1 141 742 läst · 11 064 svar
1142k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 182 inlägg
Jag fick en pärm när jag gick en internkurs förra året, men då leddes den av en av grundarna som gick i pension strax därefter.lars_stefan_axelsson skrev:
I övrigt använder jag faktiskt pärmar till att spara föreningens bokföring. (pärmar är att ta i, en pärm räcker.)
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Det är väl dessutom från Don Rosa-serier iallafall gröngölingen och Von Anka.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 361 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 361 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Från DN idag - vem minns häftstift? Jo, det gör nog många men när stötte ni på ett sådant senast?
Jag fann en anslagstavla med bilder, teckningar och några foton som jag skapat, när jag flyttade grejer i källaren, allt fasthäftat med färgglada stift. 1976-1978, både kul och lite ångest med tillbakablick till tonårstid.
Återfinns i burken med uttorkade gummiband.Maria T skrev:[bild]
Från DN idag - vem minns häftstift? Jo, det gör nog många men när stötte ni på ett sådant senast?
Jag fann en anslagstavla med bilder, teckningar och några foton som jag skapat, när jag flyttade grejer i källaren, allt fasthäftat med färgglada stift. 1976-1978, både kul och lite ångest med tillbakablick till tonårstid.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 361 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 361 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Vita- och mässingsfärgade häftstift minns man. Hade man otur lossnade stiftet från plattan och blodvite uppstod när stiftet for in i fingret. Det minns jag.Maria T skrev:[bild]
Men jag hade förträngt de röda, gula, blåa och gröna häftstiften. Vilka tider det var🙂
Idag börjar man glömma bort de färgglada magneterna som satt på white boarden.
Räcker att vi talar om häftstift för att jag ska få ont foten 😆. Enda sättet att hitta ett tappat stift var att glömma det två dar o sen gå runt i rummet.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 361 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 361 inlägg
Aj, men det minns jag min pappa haltandes, men kunde varit ett häftstift eller ett sånt nubb man använder till att ge möbler ny klädsel. Ont oavsett.D Deltidslantisen skrev: