P Pin skrev:
Samtliga har parkerat utanför rutan, mendet är väl inget allvarligt? :geek:
Ser bara två av tre fordon som är felparkerade, personbilen & polisbilen.
Polismotorcykeln till vänster misstänker jag fortfarande rullar sakta framåt, andra motorcykeln ser ut att stå i rutan.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
DiscoDuck DiscoDuck skrev:
Kombinationen storväxt fikus och liten Fiat. Italien 1983 (egen bild).
En till:
En man i underkläder lutad mot en svart Fiat 500.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
lärjungen och 10 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
En till:
[bild]
Måste vara photoshoppad. En Fiat 500 når väl inte upp till axeln på en vuxen man? (Ens om han är en fikus). ;)

Staffans2000
Inte på en klassisk Tysk homo, men annat är det med en liten fjolla.

Ingen bild men idag såg jag på när man lastade en hel virkesbunt med 4,8 meters trall på en hyrlastbil från macken. Den blev så nertyngd att hjulen tog i hjulhusen... och sen började de lasta reglar....

Dock väldigt skickliga truckförare på Hornbach som på minimalt utrymme lyckades vända in bunten i skåpet med hjälp av två truckar. Det borde nästan räknas som medhjälp till överlast :D

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
?
mexitegel mexitegel skrev:
Ingen bild men idag såg jag på när man lastade en hel virkesbunt med 4,8 meters trall på en hyrlastbil från macken. Den blev så nertyngd att hjulen tog i hjulhusen... och sen började de lasta reglar....

Dock väldigt skickliga truckförare på Hornbach som på minimalt utrymme lyckades vända in bunten i skåpet med hjälp av två truckar. Det borde nästan räknas som medhjälp till överlast :D
De hade nog roligt åt det :p
Varit med om en töffe som skulle ha 3-4 pallar från oss en vinter. Han skulle prompt ha de längst bak på skåpet, kruxet var att totalvikten på våra pallar var över 5 ton och han hade bara löst skit framför. Viktfördelningen blev minst sagt imponerande. och han skulle iallafall 15 mil med det :D

En snubbe skulle ha en pall av oss som vägde drygt 3.5 ton. Vi fick fuska lite för att få upp det på flaket och ha lite mer motvikt då trucken tog lite över 3. Då tar chauffören fram sin handtruck och ska flytta pallen på flaket. Han började pumpa, handtrucken kunde han slänga senare då den gick sönder. Tror den pallade 2 ton :D
Kommentaren från chaffisen -Jag tror den får stå där.

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Måste vara photoshoppad. En Fiat 500 når väl inte upp till axeln på en vuxen man? (Ens om han är en fikus). ;)
Vilka märkliga associationer folk får av en helt vanlig krukväxt... ;)

Annars så har ju Fiat 500 växt till sig med åren:
Svart Fiat 500 i profil på vit bakgrund.
Skapa konto

Eller så är killen kanske ovanligt kort jämfört med sin storväxta "syster":
Person iklädd iklädd iögonfallande kläder och höga stövlar lutar sig mot en röd Fiat 500.
Skapa konto

(Länk)

• Haha
Tule54
  • Laddar…
? Rkarlsson skrev:
De hade nog roligt åt det :p
Varit med om en töffe som skulle ha 3-4 pallar från oss en vinter. Han skulle prompt ha de längst bak på skåpet, kruxet var att totalvikten på våra pallar var över 5 ton och han hade bara löst skit framför. Viktfördelningen blev minst sagt imponerande. och han skulle iallafall 15 mil med det :D

En snubbe skulle ha en pall av oss som vägde drygt 3.5 ton. Vi fick fuska lite för att få upp det på flaket och ha lite mer motvikt då trucken tog lite över 3. Då tar chauffören fram sin handtruck och ska flytta pallen på flaket. Han började pumpa, handtrucken kunde han slänga senare då den gick sönder. Tror den pallade 2 ton :D
Kommentaren från chaffisen -Jag tror den får stå där.
Fundersam till max vad ni kan ha lastat på pallen som vägde 3.5 ton! Kan du stilla mitt sinne?

Lyckades fångade den här herrn på bild när han försökte sig på att transportera ett stort lass med sin moped. Tror han stöp tre eller fyra gånger på grund av gunget av kärran som kom i otakt med moppen när han försökte köra. Gjorde min dag!

Person som transporterar överlastad kärra med sin moped.
Skapa konto
Person försöker balansera en lastad moped med en barnvagnsanhängare vid sidan.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
[bild]
Så kan det se ut utanför Bauhaus i Botkyrka.
Jag har sett värre lastningar än denna där.

Demmpa Demmpa skrev:
Ser bara två av tre fordon som är felparkerade, personbilen & polisbilen.
Polismotorcykeln till vänster misstänker jag fortfarande rullar sakta framåt, andra motorcykeln ser ut att stå i rutan.
Jag såg inte den andra mcn först. Den tv är inte i rutan, tycker den ser parkerad ut. Om inte så är det inte så körskolan lär dig köra på en P plats

F Fluxor skrev:
Fundersam till max vad ni kan ha lastat på pallen som vägde 3.5 ton! Kan du stilla mitt sinne?
Jag gissar på någon form av metall, på jobbet har vi verktyg till formsprutning som väger mellan 50 kg - 8 ton.
När dom väger runt 2 - 4 ton brukar dom lagom fylla upp en EUR pall...

?
F Fluxor skrev:
Verktyg modell stor =) Det var inte nådigt att hantera kan jag säga när de kom i sin låda monterat. Nu mer delas så stora för att inte väga för mycket vid hanteringen.

?
Zixten Zixten skrev:
Jag gissar på någon form av metall, på jobbet har vi verktyg till formsprutning som väger mellan 50 kg - 8 ton.
När dom väger runt 2 - 4 ton brukar dom lagom fylla upp en EUR pall...
Korrekt, till formsprutning. Den kom på en större pall pga utskjutande vad de nu heter. Men det delas när de skickas på underhåll.

Vi hade verktygstillverkning i byn här förr. De var inte nådiga klumpar som lämnade ibland. Bla till saab innan de kursade.

Starfighter Starfighter skrev:
Lyckades fångade den här herrn på bild när han försökte sig på att transportera ett stort lass med sin moped. Tror han stöp tre eller fyra gånger på grund av gunget av kärran som kom i otakt med moppen när han försökte köra. Gjorde min dag!

[bild] [bild]
Där behövs nästan AE-kort...

• Gilla
  • Haha
Starfighter och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.