332 888 läst · 542 svar
333k läst
542 svar
SketchUp - Tips tricks och frågor?
Näe, alltså, vi vill kunna få ett hum om hur huset skulle se ut om vi kommer in i det. Det är svårt när man bara ser en 2D-skiss.. Jag har den framför mig, men jag fixar bara inte att skissa upp den i SketchUp.. Har försökt en stund nu, men det tar dubbelt så lång tid när det inte är på svenska..
Det beror på HUR bra vill man ha det. Jag har ritat vårt kök och våra rum och man kan "gå" i dem, men jag tror säkert det finns program som är ännu bättre. Tapeter, mattor mm kan man också få in.
Här är t.ex. förstugan som vi håller på med nu. Man kan klicka sig ner till golvet och stå där och "se" sig omkring.
Här är t.ex. förstugan som vi håller på med nu. Man kan klicka sig ner till golvet och stå där och "se" sig omkring.
Tack för hjälpen.Mikael_L skrev:
Vad är det för skillnad på "lager" och "grupp"? Samt hur identifierar jag en grupp?
Redigerat:
Fast jag har ju en färdig planritning och fasadskiss, som jag "bara" vill ha i 3D.AstaS skrev:
Mikael_L: Okej! Jag tänkte att det kanske finns några här inne som gör det på ett kick, men så enkelt var det nog inte!
Jag har kurspärm "grundkurs", "avancerd" och användarhandbok, komponentbibliotek på DVD och sketchup pro 7
Köpt på cadelit för ca. 3månader sedan
Har tyvärr insett att jag aldrig kommer att få tid att använda det. Någon som vill köpa allt detta av mig i andra hand?
PM:a i så fall så kommer vi överens om pris
http://www.cadelit.se/produkter/prislista.htm
Köpt på cadelit för ca. 3månader sedan
Har tyvärr insett att jag aldrig kommer att få tid att använda det. Någon som vill köpa allt detta av mig i andra hand?
PM:a i så fall så kommer vi överens om pris
http://www.cadelit.se/produkter/prislista.htm
Blir snart riktigt irriterad!!!!
Har ritat ett garage som jag tänkte hämta en garageport till.
Lättare sagt än gjort!
Har fått garageporten att stå brevid garaget!
HUR får jag porten på plats lättast??
När jag försöker får jag porten i alla möjliga vinklar man kan tänka sig, porten försvinner in i garaget osv.
HJÄLP
Har ritat ett garage som jag tänkte hämta en garageport till.
Lättare sagt än gjort!
Har fått garageporten att stå brevid garaget!
HUR får jag porten på plats lättast??
När jag försöker får jag porten i alla möjliga vinklar man kan tänka sig, porten försvinner in i garaget osv.
HJÄLP