1 134 264 läst · 11 023 svar
1134k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Visst jag gör samma sak, men jag sitter inte och väntar med motorn på. Men jag startar den absolut och låter den köra några minuter om solen legat påR Rkarlsson skrev:Ja överallt. Det är okej faktiskt.
Men i detta fall med bilen tar jag mitt ansvar mot mig och min son.
På vintern om jag inte har tillgång till motorvärmaruttag och den stått ute en heldag så låter jag självklart bilen stå igång ett tag så jag kan rensa varenda ruta så jag ser något.
Sommaren så startar jag så den blir sval, det är faktiskt farligt att köra bil när den är 50-60 grader invändigt.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 607 inlägg
Aja, brukar inte sitta i en kvart eller 2. Blir max 10 minuter om det är 30+. Annars är vi utomhus i skuggan.AndersMalmgren skrev:
Men när man körde taxi körde man bara en sisådär mellan 10-13 timmar igång med motorn, de gick förvisso över till gas sista åren jag körde. Men inte satt man och tänkte frysa i en gasmobil.
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
K Kirre2 skrev:Och i Dalarna. Förmodligen överallt, när det är kallt för att hålla värmen och när det är varmt för att hålla bilen sval.[/QUOTE
Jag tror det är en inbyggd reflex från en tid då batterier var dåliga och bilar startade inte ibland. Alla fyra årstider. Kan mycket ofta observeras hos yrkeschafförer som inte behöver betala drivmedel.K Kirre2 skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 423 inlägg
Detta tittar jag på varje dag, förutom att jag har en grå JVC, men ifall nån har en Volvoorignal som tydligen var av märket Alpine så slår jag gärna till. Tyvärr har knoppen lossnat på förardörrens vev men annars ser dom exakt ut som tidigare bild. Farsan bytte faktiskt till en Philips när han köpte bilen -89, möjligt att det satt en original där från början men med hans stereointresse så måste den varit trasig, skulle alrdrig bytt annars. Jag köpte JVC:n för 15år sen när jag fick bilen, Philipsen hade gjort sitt då.R Rkarlsson skrev:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 525 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 525 inlägg
Det var älskade Björn Gillberg, still going strong. Från 3.35: https://www.svtplay.se/video/29508140/aret-var-1971/aret-var-1971-avsnitt-1?position=215&id=8rJWwR4L lindsmik skrev: