1 228 411 läst · 11 650 svar
1228k läst
11,7k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jag har för mig att min första NMT röd-telefon inte fixade dtmf och att jag därför köpte en sådan.Mikael_L skrev:
Varför? Jo för att lyssna av min telefonsvarare (med små kassettband) som fjärrmanövrerades med dtmf.
/Höghus
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 128 inlägg
Medlem
· Uppland
· 1 790 inlägg
De hade man för att ringa gratis i telefonkiosker.Mikael_L skrev:
Minns att vi hade såna på CSN-korten när jag började plugga -97. För några år sen såg jag en kvarglömd maskin för dem på väggen på en mack. På den tiden var ju kort förknippade med större köp o signatur på kvitton så smart tanke!lars_stefan_axelsson skrev:
Du menar kanske en annan sorts telefonkort?D Deltidslantisen skrev:
De Mikael_L menade var de som man stoppade i den tidens telefonautomater för att kunna ringa. Men du menar nog de som man hade i handen och knappade in kod för då man ringde utomlands från en vanlig hemtelefon? (För sådana fanns väl även i Sverige?)
Du har rätt. Det var de man skrapade fram en kod som slogs in som jag använde mest o minns bäst.jarlh skrev:
Vad jag glömt bort att de funnits är de byxor jag har på mig idag. Jag köpte dem i Orlando 2004, men samma år hamnade de i en flyttkartong tillsammans med en del andra kläder. (Igår då jag var uppe på vinden fick jag ett infall och öppnade en flyttkartong som stått där i 20 år, och hittade flera plagg som jag glömt att jag haft. Undrar vilka bortglömda skatter som kan finnas i de kvarvarande kartongerna?)
Redigerat:
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 365 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 365 inlägg
Tur att du inte har följt det "goda rådet" att göra dig av med allt du inte har använt på ett halvår. Jag såg något sådant råd härförleden, har svårt att förstå det, vilket slöseri det skulle innebära att följa det. Det kan iofs vara bra ibland att veta vad man har sparat, men då går man miste om dylika högtidsstunder.jarlh skrev:
Vad jag glömt bort att de funnits är de byxor jag har på mig idag. Jag köpte dem i Orlando 2004, men samma år hamnade de i en flyttkartong tillsammans med en del andra kläder. (Igår då jag var uppe på vinden fick jag ett infall och öppnade en flyttkartong som stått där i 20 år, och hittade flera plagg som jag glömt att jag haft. Undrar vilka bortglömda skatter som kan finnas i de kvarvarande kartongerna?)
Och de passade!!!???jarlh skrev:
Hos mig passar inga kläder som hängt längst in i garderoben i mer än ett år.
/Höghus
Man blir ju mindre med ålder😉Höghus skrev:
Har i 40 år kunnat köra med samma storlek på Levis 501 och sedan några år fått gå ned ett steg.
Däremot när man köpte i USA fick man alltid lägga till ett steg i längd och minska minst ett steg i midja, mot de man köpte här.😃