1 186 642 läst · 11 348 svar
1187k läst
11,3k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Medlem
· Halland
· 4 163 inlägg
Apropå Boney M och saker vi glömt att de funnits- Producentsången! Bobby Farrell, frid över hans minne, sjöng ju aldrig en rad, utan det var producenten Frank Farian som sjöng. Accepterat i Tyskland på den tiden. När Farian senare upprepade tricket med duon Milli Vanilli kom sanningen ut och publiken gick i taket.Intet skrev:
Uriah Heep fast med David Byron som sångare.Intet skrev:
Dock inte nåt band som jag tycker tålt tidens tand…
Var på nyårs gala Sheraton CPH 1990 å där uppträdde Boney M.
Lis Mitchell enda ”originalet” kvar men det var ju hon som sjöng första stämman…
Annars inget större fan under deras heydays.
Vid den tiden lyssnade jag på tidiga ELO, Wings, tidiga Roxy Music å självklart bästa live LPn nånsin. ” Made in Japan”
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 489 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 489 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hittade denna sönderstampad häromdagen, och blev påmind om att jag hade en mintgrön samma modell.
Trist att se saker som bara förstörts.
Följde med mig hem och väntar nu på sista resan till ÅVC.
Renoverare
· Stockholm
· 18 484 inlägg
Ja. Texten är riktigt kul. Som alla propagandalåtar blir de en parodi på sig själva. Som denna. Jag lyssnade igenom hela spektaklet i tron att det var en parodi, men icke.AndersMalmgren skrev:
Min absoluta favorit är den Rysska nationalsången med svensk översättning.
Men åter till musiken som spelades i början på sjuttiotalet.
Made in Japan, lyssnade även jag på. Men med Deep Purple. Det var nog den killen vid skivspelaren, satte på.
Highway star, sitter som en smäck fortfarande.
Redigerat:
Om man är lite företagsam kan man ju annars göra egen tvål.S skogaliten skrev:Vi använder hårdtvål i duschen, och till handtvätt i badrummen.
Drygt och faktiskt billig, samt mindre miljöpåverkan.
Men i verkstadens och lagårdens tvättställ, så har vi flytande tvål. Där är man ofta skitig "till upp över armbågarna" och ska absolut inte ta i en tvål.
Hårda tvålar finns att köpa i varenda vanlig affär.
I vanliga konsum och ica (typ) som finns enkla budget tvålar i flerpack, samt kanske något fåtal "lite finare" tvål.
Annars så säljs handgjorda tvålar med spännande dofter och egenskaper som lyxvaror både på nätet och i sådant som liknar parfymaffärer/kosmetikabutiker, presentaffärer, eller gårdsbutiker med "lokalproducerat".
Logga in
Skapa konto
Liknande trådar
-
Rotavdrag bortglömt eller förskjuten?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Nybyggt garage med ventilation bortglömt...
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur tar man bort ett stöldsäkert altanlås med stöldsäkra skruvar? Vredet har gått sönder och jag
Fönster & Dörrar -
Är det säkert att göra hål i/ta bort genomtrampninsskydd
Byggmaterial & Byggteknik -
Säkert att ta bort?
Grund & Markarbeten