1 134 231 läst · 11 023 svar
1134k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 524 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 524 inlägg
Är det någon som minns den elektriska fönsterskrapan, ännu en i raden av oändliga meningslösa "uppfinningar"?P pmd skrev:Fyll en sprejflaska med koncentrerad spolarvätska. Spreja på rutan och vänta en liten stund. Sen kan du sopa bort issörjan istället för att kämpa med att skrapa.
Kom ihåg att ha fönstren lagom mycket nervevade (ungefär halvvägs brukar bli bra), så att varmluften åker ut snabbare.
A/C i bilar har vi väl redan nämnt som en sak vi har glömt att vi inte hade. Numera känns det olidligt i en bil utan A/C på sommaren.
Minns att pappa hade en sådan. Skulle anslutas i cigarettändauttaget. Tog väl en timme att få bort isen, sedan startade inte bilen eftersom batteriet var slut. Delvis också beroende på att han envisades med att ha eluppvärmd sits (fanns inte standard på Citroën GS) som också skulle anslutas till ström på samma sätt. Ingen timer heller, så jag minns många morgnar av svavelosande haranger innan man skulle gå till skolan, eftersom han glömt dra ut den kvällen innan.
Tror att Ssanyong har en tävlande till den titeln(fulaste bilen) men annars har du helt rätt, därför är även jag intresserad av en Multipla. Var väldigt nära att köpa en Maserati Biturbo härom året bara för att i min värld känt som världens sämsta bil, säkert trevlig att köra när den till äventyrs fungerade, vilket väl var rätt sällan.
Är det en sånhär?MultiMan skrev:Är det någon som minns den elektriska fönsterskrapan, ännu en i raden av oändliga meningslösa "uppfinningar"?
Minns att pappa hade en sådan. Skulle anslutas i cigarettändauttaget. Tog väl en timme att få bort isen, sedan startade inte bilen eftersom batteriet var slut. Delvis också beroende på att han envisades med att ha eluppvärmd sits (fanns inte standard på Citroën GS) som också skulle anslutas till ström på samma sätt. Ingen timer heller, så jag minns många morgnar av svavelosande haranger innan man skulle gå till skolan, eftersom han glömt dra ut den kvällen innan.
Här är den moderna onödiga skrapan.
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
En halv böj och en helböj på Bolaget.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
När de väl kommer ut på blocket så är de så satans dåligt skötta.R Rkarlsson skrev:
Jag vill ha en bara för att de är en av de fulaste bilarna i världshistorien.
Den måste ha ritats på världens jävligaste fylla när datorerna var lediga så barnen fick leka runt i paint.[/QUOTE]
Den hade elva mugghållare...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
Den hade elva mugghållare...Jonas Persson skrev:
Visa bilaga 536516[/QUOTE]
Finns några hundra på https://www.autoscout24.it.
Sjung svenska folk?lars_stefan_axelsson skrev:Ja, det var ju en del psalmer som skulle läras in. Det stod i läroplanen på den tiden tror jag. Och psalm 474 och 475 var man ju tvungen att kunna till skolavslutningen i kyrkan.
Men vi sjöng även annat minns jag. Men jag kommer inte ihåg vad boken hette. Det var inte "Nu skall vi sjunga", den var tidigare... Någon som minns? Det var en serie med böcker vill jag minnas.