Har funderat . . .Vet inte exakt vad våtzon 1 betyder, men det är fånigt. Sätt dörrkarmen hur f*n du vill. Jag tror inte du tänkt spola den med vatten. Smart att sätta karmen så det går att öppna med hänsyn till yttersta skikt = kakel. Det måste ändå vara huvudsaken, att dörren går att öppna. Om det innebär 2,5-5 mm salning med endera metod spelar ingen roll.
Betänkt att min toalett är fastskruvad utan tätskikt i ett trägolv. Jag skiter i om någon manschett inte faller en husköpare i smaken. Det är ju löjligt, om man tror att dörren måste vara fuktsäkrad har man aldrig byggt själv. Men det är bara jag och jag kan ha fel. Men var är vi på väg om man måste fråga om var på mm man skall sätta en badrumskarm? Kör som det passar dig, montera INTE karmen föra kaklet så du vet förutsättningarna. Det är mycket viktigare att karmen sitter rakt än vattentätt om jag får ge ett råd.
Lycka till
Betänkt att min toalett är fastskruvad utan tätskikt i ett trägolv. Jag skiter i om någon manschett inte faller en husköpare i smaken. Det är ju löjligt, om man tror att dörren måste vara fuktsäkrad har man aldrig byggt själv. Men det är bara jag och jag kan ha fel. Men var är vi på väg om man måste fråga om var på mm man skall sätta en badrumskarm? Kör som det passar dig, montera INTE karmen föra kaklet så du vet förutsättningarna. Det är mycket viktigare att karmen sitter rakt än vattentätt om jag får ge ett råd.
Lycka till
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kapa isolerad förrådsdörr
Fönster & Dörrar -
YTTERdörrar eller golv först vid ny-/tillbyggnad?
Fönster & Dörrar -
Bråttomfråga: smal salningslist istället för dörrfoder
Fönster & Dörrar -
Hur gör man bäst med foder och salning för dörr nedsänkt i 1 skift leca?
Fönster & Dörrar -
Vad för typ av salningslist ska jag ha till mina innerdörrar?
Fönster & Dörrar
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Glespanel garagetak byggtips
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur montera pull-up bar i gipsvägg?
Hur förlänga murad vägg med enhetlig putsyta utan mjukfog?
Tips på tunn brandvägg/skydd bakom kamin.
Snett golv. 12mm golvspån på golvärme innan vinylgolv?
Byggmaterial & Byggteknik