Har eftermonterat krok på två bilar, tycker det var dyrt....

Körde själv med negativt kultryck igår, var inte långt och körde långsamt. Men tyckte inte det var kul...... nöden har ingen lag.

Släpvagn med negativt kultryck parkerad på en gata med bilar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Rkarlsson skrev:
Men skulle du lasta på det sättet jag skriver? Sätt dit en dragkrog höddedu så slipper du lasta farligt =) Kostar 3000 kr och några timmar skruvande.

Jag var en av er innan. Men när min pappa inte ville låna ut bilen längre när jag skulle ha släp så fick jag montera ett, förstår inte varför jag inte gjort det innan :D
Nä, det skulle vi ju inte göra. :rofl: Och vår gamla skruttbil är inte värd en dragkrok, vi satsar på nästa bil istället. :p

A
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Nä, det skulle vi ju inte göra. :rofl: Och vår gamla skruttbil är inte värd en dragkrok, vi satsar på nästa bil istället. :p
Bra tänkt =)
Jag hade en cadillac cts förr, så behövde jag drag, så jag åkte in och frågade om pris på ett drag. Det slutade med bilbyte istället, det kan man säga att där tog de betalt för märket :D

Igår när vi skulle in till stan mötte vi en amarok, han hade 2 balar isolering på flaket. Den tredje låg ute på 70 sträckan, där kan man snacka om dålig surrning.

Fairlane
Larsa Larsa skrev:
Har eftermonterat krok på två bilar, tycker det var dyrt....

Körde själv med negativt kultryck igår, var inte långt och körde långsamt. Men tyckte inte det var kul...... nöden har ingen lag.

[bild]
Bomneb är lång, men inte så rackarns tung så några rejäla motvikten långt fram på släpet borde väl löst problemet?

Fairlane Fairlane skrev:
Bomneb är lång, men inte så rackarns tung så några rejäla motvikten långt fram på släpet borde väl löst problemet?
Jo det är sant. Men var bara ett par km på känd väg I 30km/h (inga konstiga korsningar) och kompisen körde bakom. Allt var säkert, men ändå en obehaglig känsla....

Svensk polis på parkeringsplats med motorcykel och polisbil under dagtid.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
ichigo och 13 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
[bild]
Samtliga har parkerat utanför rutan, mendet är väl inget allvarligt? :geek:

• Gilla
znitz och 3 till
  • Laddar…
C cazet skrev:
såg en rolig surrning på facebook , vet inte om/hur man kan få hit den ;)
[länk]
[bild]
Men vad i hela friden? Kan tänka mig när de kommer fram: "Se, den ligger ju kvar, sa ju det!"

C cazet skrev:
såg en rolig surrning på facebook , vet inte om/hur man kan få hit den ;)
[länk]
[bild]
Är det en luftmadrass?

• Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Larsa Larsa skrev:
[bild]
Polis kontrollerar överlastad bil med virke som sticker ut ur fönstret på parkering med polisfordon i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Men vad i hela friden? Kan tänka mig när de kommer fram: "Se, den ligger ju kvar, sa ju det!"
Haha! Tänkte också det: man signalerar att de ska stanna och så gör de det och går ut och tittar och madrassen ligger fint på taket precis som när de åkte!

A
Förstår inte varför folk varken har dragkrok eller takräcke,förstör looken förmodligen,viktigare med bling-bling numera !!

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]
Borde inte den teoretiskt vara tillåten om lasten inte sticker ut mer än 20cm i sidled och är ordentligt surrad?
Sen är det klart att det är otroigt olämpligt och inte vettigt att bara hålla fast brädorna...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.