1 318 310 läst · 12 140 svar
1318k läst
12,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Men det kan det ha varit - nåt Creme Fraiche-aktigt (avrunnen filmjölk?), lite senap och en massa dill? Gott i alla fall.Handyman 1 skrev:
Skarpsås enligt recept: majonnäs, senap, äggula, vinäger, grädde med mera; som min pappa gjorde när vi nån gång lyxade till det med inkokt lax.
Minns ni läskflaskorna som innehöll 75 centiliter, eller 3/4-liter som Apotekarnes benämnde dem.
Var i produktion 1964-72. Etiketterna på Apotekarnes läsk, eller Apotek-Arnes som vi ungar sa, var riktigt snygga på den tiden. Fast de särskrev Passions frukt då.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var i produktion 1964-72. Etiketterna på Apotekarnes läsk, eller Apotek-Arnes som vi ungar sa, var riktigt snygga på den tiden. Fast de särskrev Passions frukt då.
Nja...jag är en utpräglad fiskskeptiker, och orsaken till detta är troligen något ljummet, smak- och konsistenslöst i skolmatsalen, till vilket serverades ljummen skalpotatis och likaledes ljummen lättmjölk.
Det du beskriver kan få vem som helst att rata fisk - den där ljumma och ibland överkokta/halvråa potatisen var väl ett stående inslag åtminstone tre luncher av fem? Inte konstigt att denna kropp (min alltså) byggdes mestadels av knäckebröd med ost och lättmjölk, eventuellt ljummen.Fotografen skrev:

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 745 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 745 inlägg
Glöm inte att fisk som skurits i bitar rakt av får ben överallt. Säg det barn som vill äta något med nålar i...Maria T skrev:
Att äta fisk, inte fiskpinnar, kräver att man lär sig hur man rensar ut benen. Utan den kunskapen blir fisk en plågsam upplevelse.

Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 745 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 745 inlägg