1 152 481 läst · 11 125 svar
1152k läst
11,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Fast personsökning före bärbara personsökare och mobiltelefon. Har själv aldrig använt dessa... Men de sitter kvar på firman.
Vad jag förstår så hade var och en egen ljuskombination... Mer vet jag inte...
Vad jag förstår så hade var och en egen ljuskombination... Mer vet jag inte...
Alltså, ja vi är lite off.D dicliff skrev:
Men jag ser inte vad han gjorde för fel om han hade litet barn med. 30 grader ute blir ju ca 50-60 grader i en avstängd bil.
Om vi ej är hemmavid och nån av oss ska in snabbt i affären skäms inte jag för att ha bil och ac igång. Om tant ska vara inne längre stund så kör vi lätt en sväng och kollar omgivningen.
Fanns en läsk som hette Car. En plastflaska med rund botten med ett kartongrör runt. Fanns en röd och en grön.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 715 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 715 inlägg
Gymnastikgruppen veteranerna. Ett kul gäng som var otroligt stora, men som nu verkar totalt utraderade på Internet (samtidigt som namnet inte är lätt att söka på). Vill minnas att gymnasterna hade olika roller, som kock, polis, tjockis och var det inte en lång en som var matador? Men jag hittar inga bilder eller filmer
https://bernthermele.wordpress.com/2009/02/10/veteranerna-1958/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Veteranerna
Veteranerna (The Veterans) var en svensk akrobatgrupp som grundades 1958 och var verksam till 1989.
TV-program i Sverige där gruppen medverkade var bland annat Stora Famnen, Hylands hörna, Röda fjädern (alla med Lennart Hyland), Småstad med Torbjörn Jonsson, Regnbågen med Magnus Härenstam samt Levande livet med Efva Attling och Maria-Pia Boëthius. Veteranerna medverkade tre gånger på The Ed Sullivan Show (1966, 1968 och 1970 i New York). Veteranerna var också Sveriges TV-bidrag till Montreux-festivalen 1976 i en nordisk samproduktion inspelad i huvudsak i Las Vegas. Merw Griffin TV show på Caesar Palace 1976. Billy Smarts TV Show i London 1966 som också blev BBC:s första färg-TV-sändning. Veteranerna spelade in cirka 100 live-TV-shower i 18 länder under karriären.
https://bernthermele.wordpress.com/2009/02/10/veteranerna-1958/
https://sv.wikipedia.org/wiki/Veteranerna
Veteranerna (The Veterans) var en svensk akrobatgrupp som grundades 1958 och var verksam till 1989.
TV-program i Sverige där gruppen medverkade var bland annat Stora Famnen, Hylands hörna, Röda fjädern (alla med Lennart Hyland), Småstad med Torbjörn Jonsson, Regnbågen med Magnus Härenstam samt Levande livet med Efva Attling och Maria-Pia Boëthius. Veteranerna medverkade tre gånger på The Ed Sullivan Show (1966, 1968 och 1970 i New York). Veteranerna var också Sveriges TV-bidrag till Montreux-festivalen 1976 i en nordisk samproduktion inspelad i huvudsak i Las Vegas. Merw Griffin TV show på Caesar Palace 1976. Billy Smarts TV Show i London 1966 som också blev BBC:s första färg-TV-sändning. Veteranerna spelade in cirka 100 live-TV-shower i 18 länder under karriären.
Jag satt i min bil och väntade också på en person, det var vid 17-tiden, början på juni.R Rkarlsson skrev:Alltså, ja vi är lite off.
Men jag ser inte vad han gjorde för fel om han hade litet barn med. 30 grader ute blir ju ca 50-60 grader i en avstängd bil.
Om vi ej är hemmavid och nån av oss ska in snabbt i affären skäms inte jag för att ha bil och ac igång. Om tant ska vara inne längre stund så kör vi lätt en sväng och kollar omgivningen.
Hade alla fönster och en dörr öppen, parkerat med aktern mot solen,
det blev runt 25-26 gr i bilen eftersom det var lite vind ute.
Varmt men uthärdligt (och miljövänligt).
Det är nog bara om alla fönster och dörrar är stängda som det blir 50-60 gr i bilen.
Det är varmt för en som går i shorts året runt pga sjukdomD dicliff skrev:Jag satt i min bil och väntade också på en person, det var vid 17-tiden, början på juni.
Hade alla fönster och en dörr öppen, parkerat med aktern mot solen,
det blev runt 25-26 gr i bilen eftersom det var lite vind ute.
Varmt men uthärdligt (och miljövänligt).
Det är nog bara om alla fönster och dörrar är stängda som det blir 50-60 gr i bilen.
Kom på en väldigt ful trend som fanns under min skoltid. Köpte aldrig de själv