lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Ja du menar pärmen? ;)

Det slog mig häromdagen att jag inte använt en pärm på år och dag. Iaf inte de senaste fyra åren när jag bytte till mitt nuvarande jobb.
Jag fick en pärm när jag gick en internkurs förra året, men då leddes den av en av grundarna som gick i pension strax därefter.

I övrigt använder jag faktiskt pärmar till att spara föreningens bokföring. (pärmar är att ta i, en pärm räcker.)

J JohanLun skrev:
Tror att min pappa hade en laptop man kunde ta bort skärmen och lägga på OH projektorn...
Siemens Nixdorf hade det på några av sina modeller.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Saker skapade under lek.
Sex stearinavtryck föreställande karaktärer från serien Kalle Anka ligger utspridda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Tule54 och 14 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Saker skapade under lek.
[bild]
Lite synd på de fina tidningarna bara, de blev ju ganska förstörda 😳

• Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Det är väl dessutom från Don Rosa-serier iallafall gröngölingen och Von Anka.

Maria T
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Saker skapade under lek.
[bild]
Bränna fingrarna på stearin var "kul".

Maria T
Serieteckningen "Assar" av Ulf Lundkvist som föreställer en figur som tittar på en anslagstavla fylld med papper och bilder, fastsatta med häftstift.
Skapa konto

Från DN idag - vem minns häftstift? Jo, det gör nog många men när stötte ni på ett sådant senast?

Jag fann en anslagstavla med bilder, teckningar och några foton som jag skapat, när jag flyttade grejer i källaren, allt fasthäftat med färgglada stift. 1976-1978, både kul och lite ångest med tillbakablick till tonårstid.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
[bild]
Från DN idag - vem minns häftstift? Jo, det gör nog många men när stötte ni på ett sådant senast?

Jag fann en anslagstavla med bilder, teckningar och några foton som jag skapat, när jag flyttade grejer i källaren, allt fasthäftat med färgglada stift. 1976-1978, både kul och lite ångest med tillbakablick till tonårstid.
Återfinns i burken med uttorkade gummiband.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
lars_stefan_axelsson och 5 till
  • Laddar…
Maria T
D Deltidslantisen skrev:
Återfinns i burken med uttorkade gummiband.
Ja men precis - de färgade häftstiften tappade ju toppen/hatten med färgen efter ett tag så alla var bara fula och blanka.
(har några gummisnoddar i en kökslåda, borde testa tänjbarheten).

Jonas Persson
Maria T Maria T skrev:
[bild]

Vita- och mässingsfärgade häftstift minns man. Hade man otur lossnade stiftet från plattan och blodvite uppstod när stiftet for in i fingret. Det minns jag.

Men jag hade förträngt de röda, gula, blåa och gröna häftstiften. Vilka tider det var🙂

Idag börjar man glömma bort de färgglada magneterna som satt på white boarden.

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Räcker att vi talar om häftstift för att jag ska få ont foten 😆. Enda sättet att hitta ett tappat stift var att glömma det två dar o sen gå runt i rummet.

• Gilla
  • Älska
xxargs och 5 till
  • Laddar…
Maria T
D Deltidslantisen skrev:
Räcker att vi talar om häftstift för att jag ska få ont foten 😆. Enda sättet att hitta ett tappat stift var att glömma det två dar o sen gå runt i rummet.
Aj, men det minns jag min pappa haltandes, men kunde varit ett häftstift eller ett sånt nubb man använder till att ge möbler ny klädsel. Ont oavsett.

• Gilla
Deltidslantisen
  • Laddar…
Häftstift använder jag fortfarande lite då och då... Mest för att temporärt sätta fast kablar mot väggen. Och temporärt vet vi ju alla vad det egentligen betyder 😇

• Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Gul dammsugare för ritbord, fotograferad på ett träbord med en suddig växt i bakgrunden.
Skapa konto

När vi talar om kontorstillbehör så...
Räddade den här från en arbetsplats, dammsugare för ritbordet.

• Gilla
  • Älska
  • Wow
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
[bild]
När vi talar om kontorstillbehör så...
Räddade den här från en arbetsplats, dammsugare för ritbordet.
Ska försöka fota en annan raritet i morgon på jobbet, suddmaskinen. Tänk er en Dremel med suddgummi i stället för slipstift.

• Wow
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.