henom?
Honem?
Henem?
Homen?
Ja nu är vi ju rätt offtopic... Men jag skulle aldrig använda ordet Hen, om jag nu inte syftade på en kvinna som inte kan knyta fast en skoter på släpvagnen...

Nyfniken Nyfniken skrev:

Ska det vara:
Hanom?
Hanem?
Henom?
Honem?
Henem?
Homen?
Språkrådet säger att det ska vara "hen" i objektsform.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Hen

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Kan vi inte släppa hen och dela bilder galna lastsurrningar nu?

• Gilla
  • Älska
Tornugglan och 4 till
  • Laddar…
Inte lastsurrning men lite tungt släp....

• Gilla
  • Haha
camaro1969 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.