1 318 310 läst · 12 140 svar
1318k läst
12,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 745 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 745 inlägg
Har för mig att forskarna bakom larmrapporten om akrylamid precis hade slut på finansiering och behövde nya forskningsanslag. Det fick de….Jonas Persson skrev:
Och man börjar fundera på om det är bra eller inte. Var inte saker som detta en ickefråga då och livet var enklare? Det var mycket som vi gjorde förr som idag betraktas som mycket dödligt, ohyfsat eller på något sätt olämpligt, men vi lever alla och så vitt jag vet dog inte fler på den tiden pga dessa felsteg.
Minns ni 2002 när larmrapporten kom om att chips innehåller farliga nivåer av akrylamid? Den dagen gick jag och köpt en stor påse chips och satte i mig... Jag orkade inte längre, hur kan något vara så farligt när generationer fötts upp på det? Chips är fett och det faktumet har nog dödat fler än akrylamiden.
Jag hade en sådan här gympadräkt till mina sockiplast, början av 80-talet…..

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 745 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 745 inlägg

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 745 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 745 inlägg
Två TV-kanaler och få TV-serier. Alla hade sett episod X kvällen innan och det var dagens samtalsämne. De som missat programmet kunde glömma repriser då det inte gick någon och VHS-bandspelaren ännu inte fanns i var mans hem.