R Rkarlsson skrev:
Ja överallt. Det är okej faktiskt. :D
Men i detta fall med bilen tar jag mitt ansvar mot mig och min son.
På vintern om jag inte har tillgång till motorvärmaruttag och den stått ute en heldag så låter jag självklart bilen stå igång ett tag så jag kan rensa varenda ruta så jag ser något.

Sommaren så startar jag så den blir sval, det är faktiskt farligt att köra bil när den är 50-60 grader invändigt.
Visst jag gör samma sak, men jag sitter inte och väntar med motorn på. Men jag startar den absolut och låter den köra några minuter om solen legat på

A
Bakrutejalusi var standard på 142 tiden...
Grön klassisk bil med bakrutejalusi parkerad utomhus vid solnedgång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
hsd hsd skrev:
Beror på att de filmades uppochner
Precis, och därför blev det udda och läskigt då vår hjärna inte är skapt för detta. Ett exempel, Adel ser väl ganska bra ut, men vänd på bilden...
56d8164cdd0895230f8b4697

• Gilla
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Bakrutejalusi var standard på 142 tiden...
[bild]
Hjulen ser dock inte riktigt ut som 70-talsstandard.

• Gilla
  • Haha
Prodigys och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Visst jag gör samma sak, men jag sitter inte och väntar med motorn på. Men jag startar den absolut och låter den köra några minuter om solen legat på
Aja, brukar inte sitta i en kvart eller 2. Blir max 10 minuter om det är 30+. Annars är vi utomhus i skuggan.
Men när man körde taxi körde man bara en sisådär mellan 10-13 timmar igång med motorn, de gick förvisso över till gas sista åren jag körde. Men inte satt man och tänkte frysa i en gasmobil.

Har ett jalusi liggandes nånstans

j.f.s
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]

Tanka moppen med färdigblandad bensin
[bild]

Lakritspuck + den andra med tuggummipinnen
[bild]

Fanta Black Orange :love::heart::love:

• Gilla
videopac och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Och i Dalarna. Förmodligen överallt, när det är kallt för att hålla värmen och när det är varmt för att hålla bilen sval.[/QUOTE
K Kirre2 skrev:
Och i Dalarna. Förmodligen överallt, när det är kallt för att hålla värmen och när det är varmt för att hålla bilen sval.
Jag tror det är en inbyggd reflex från en tid då batterier var dåliga och bilar startade inte ibland. Alla fyra årstider. Kan mycket ofta observeras hos yrkeschafförer som inte behöver betala drivmedel.

R Rkarlsson skrev:
Jag är gladeligen idiot om jag har min son med mig när det är 30+ grader och vi sitter kvar i bilen för att svalka. =)

Så gör man även om det är 15-30 minus.
Gå in i affären då.

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Just volvo med? Då prickade jag bra =)

Kommer ihåg att farsan vägrade byta radio på sin 740, den spelade ju ändå rätt kanaler. Så han hade ju rätt.
Något liknande detta

[bild]
Detta tittar jag på varje dag, förutom att jag har en grå JVC, men ifall nån har en Volvoorignal som tydligen var av märket Alpine så slår jag gärna till. Tyvärr har knoppen lossnat på förardörrens vev men annars ser dom exakt ut som tidigare bild. Farsan bytte faktiskt till en Philips när han köpte bilen -89, möjligt att det satt en original där från början men med hans stereointresse så måste den varit trasig, skulle alrdrig bytt annars. Jag köpte JVC:n för 15år sen när jag fick bilen, Philipsen hade gjort sitt då.

• Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Gå in i affären då.
Men det är respektlöst ju. Man ska bara gå in en och en.

Saker vi glömt bort .
Man gick in med hela familjen i affären ;)

• Haha
  • Gilla
E-Zone och 1 till
  • Laddar…
För att inte tala om ”gräddersättningsmedlet” Prädd som försvann när det visade sig vara lika som tvättmedel på den tiden.

Huddingebo Huddingebo skrev:
Min tekniklärare (inkl grundläggande el) på högstadiet under tidigt 90-tal rökte cigariller, under lektionstid!
Var inte mycket som inte var tillåtet där och säkerhetstänkandet var lågt.
Min teknik lärare smög i väg drack sprit

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.