Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 881 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 881 inlägg
Jag tolkar det så här:F fsn skrev:
Nypris: 800'
TS inköpspris (begagnad): 420'
Kan säljas för (nu): 350'
Lån just nu: 270'
Alldeles oavsett så har man nog inte koll på amortering om man tror att man ska amortera till samma ställe efter man flyttat lånet.
Phaeton har jag varit spekulant på. + 1 MSEK ny och nu finns nästan bara vrak till salu om några alls. 420 var det länge sedan de kostade. Glad jag inte köpte. Lite (underdrift) gubbig också.F fsn skrev:
Och i statusjakten säger grannen att min gamla passat ser fet ut.
F fsn skrev:
Jag kan försöka. 😂lunnabo skrev:
Jag tror att @fsn ser stor risk att man avlider vid en olycka med en så gammal bil och att han utifrån sina ickesakrala engagemang förväntar sig att den sista resan därefter mer troligt går neråt än uppåt.
Men jag kan ha fel...
lunnabo skrev:
det saknas ett kommatecken och det är författat på en liten telefon i minusgrader och halv storm. Vad är det för fel på "avokaten? Eller går det fortare att lista va som är rätt?lunnabo skrev:Det svåraste är att räkna antalet språkliga felaktigheter som "fsn" presterar i denna sin alltför långa mening.
Så här formulerade "fsn" sig;
"Ett problem med en så gamal bil som man aktvt använder för att tex åka till tyskland och köpa bilig öl är att sannolikheten att bl erbjuden en resa anting upp men mer sannolikt ner är många gånger större vid en olycka".