1 028 536 läst · 4 669 svar
1029k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
Ingen bild men idag såg jag på när man lastade en hel virkesbunt med 4,8 meters trall på en hyrlastbil från macken. Den blev så nertyngd att hjulen tog i hjulhusen... och sen började de lasta reglar....
Dock väldigt skickliga truckförare på Hornbach som på minimalt utrymme lyckades vända in bunten i skåpet med hjälp av två truckar. Det borde nästan räknas som medhjälp till överlast
Dock väldigt skickliga truckförare på Hornbach som på minimalt utrymme lyckades vända in bunten i skåpet med hjälp av två truckar. Det borde nästan räknas som medhjälp till överlast
De hade nog roligt åt detmexitegel skrev:Ingen bild men idag såg jag på när man lastade en hel virkesbunt med 4,8 meters trall på en hyrlastbil från macken. Den blev så nertyngd att hjulen tog i hjulhusen... och sen började de lasta reglar....
Varit med om en töffe som skulle ha 3-4 pallar från oss en vinter. Han skulle prompt ha de längst bak på skåpet, kruxet var att totalvikten på våra pallar var över 5 ton och han hade bara löst skit framför. Viktfördelningen blev minst sagt imponerande. och han skulle iallafall 15 mil med det
En snubbe skulle ha en pall av oss som vägde drygt 3.5 ton. Vi fick fuska lite för att få upp det på flaket och ha lite mer motvikt då trucken tog lite över 3. Då tar chauffören fram sin handtruck och ska flytta pallen på flaket. Han började pumpa, handtrucken kunde han slänga senare då den gick sönder. Tror den pallade 2 ton
Kommentaren från chaffisen -Jag tror den får stå där.
Vilka märkliga associationer folk får av en helt vanlig krukväxt...B b8q skrev:
Annars så har ju Fiat 500 växt till sig med åren:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller så är killen kanske ovanligt kort jämfört med sin storväxta "syster":
Logga in
Skapa konto
(Länk)
Fundersam till max vad ni kan ha lastat på pallen som vägde 3.5 ton! Kan du stilla mitt sinne?? Rkarlsson skrev:De hade nog roligt åt det
Varit med om en töffe som skulle ha 3-4 pallar från oss en vinter. Han skulle prompt ha de längst bak på skåpet, kruxet var att totalvikten på våra pallar var över 5 ton och han hade bara löst skit framför. Viktfördelningen blev minst sagt imponerande. och han skulle iallafall 15 mil med det
En snubbe skulle ha en pall av oss som vägde drygt 3.5 ton. Vi fick fuska lite för att få upp det på flaket och ha lite mer motvikt då trucken tog lite över 3. Då tar chauffören fram sin handtruck och ska flytta pallen på flaket. Han började pumpa, handtrucken kunde han slänga senare då den gick sönder. Tror den pallade 2 ton
Kommentaren från chaffisen -Jag tror den får stå där.
Lyckades fångade den här herrn på bild när han försökte sig på att transportera ett stort lass med sin moped. Tror han stöp tre eller fyra gånger på grund av gunget av kärran som kom i otakt med moppen när han försökte köra. Gjorde min dag!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag såg inte den andra mcn först. Den tv är inte i rutan, tycker den ser parkerad ut. Om inte så är det inte så körskolan lär dig köra på en P platsDemmpa skrev:
Korrekt, till formsprutning. Den kom på en större pall pga utskjutande vad de nu heter. Men det delas när de skickas på underhåll.Zixten skrev:
Vi hade verktygstillverkning i byn här förr. De var inte nådiga klumpar som lämnade ibland. Bla till saab innan de kursade.
Där behövs nästan AE-kort...Starfighter skrev: