5 397 läst · 49 svar
5k läst
49 svar
Serva en gammal Dewalt DW707 kap- och gersåg
Förresten! Jag var kanske dum i huvudet, igen.T Toye_ skrev:
Ska stången in "bakvägen"?
Det finns väl ett hål där, tror jag.
Klankade inte ner på att du har köpt en gammal såg. Det där är en bra såg som har bättre kvalitet än vissa nya dom stora märkena säljer.K Kardan79 skrev:
Men vi jobbar bara mot företags kunder, så vi får oftast in dom nyare modellerna. Därför är jag lite ringrostig på det jobbet. Tror det är ca 5 år sedan nån gjorde det hos oss vad jag kan komma ihåg.
Vanligaste felet på den sågen är att armen som öppnar klingskyddet brukar ge sig i plasten eller fjädern går av. Annars bara dom fungerar 😊
Silikonspray är bra att ta på stängerna, sen kommer den glida fint
Update.
3 av 4 lager i maskinen var typ slut.
Beställde nya SKF för ca 180kr, och har tagit hjälp här -
.
Allt har gått bra, utom en sak. Får inte loss den lilla "kilen" på bilden. Det stora remhjulet låses av kilen.
Jag har tyvärr försökt, men inte lyckats få lagret över kilen. Den måste alltså bort. I videon visar de inte hur kilen tas bort.
Någon som kan hjälpa mig?
Hur gör jag!?
Tack på förhand!
3 av 4 lager i maskinen var typ slut.
Beställde nya SKF för ca 180kr, och har tagit hjälp här -
Allt har gått bra, utom en sak. Får inte loss den lilla "kilen" på bilden. Det stora remhjulet låses av kilen.
Jag har tyvärr försökt, men inte lyckats få lagret över kilen. Den måste alltså bort. I videon visar de inte hur kilen tas bort.
Någon som kan hjälpa mig?
Hur gör jag!?
Tack på förhand!
J jonaserik skrev:
Statorn är ordentligt skadad.T Toye_ skrev:
Var på ovansidan, så jag hade inte sett det.
Reagerade på att något tar i, när jag monterat ihop den. Förstår inte riktigt varför det gör det, men hittade det här...