1 152 481 läst · 11 125 svar
1152k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Blekinge
· 10 511 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 402 inlägg
Ja överallt. Det är okej faktiskt.AndersMalmgren skrev:
Men i detta fall med bilen tar jag mitt ansvar mot mig och min son.
På vintern om jag inte har tillgång till motorvärmaruttag och den stått ute en heldag så låter jag självklart bilen stå igång ett tag så jag kan rensa varenda ruta så jag ser något.
Sommaren så startar jag så den blir sval, det är faktiskt farligt att köra bil när den är 50-60 grader invändigt.
Appropå att engagera sig. I sonens fotbollslag var vi ALLTID bara ca 4-5 som fick ställa upp med våra bilar vid transport till bortamatcher. Det slank ur några vid nåt tillfälle att de "tänkte minsann inte köra leriga egna och andras ungar och skita ner sin fina bil"..!Jonas Persson skrev:Det var kommunen som spolade våra skridskoplaner, då fanns det pengar. Men jag håller med om det du skriver, idag är det alltid någon annan som ska fixa åt mina barn. De få eldsjälarna som finns kvar orkar lämnar ofta, speciellt om de får skit att det inte blev perfekt från de på läktaren som inte engagerar sig.
Föreningslivet förr var något helt annat och det fanns gott om personer som engagerade sig i arbetet och var med i styrelsen.
Bekvämare låta andra göra det och låtsas vara upptagen..