K kaffeikoppen skrev:
Ikea solhetta fungerade inte för mig. Efter byte till Philips lampor så fungerar det bra
Okej, vad för Philips kör du på?
 
I Wiser Energi går det lägga till elskatt och överföringskostnad?
Den hämtar priser från nordpool, skulle vilja ha total kostnaden
 
R Ro36 skrev:
Okej, vad för Philips kör du på?
philips 9290020657. Hoppas du får det att fungera.
 
K kaffeikoppen skrev:
philips 9290020657. Hoppas du får det att fungera.
Tack, dom är ju 2kr billigare per styck jämfört med IKEAS, så blir att testa 23 stycken. 😀
 
R Ro36 skrev:
Tack, dom är ju 2kr billigare per styck jämfört med IKEAS, så blir att testa 23 stycken. 😀
Har >40 st av den philips modellen. Minsta slinga 4st Dimmar bra med mina dimmrar.
 
M mojjen skrev:
Har >40 st av den philips modellen. Minsta slinga 4st Dimmar bra med mina dimmrar.
Låter lovande, o de går att släcka helt också? Det kan jag nämligen inte med mina nuvarande😂
 
hoffret hoffret skrev:
Låter lovande, o de går att släcka helt också? Det kan jag nämligen inte med mina nuvarande😂
Det hänger på dimmern inte ljuskällan. Om du tex hsr en dimmer som dimmrar 1-10v så slocknar det inte. Löser den 0-10v så slocknar det. Mina går att ställa in hur de skall fungera, och vid vilken nivå de skall bryta strömmen helt.
 
R Ro36 skrev:
Matter kommer till Wiser under Q2 i år.
Är detta försenat? Vet du var det går att följa detta?
 
H HAJST skrev:
Är detta försenat? Vet du var det går att följa detta?
Jo de är försenat och vet inte hur det går, vet dock att Nedis och Tuyas egna app har fått stöd för Matter under sensommaren så borde vara närmare nu…
 
  • Gilla
HAJST
  • Laddar…
Är det någon här som har kamerorna Schneider och kan rekommendera? Helt omöjligt att hitta en recension på nätet. Vill ha en inne och en ute.

Som jag läst innan så är de på WiFi och kommer inte kunna uppdateras med Matter eller har jag fel?
Kan de ändå kopplas till Gatewayen och på så sätt till exempel tända en lampa via andra Wiserprylar när rörelse upptäcks?
 
H HAJST skrev:
Är det någon här som har kamerorna Schneider och kan rekommendera? Helt omöjligt att hitta en recension på nätet. Vill ha en inne och en ute.

Som jag läst innan så är de på WiFi och kommer inte kunna uppdateras med Matter eller har jag fel?
Kan de ändå kopplas till Gatewayen och på så sätt till exempel tända en lampa via andra Wiserprylar när rörelse upptäcks?
Ja utomhuskameran kan tända en lampa. Matter för kameror kommer typ nästa år i Matter version 3 så svårt att säga nu hur de blir med kamerorna.
 
R Ro36 skrev:
Ja utomhuskameran kan tända en lampa. Matter för kameror kommer typ nästa år i Matter version 3 så svårt att säga nu hur de blir med kamerorna.
Tack för svar. Samma borde väl gälla inomhuskameran då tänker jag, eller har du annan info där?

Lite jobbigt läge, jag är sugen på kameror nu och har bara grejer från Wiser hemma men i framtiden om det blir andra märken med Matter och de inte är kompatibla så kanske jag kommer ångra mig. Men jag förstår inte riktigt, om nu de är ihopkopplade med Gatewayen, som kommer uppdateras med Matter, borde jag inte få fördelarna med Matter då, även till kamerorna?

Har du utekameran, är du nöjd? Något du saknar? :)
 
H HAJST skrev:
Tack för svar. Samma borde väl gälla inomhuskameran då tänker jag, eller har du annan info där?

Lite jobbigt läge, jag är sugen på kameror nu och har bara grejer från Wiser hemma men i framtiden om det blir andra märken med Matter och de inte är kompatibla så kanske jag kommer ångra mig. Men jag förstår inte riktigt, om nu de är ihopkopplade med Gatewayen, som kommer uppdateras med Matter, borde jag inte få fördelarna med Matter då, även till kamerorna?

Har du utekameran, är du nöjd? Något du saknar? :)
Nej, inomhuskameran kan inte tända en lampa. Ja den som lever får se hur de blir med Matter i kamerorna oavsett vilken Tuya-kamera de är men är ju lite svårt oavsett kamera att veta nu hur de är om ett år.

Har en utomhuskamera men inte monterat den ännu men läst om andra som säger att man har problem med wifi-uppkopplingen både vad gäller utomhus och inomhuskamera.
 
  • Gilla
HAJST
  • Laddar…
R Ro36 skrev:
Någon här som installerat en termostat till Wiser och har RAVL? Förstår inte vilka två adapters jag ska ha..
Är du nöjd med termostaten? Har du använt "comfort mode" och tycker det fungerar?
 
Jonas Persson
Jag har tre av inomhusmodellen. Med tanke på priset är jag mycket nöjd med dem. En sitter utomhus under tak. Vi får se om det blir några probem i framtiden.

Wifi blir inte bättre än den täckning du har. Jag har flera hus och har flyttat runt kamerorna för att titta på olika saker. De har även placerats på vindar. Bla för att se om det finns möss. Wifi har hela tiden fungerat utan problem.
 
  • Gilla
HAJST
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.