?
G GammelMan99 skrev:
Hittade på Facebook, svårt att se själva lastsurrningen (om det finns nån) men av lasten att döma så tror jag att det är svårt att hitta krokar i bilen som tål den vikten ändå.[bild]
Äsch :)
Hur många tror du spänner fast något alls överhuvudtaget inne i bagaget? Jag tror noll.

Fairlane
? Rkarlsson skrev:
Hur många tror du spänner fast något alls överhuvudtaget inne i bagaget? Jag tror noll.
Jag gör det ibland, beroende på vad det är.
Gasoltub till exempel brukar jag spänna så den står upp.

• Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
P
Även bensindunkar

• Gilla
Bjober och 2 till
  • Laddar…
G
? Rkarlsson skrev:
Inte så många, förstängt mot ryggstödet ju 😉
Den lasten hade då jag spänt fast så man slipper få det i bakhuvet.

?
Fairlane Fairlane skrev:
Jag gör det ibland, beroende på vad det är.
Gasoltub till exempel brukar jag spänna så den står upp.
Det är ju rätt bra att den står still iallafall. Men jag tror att det är försvinnande liten del som ens gör det.

?
G GammelMan99 skrev:
Inte så många, förstängt mot ryggstödet ju 😉
Den lasten hade då jag spänt fast så man slipper få det i bakhuvet.
Om du kör av vägen och voltar så kvittar din förstängda last hur mycket som helst. Kombi utan något ovan och en rejäl svung så kan din nacke bli som ett dragspel som är slutspelat.

Kände en snubbe som var med om det, Låg en bilstereo där bak och den fick fart och drog rakt i nacken. Men sånt tänker man såklart inte på =)

• Haha
GammelMan99
  • Laddar…
C
? Rkarlsson skrev:
Om du kör av vägen och voltar så kvittar din förstängda last hur mycket som helst. Kombi utan något ovan och en rejäl svung så kan din nacke bli som ett dragspel som är slutspelat.

Kände en snubbe som var med om det, Låg en bilstereo där bak och den fick fart och drog rakt i nacken. Men sånt tänker man såklart inte på =)
För att inte tänka på när man själv växte upp på sjuttiotalet. Då ställde föräldrarna en i barnvagnsinsatsen i baksätet. Utan att spänna fast något alls. Min äldsta är född 2003. Min svärmor tyckte att vi kunde ha henne i insatsen bär vi åkte hem från BB.😱

• Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
?
C C.Ö skrev:
För att inte tänka på när man själv växte upp på sjuttiotalet. Då ställde föräldrarna en i barnvagnsinsatsen i baksätet. Utan att spänna fast något alls. Min äldsta är född 2003. Min svärmor tyckte att vi kunde ha henne i insatsen bär vi åkte hem från BB.😱
Ja förr fanns inget tänk alls. På jänkare får man väl vara glad att det finns krav på att barn under 15 år måste vara bältade. Fast sen vad gör det för nytta om resten i bilen är lösa.

Tyvärr får man köra lösa barn i taxibilar idag, från bb och hem (kort resa) när jag körde så vägrade jag alltid att göra det.

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Mats-S
P Paulina123 skrev:
Såg den här filmen på Instagram och tänkte direkt på den här tråden. Kan gå riktigt illa, precis som filmen visar, om lasten inte är surrad ordentligt.

[media]
Den där videon luktar fake. Hytten slår i backen utan minsta skada, backspegeln sitter kvar trots att den slår i gatan, rören ligger i exakt samma inbördes position under hela förloppet ... dessutom ser hela helhetsintrycket konstigt och onaturligt ut. Hyttens infästning i chassit är totalt orealistiskt.

Helt klart fake news :)

• Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Den där videon luktar fake. Hytten slår i backen utan minsta skada, backspegeln sitter kvar trots att den slår i gatan, rören ligger i exakt samma inbördes position under hela förloppet ... dessutom ser hela helhetsintrycket konstigt och onaturligt ut. Hyttens infästning i chassit är totalt orealistiskt.

Luktar BeamNG lång väg....

• Gilla
boschkenta och 1 till
  • Laddar…
G
? Rkarlsson skrev:

Förstängt var ett skämt, därav en smiley efter...

• Gilla
..........
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:

Ja, men det syns ju klart och tydligt att det är datoranimerat. 🤷‍♂️

?
G GammelMan99 skrev:
Förstängt var ett skämt, därav en smiley efter...
Jo men om den väger 1000 kilo i en octavia så är den väl förstängt.

;)

Du lär nog inte rulla iväg iallafall

Mats-S
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
Ja, men det syns ju klart och tydligt att det är datoranimerat. 🤷‍♂️
jo .. det var ju liksom det som var min poäng ;-)

S
På E4:an i Nyköping.
Men den kanske inte platsar i tråden eftersom de har en flagga?😇🤓

• Bil med öppet baklucka transportera stora föremål på motorväg, ljust väder, något oskarp bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.