1 044 621 läst · 4 853 svar
1045k läst
4,9k svar
Skräckexempel på lastsurrning
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 364 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 364 inlägg
Mer OT, på hen-spåret:
Hen är också ett efternamn. Har man någon i bekantskapskretsen med det namnet, är det oomtvistligt rätt att säga exempelvis "jag mötte Hen på sta´n idag", vad man än tycker om ordet hen.
Hen är också ett efternamn. Har man någon i bekantskapskretsen med det namnet, är det oomtvistligt rätt att säga exempelvis "jag mötte Hen på sta´n idag", vad man än tycker om ordet hen.
För en skåning är hen inte något tramsande med könsneutralitet.
Det är ett gammalt uttryck när man tex frågar någon var de skall någonstans.
-Var ska du hen?
Ibland används "henne" istället för "hen", men det är nog lokalt varierande.
Men nu är det OT igen.
Jag har för mig att det finns en tråd om hen-s vara eller icke vara i off-topic.
Eller?
-Var ska du hen?
Men nu är det OT igen.
Jag har för mig att det finns en tråd om hen-s vara eller icke vara i off-topic.
Eller?
Finns även i Västergötland/Bohuslän där det uttalas hän, i Värmland uttalas det "hänna", men det är en förkortning av hädan.K knipo skrev:För en skåning är hen inte något tramsande med könsneutralitet.
-Var ska du hen?
Men nu är det OT igen.
Eller?
Har en god vän som jobbar inom trafikpolisen. Han sa att många dagar går 100% av tiden åt till att jaga dylik idioti.
Och det är inte bara avställda busbilar eller byggahusmedlemar som står för kreativiteten utan en stor del av "yrkestrafiken" (3,5 ton och lägre i detta fall) vet inte hur man lastar säkert.
Och det är inte bara avställda busbilar eller byggahusmedlemar som står för kreativiteten utan en stor del av "yrkestrafiken" (3,5 ton och lägre i detta fall) vet inte hur man lastar säkert.
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Har flera kompisar som har bilkameror i sina tjänstebilar.H hus520 skrev:
Både som filmar framåt och bakåt, så man är skyddad om man blir påkörd.
"En bilkamera är en kamera som man monterar i framrutan på bilen för att spela in händelseförloppet vid till exempel en krock. Kameran har fått stor betydelse i öststaterna, däribland Ryssland där många bilister i dag använder sig av dessa kameror för att undvika bland annat bedrägeriförsök. "