Impulsköp?

Bil med last på taket, cykel, flagga, skymd registreringsskylt, körfält, dagtid, soligt, reflektion i sidokörningsspegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Förmodligen ett stunttrick som gick fel.

• Haha
Stubai och 2 till
  • Laddar…
Eller en stulen "cykel", släng upp den på taket så sticker vi.....

Man är ju inte rädd om sina ägodelar om man transporterar något på det sättet 😟

Fairlane
Hamnade bakom en bil med lånesläp från Bauhaus idag. Man hade lastat på rätt många mdf-skivor, ända upp till lemmens höjd. De ligger nog still, utan spännremmar var nog tanken, men det gjorde de märkligt nog inte...

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Tum, fot och famn visste jag var gamla mått som relaterade till kroppsdelar. Lemhöjd däremot hade jag inte hört innan. Det är ju lätt att visualisera hur det måttet användes 😂

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 12 till
  • Laddar…
Kramla
Suddig bild. Kompakt elfordon. Parkeringsplats. Röda byggnader. Skylt med bilsymbol. Gråa moln. Fläckar som antyder regnstänk på en ruta.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Något mer man inte borde få sälja är bilar som kan köras i högre hastighet än rådande hastighetsbegränsning. Med modern teknik borde detta vara simpelt.
Jag håller med och jag kör en del på autobahn……

Anna_H Anna_H skrev:
Ta en stålbit på X antal ton tex. Om du tvärnitar med en sådan på flaket spelar det ingen roll hur du har surrat.
Fast det där stämmer inte. Det finns lagar och regler och korrekt spännutrustning. Sen surrar man inte allt utan man spänner och säkrar och bultar fast saker. Rätt förankrat och du lyfter lasten följer fordonet/kärran med i lyftet. Det vill säga att lasten kan vara tyngre än fordonet, då är fordonet förankrat i lasten.

• Gilla
GammelMan99 och 3 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Tum, fot och famn visste jag var gamla mått som relaterade till kroppsdelar. Lemhöjd däremot hade jag inte hört innan. Det är ju lätt att visualisera hur det måttet användes 😂
Varför finns inte denna 🙈 som en helt vanlig emoji?

B
På väg hem från semesterresa, hamnar bakom detta ekipage och som tur så kör min bättre hälft så jag kan fota.
3,5ton-släp så vikten kan vara ok beroende på vad som fanns i tanken (om den gula är en tank). Dock tror jag inte L-stöden kommer ligga kvar om det tar stopp. Som bonus var det körförbud på släpet från 1/8.
Bil transporterar gult objekt på släpvagn, regnigt väder, skogslandskap, rörelseoskärpa, vägmarkeringar, varningstrianglar, säkerhetsutrustning.
Skapa konto

Regnig vy genom bilfönster, gula och grå laster på släpvagn i rörelse, suddig och våt.
Skapa konto

• Wow
  • Gilla
Blazermannen och 5 till
  • Laddar…
Passerade ett ekipage som stannat längs vägen. Det var en lätt lastbil med släp där flak och släp var lastat med byggnadsställningar. Var lastat, eftersom det hade lossnat och låg längs vägen.
Lastbilen märkt med firmanamn och logotyp för ett företag som sysslar med just byggnadsställningar 😲.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
B breakman skrev:
På väg hem från semesterresa, hamnar bakom detta ekipage och som tur så kör min bättre hälft så jag kan fota.
3,5ton-släp så vikten kan vara ok beroende på vad som fanns i tanken (om den gula är en tank). Dock tror jag inte L-stöden kommer ligga kvar om det tar stopp. Som bonus var det körförbud på släpet från 1/8.
[bild]
[bild]
Det där borde ge negativt kultryck om det inte är bly i den gula tanken!

• Gilla
Daniel_N och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
P Pin skrev:
Passerade ett ekipage som stannat längs vägen. Det var en lätt lastbil med släp där flak och släp var lastat med byggnadsställningar. Var lastat, eftersom det hade lossnat och låg längs vägen.
Lastbilen märkt med firmanamn och logotyp för ett företag som sysslar med just byggnadsställningar 😲.
All reklam är bra reklam? 😉

• Haha
Pin
  • Laddar…
P
DANNE_K_ DANNE_K_ skrev:
[media]
Säkert jättekul om man hade instagram....

• Gilla
statiker och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.