Fairlane
F fsn skrev:
Var det inte så att bilen kostade 420' men var värd 800'? Allt är lite oklart så det kan väl röra sig omen begagnad bil för 420 som ny kostade 800 antar jag? Är det då en folka så ligger väl Touareg bäst till? Vad kostar en Phaeton nu för tiden?
Jag tolkar det så här:

Nypris: 800'
TS inköpspris (begagnad): 420'
Kan säljas för (nu): 350'
Lån just nu: 270'

Alldeles oavsett så har man nog inte koll på amortering om man tror att man ska amortera till samma ställe efter man flyttat lånet.
 
  • Gilla
Krille4 och 4 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Var det inte så att bilen kostade 420' men var värd 800'? Allt är lite oklart så det kan väl röra sig omen begagnad bil för 420 som ny kostade 800 antar jag? Är det då en folka så ligger väl Touareg bäst till? Vad kostar en Phaeton nu för tiden?
Phaeton har jag varit spekulant på. + 1 MSEK ny och nu finns nästan bara vrak till salu om några alls. 420 var det länge sedan de kostade. Glad jag inte köpte. Lite (underdrift) gubbig också.
Och i statusjakten säger grannen att min gamla passat ser fet ut.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tolkar det så här:

Nypris: 800'
TS inköpspris (begagnad): 420'
Kan säljas för (nu): 350'
Lån just nu: 270'

Alldeles oavsett så har man nog inte koll på amortering om man tror att man ska amortera till samma ställe efter man flyttat lånet.
Låter rimligt.
 
  • Gilla
Josef9191
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ett problem med en så gamal bil som man aktvt använder för att tex åka till tyskland och köpa bilig öl är att sannolikheten att bl erbjuden en resa anting upp men mer sannolikt ner är många gånger större vid en olycka.
lunnabo lunnabo skrev:
Totalt obegripligt vad "fsn" menar. Kan någon försöka hjälpa "fsn" med att skriva? Verkar som att skolan misslyckades.
Jag kan försöka. 😂

Jag tror att @fsn ser stor risk att man avlider vid en olycka med en så gammal bil och att han utifrån sina ickesakrala engagemang förväntar sig att den sista resan därefter mer troligt går neråt än uppåt.

Men jag kan ha fel...
 
  • Haha
  • Gilla
fsn och 4 till
  • Laddar…
F
lunnabo lunnabo skrev:
tt räkna antalet språkliga felaktigheter som "fsn" presterar i denna sin alltför långa mening.

Så här formulerade "fsn" sig;
"Ett problem med en så gamal bil som man aktvt använder för att tex åka till tyskland och köpa bilig öl är att sannolikheten att bl erbjuden en resa anting upp men
lunnabo lunnabo skrev:
Det svåraste är att räkna antalet språkliga felaktigheter som "fsn" presterar i denna sin alltför långa mening.

Så här formulerade "fsn" sig;
"Ett problem med en så gamal bil som man aktvt använder för att tex åka till tyskland och köpa bilig öl är att sannolikheten att bl erbjuden en resa anting upp men mer sannolikt ner är många gånger större vid en olycka".
det saknas ett kommatecken och det är författat på en liten telefon i minusgrader och halv storm. Vad är det för fel på "avokaten? Eller går det fortare att lista va som är rätt?
 
J
F fsn skrev:
Ah, såklart. Men TS har ju rätt i sak, räntan måste minimeras och det utrymmet måste användas till amortering.

Man blir ju nyfiken på vad det är för bil?
Range Rover Evoque
 
  • Gilla
Stoffy och 4 till
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
[länk]
Lån 2100 kr i månaden. I hundra månader?
 
P Pin skrev:
Lån 2100 kr i månaden. I hundra månader?
144 månader i räkneexemplet under annonsen…
 
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
F
Alfredo Alfredo skrev:
Jag kan försöka. 😂

Jag tror att @fsn ser stor risk att man avlider vid en olycka med en så gammal bil och att han utifrån sina ickesakrala engagemang förväntar sig att den sista resan därefter mer troligt går neråt än uppåt.

Men jag kan ha fel...
Typ 11 av 10 möjliga.
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.