Här har vi ändå en som tagit det här med lastsäkring på fullaste allvar. En kollega fångade detta på bild på en återvinningsstation i helgen. Historien förtäljer inte huruvida ekipaget framförts till stationen på detta vis.:worried:

• Grå Volkswagen med en stor madrass fastsäkrad på taket, står i kö på en återvinningsstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
djanlov och 7 till
  • Laddar…
Cheesen
Bergkamp Bergkamp skrev:
Här har vi ändå en som tagit det här med lastsäkring på fullaste allvar. En kollega fångade detta på bild på en återvinningsstation i helgen. Historien förtäljer inte huruvida ekipaget framförts till stationen på detta vis.:worried:
Ja visst är det underligt att ju närmare man kommer återvinningen desto skräpigare blir det i dikena.....

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Bergkamp Bergkamp skrev:
Tyvärr ser man sånt ofta, den ene värre än den andre
Jobbar själv på ÅVC.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Bergkamp Bergkamp skrev:
Jag såg en säng på taket likt detta för 2-3månader sen på södra länken i Stockholm men de satt 4st i bilen som alla höll i med varsin arm, tyvärr så får man inte ta foto med mobilen medans man kör.

• Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Såg "någon" våghalsig som körde hem denna Hörmann LPU42 5000x2000 i RAL 8004 igår, motorn var en SupraMatic E...
Det har jag också gjort, inga problem

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
Släpvagn överlastad med löv och grenar kopplad till en liten vit bil, parkerad utomhus.
Skapa konto

Vad gör man inte för att slippa köra två vändor 2 mil enkel väg?
Dock sjönk det ihop till hälften efter jag surrat det, men det såg roligt ut innan

• Gilla
  • Haha
Bangan och 2 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det tror jag inte (men jag har förstås inga exakta uppgifter). En 20fots segelbåt uppgskattar jag väger 1000-1500kg, så givet rätt körkort är inte det ett problem, men säkert på gränsen. Helt klart inte "på tok för högt".
problemet är dragbilen. Båten+vagga väger nog nästan 2 ton och släpet kan vara en med totalvikt på 2.5 ton som får lasta bilar upp till 2 tons vikt. Men bilen ser inte ut att klara mer än 1800 kg så även om man har tillräckligt körkort så är lasten tyngre än bilen tillåter.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Får väl bjuda på nått från de egna lastningarna :oops:

SUV med släpkärra lastad med stor satellitantenn på en bostadsgata.
Skapa konto

Pickup med en båt på trailer parkerad framför en byggnad med Yamaha-skylt.
Skapa konto

• Gilla
MasMats
  • Laddar…
S
Jag själv drar småbåtar ibland, som värst med skorrande hjullager på båtvagnen. Det är långt kvar till riktiga höjdarnivåer. Funderar mest över hur stor personen i baksätet på bild nr 2 egentligen är, eller hur liten bilen är. Bil överlastad med skumgummimadrasser kör på gata medan andra fordon och personer iakttar.
Skapa konto

Överlastad bil med bananklasar som person försöker köra, kontext om att dra småbåtar och fundering över bilens storlek.
Skapa konto

Överbefolkad pickup med människor och mängder av bagage, inklusive stora kannor, på en dammig väg.
Skapa konto

• Gilla
andreas_bygger och 5 till
  • Laddar…
Men det verkar funka ändå..!!

S fiar4387 skrev:
Jag själv drar småbåtar ibland, som värst med skorrande hjullager på båtvagnen. Det är långt kvar till riktiga höjdarnivåer. Funderar mest över hur stor personen i baksätet på bild nr 2 egentligen är, eller hur liten bilen är.[bild]
[bild]
[bild]
Baksätespassageraren måste ju ha ett hål i taket för huvudet och vara helt inbäddad i bananer. Med tanke på armens storlek kanske han har för vana att äta sig ut...

• Haha
Rezzmaistro
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Baksätespassageraren måste ju ha ett hål i taket för huvudet och vara helt inbäddad i bananer. Med tanke på armens storlek kanske han har för vana att äta sig ut...
Jag tror att hen sitter där för att hålla fast dörren och bakvagnen?

• Gilla
Bangan och 2 till
  • Laddar…
Jag skulle vilja ha den bilen bara för att få åka in på bilprovningen med den :crysmile::crysmile:

• Gilla
  • Haha
ch75 och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Anna_H Anna_H skrev:
Jag tror att hen sitter där för att hålla fast dörren och bakvagnen?
Haha.
Nu får du enna ge dig. "hen". Du menar på fullaste allvar att könsidentiteten är okänd på armens ägare?

Han Staffan (bror till Han Solo).

• Gilla
ch75 och 3 till
  • Laddar…
71aa6da0b26eb2bd2adf1bc4fda50418.jpg
Surrningen kan nog anses tillräcklig om det är tomlådor, men sikten!

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Långfarare och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.