1 027 757 läst · 4 669 svar
1028k läst
4,7k svar
Skräckexempel på lastsurrning
En kollega lastade ett personbilssläp med ett par 13 meters kreosotstolpar. -"Stolparna släpade i vägen!"
Två andra gubbar körde en flaggstång med två bilar. Från taket på bakre bilen in i bagageutrymmet på bilen framför. De luckades nästan! Sista kurvan innan hemmet åkte stången i diket!
Två andra gubbar körde en flaggstång med två bilar. Från taket på bakre bilen in i bagageutrymmet på bilen framför. De luckades nästan! Sista kurvan innan hemmet åkte stången i diket!
Produkter som diskuteras: "bagagestroppar"
Bagagestropp bläckfisken 6 armar ETC
För förankning i alla dess former
89 kr inkl moms
Läs mer
Fantastiskt vad långa händer passagerarna kan få ibland när de fotar ur förarens perspektiv *harkel*R roli skrev:
Kan ju varit tagit med en hederlig kamera utan uppkopplingsmöjligheter såsom min gamla Nikon som jag använder rätt frekvent.R roli skrev:
Känns ju lika onödigt att hålla på med en kamera som en mobiltelefon när man kör bil. Även om den först nämnda kanske inte är olaglig att ha i handen som den senare när man kör bil....V Ville_Vessla skrev:
Det är helt OK med digitalkamera också, ty lagen förbjuder endast kommunikationsutrustning (som man håller i handen).V Ville_Vessla skrev:
Så alla kameror som endast är en kamera får man fota med medan man kör.
Det är inte heller förbjudet att raka sig, sminka sig, äta frukost eller lösa rubiks kub, sittandes bakom ratten, så länge man uppfyller de allmänna reglerna för bilkörning.
Visst är det lika onödigt, men lagligt.
Min Nikon är en digitalkamera men utan uppkopplingsmöjlighet, kan tänka mig att en kamera med wifi kan räknas som kommunikationsutrustning.
Min Nikon är en digitalkamera men utan uppkopplingsmöjlighet, kan tänka mig att en kamera med wifi kan räknas som kommunikationsutrustning.
Jag såg ett härligt gäng killar på Öland i somras som transporterade en cykel på biltaket. Bilen var hyfsat ny så jag hade aldrig lagt något på det taket om den var min. Killarna hade lagt en cykel på sidan uppe på taket utan något som helst emellan. Passagerarna bak hade kört ner rutorna och satt med varsin arm upp mot taket och höll cykeln på plats.
Världsklass!!
Ett annat tips angående transport av flaggstång. Jag hyrde det längsta båtsläpet som fanns och la flaggstången på. Fram låg flaggstången i klykan som båtens för ligger i och sedan sträckte sig stången lite upp över biltaket. Kändes stabilt och säkert.
Världsklass!!
Ett annat tips angående transport av flaggstång. Jag hyrde det längsta båtsläpet som fanns och la flaggstången på. Fram låg flaggstången i klykan som båtens för ligger i och sedan sträckte sig stången lite upp över biltaket. Kändes stabilt och säkert.
Men inte en kommunikationsutrustning.