B b8q skrev:
Man får hoppas att de inte körde om någon cyklist lite för nära...
Det får mig att tänka på den cyklande polisen i filmen plankan...

• Haha
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Inte trevligt att komma alltför närma dåligt surrad last:

2af29c6b8a8c0347d7a1350aa2a8d82e.jpg

• Gilla
  • Wow
  • Ledsen
andreas_bygger och 14 till
  • Laddar…
Det låg grenar och sopor på vägen utmed en mil i eftermiddags, spåren upphörde vid sopstationen, undra om det fanns nått kvar att kasta.

Cheesen
Isakare Isakare skrev:
Det låg grenar och sopor på vägen utmed en mil i eftermiddags, spåren upphörde vid sopstationen, undra om det fanns nått kvar att kasta.
Påminner om min fd kollega som glatt nämnde att han hade tre stora säckar löv på pickupflaket som han skulle kasta på åtv efter jobbet. En blick genom fönstret gav skratt i församlingen när vi konstaterade att flaket på nämnda pickup på parkeringen var tomt....

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Bassesme och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tyvärr en vanlig syn på vägarna som leder till avfallsanläggningar. Ju närmare man kommer desto mer avfall i dikeskanterna. Det är nog inte en enskild syndare att lägga till last, det är summan av ett kollektivt ointresse för lastsurrning.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Tyvärr en vanlig syn på vägarna som leder till avfallsanläggningar. Ju närmare man kommer desto mer avfall i dikeskanterna. Det är nog inte en enskild syndare att lägga till last, det är summan av ett kollektivt ointresse för lastsurrning.
Ja, regelbundna poliskontroller vid återvinningscentralerna hade nog fått folk att tänka en gång extra på hur de lastar sina släp.

• Gilla
ichigo
  • Laddar…
Neeeeej. Då blir det ju jobbigt att kasta skräp ju...

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
...jag var nyss iväg på återvinningen. Extremt smidigt när man har ett lastnät att kasta över.

• Gilla
Gavel och 1 till
  • Laddar…
Verkligen. Folk med släp som saknar lastnät borde skämmas.

Cheesen
F fiskbuggaren skrev:
Jag har lastnät, men använder det inte så ofta...

Fulkemisten
L lordi skrev:
Ja, regelbundna poliskontroller vid återvinningscentralerna hade nog fått folk att tänka en gång extra på hur de lastar sina släp.
Jo. Fast det är ju som sagt bra att folk kastar skräp där det ska kastas. Bättre vore nog med kontroller (och vägning) vid utfarten från t ex Bauhaus. Då hade vi kanske sluppit t ex pajasen med listerna hängande på sidan för ett par inlägg sedan.

• Gilla
  • Älska
ichigo och 2 till
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
Många gånger hyrda gallersläp, där bilföraren tror att sidogallret på något konstigt sätt skall hålla lasten kvar, för det gör ju det när bilen står stilla!
Mycket hade nog varit vunnit om uthyrningssläpen försågs med en skylt som enkelt förklarade att allt som lastas måste surras eller på annat sätt hållas fast.

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Fulkemisten
Släpvagnar i olika storlekar staplade på en transport på autobahn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kompenserar min moralpredikan ovan med en klassisk "inception"
från lastsurrningens hemland - autobahn.

Redigerat:
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
S
thomas33 thomas33 skrev:
Många gånger hyrda gallersläp, där bilföraren tror att sidogallret på något konstigt sätt skall hålla lasten kvar, för det gör ju det när bilen står stilla!
Mycket hade nog varit vunnit om uthyrningssläpen försågs med en skylt som enkelt förklarade att allt som lastas måste surras eller på annat sätt hållas fast.
Troligtvis inte. Det står ju redan att man ska dra upp stödhjulet men det ser man rätt ofta att så inte sker.

• Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Troligtvis inte. Det står ju redan att man ska dra upp stödhjulet men det ser man rätt ofta att så inte sker.
Stödhjulet tillhör uthyraren och troligen är denne mer rädd om det, än lasten du tänker köra omkring med.
Men jag förstår att vissa har svårt att ta in information, men det kanske hjälper något med en skylt hur man lastar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.